چه خبر از فوتبال جهان؟ آیا این سوال، پرسش شما نیز هست؟ پس با ما باشید و بخوانید. راستی چه خبر از فوتبال جهان؟!

 

خانواده سیمئونه ۱۰۰ گُلِ شدند

بازی شب گذشته (یک شنبه ۹ بهمن) تیم فوتبال ناپولی و رم به دیداری خاطره‌انگیز برای زننده گل سرنوشت ساز ناپولی تبدیل شد. .  در این بازی یک فوتبالیست جوان باعث برد ناپولی شد که او هم کسی نبود جز جووانی سیمئونه فرزند بزرگ دیه‌گو سیمئونه سر مربی کنونی تیم اتلتیکومادرید.
سیمئونه که پدر او نیز بخشی از بهترین دوران بازیگری‌اش را در تیم‌های لاتزیو و اینتر سپری کرده است، در یکی از مصاحبه های خود بیان کرد که او با حالی نه چندان مساعد به میدان رفته است و آن چنان خسته بوده که با به صدا درآمدن سوت پایانی عملاً  دیگر رمقی هیچ برایش باقی نمانده بوده است. با این حال او وظیفه خودش را در همان مدت کوتاهی که به عنوان بازیکن تعویضی در میدان بازی بود انجام داد و این گونه باعث برتری ناپولی در یکی از سخت‌ترین آزمون‌های آن در تمام طول فصل جاری شد.
جووانی سیمئونه که پیشتر گل سرنوشت‌ساز منجر به پیروزی ناپولی مقابل میلان را نیز به ثمر رسانده بود،  اکنون طبق آمار جدید شمار گل‌هایش در این فصل را به 5 مورد و تعداد کل گل‌هایش در سری A را نیز به 70 مورد رسانده است. ضمنا با توجه به 30 گلی که پدر او قبل تر در این رقابت‌ها به ثمر رسانده بود، حالا می توان گفت که مجموع گل‌های خانواده سیمئونه در سری A به عدد 100  مورد رسیده است.
این مهاجم خوشنام ناپولی پس از بازی در مقابل رم به شبکه DAZN گفت: « در مورد تیم ما، داخل، حاشیه و خارج از زمین بازی چیزهای خیلی خوبی وجود دارد و من فکر می‌کنم که همین موضوع است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. من با وجود دل درد شدیدی که داشتم به میدان رفتم و در طول دیدار نیز حال خوبی نداشتم اما با این وجود تلاش کردم که با تمام توانم بازی کنم. حال خوشحالم که توانستم بهترین کاری که از دستم بر می آمد را انجام دهم که آن نیز زدن گل پیروزی تیمم بود. حالا دیگر خانواده ما 100 گل است و این برای من واقعاً اتفاق زیبایی است.  امیدوارم که همراه با برادرانم بتوانیم این روند پیشرفت خانوادگی را ادامه دهیم.

رونالدو به اروپا بر می گردد

سر مربی فعلی رونالدو، رودی گارسیا معتقد است که این فوتبالیست پرتغالی به زودی به فوتبال اروپا باز خواهد گشت و در آن ‌جا کفش های خود را خواهد آویخت.
رودی گارسیا، سر مربی تیم النصر تقریبا مطمئن است که رونالدو مهاجم پرتغالی تازه خریداری شده آنها قرار نیست به بازی فوتبال خود در عربستان صعودی ادامه دهد بلکه در واقع او به زودی به اروپا باز خواهد گشت. گارسیا در پی این درباره ستاره پرتغالی بزرگ تیمش گفته: «کریستیانو رونالدو یک بازیکن با کیفیت برای تیم ما است چون همیشه برای مدافعان حریف دردسر ایجاد می‌کند. او همچنین یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان نیز هست. اما با همه این ها من مطمئنم که  او به دوران حرفه‌ای خود در تیم النصر پایان نخواهد داد و خیلی زود به فوتبال اروپا باز خواهد گشت«.

همان طور که می دانید رونالدو ۳۷ ساله در پایان دسامبر سال گذشته به تیم النصر پیوست. او پس از انتقالش حالا در دو دیدار انجام شده موفق به گلزنی برای باشگاه جدید خود نشده است. اما با همه این ها بالعکس حرف های گارسیا مارکز رونالدو پس از امضای قرارداد خود با باشگاه عربستانی جدیدش گفته بود که دوران حرفه‌ای او در اروپا به پایان رسیده و از این به بعد تمام تمرکز او روی تیم عربستانی جدیدش خواهد بود.
رونالدو قبل از این پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا،  ۱ بار قهرمان یورو ۲۰۱۶ و ۱ بار نیز قهرمان لیگ ملت‌ها شده بود. ضمنا او در طول دوران حرفه‌ای خود برای اسپورتینگ، منچستریونایتد انگلیس، رئال مادرید و یوونتوس ایتالیا نیز به بازی پرداخته است.

 

دمبله در دیدار با منچستر یونایتد همراه تیمش نخواهد بود!

عثمان دمبله که در جریان برتری یک بر صفر دو شب گذشته (شنبه ۸ بهمن ماه) تیمش در مقابل جیرونا در هفته هجدهم لالیگا اسپانیا دچار مصدومیت شد و در دقیقه 25  نیز جای خود را به پدری زننده تک گل این بازی داد،  حالا برای چند هفته‌ به دور از میادین بازی خواهد بود. باشگاه بارسلونا در پی این موضوع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این بازیکن فرانسوی دچار پارگی عضله راست رانی در پای چپ خود شده است.
اکنون باشگاه بارسلونا زمان بازگشت دمبله به میادین فوتبال را وابسته به روند بهبودی و ریکاوری او دانسته است اما نشریه موندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا میزان دوری این بازیکن از ترکیب بارسلونا را چیزی در حدود پنج هفته تخمین زده است. حال با این شرایط پیش آمده بدیهی است که او هر دو بازی رفت و برگشت با منچستریونایتد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا را از دست خواهد داد.
در پی این از مسئولین بارسلونا انتظار می‌رود که در غیاب دمبله، گاوی را به جای او به بازی بگیرند تا او در کارهای هجومی به این تیم کمک کند. ضمنا گفتتی است که عثمان دمبله این فصل در 28 بازی برای بارسلونا به میدان رفته و آمار 8 گل‌زده و 7 پاس‌گل را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

 

واکنش آلوز به اتهام جنسی و زندانی شدنش: من از هیچ چیز نمی ترسم!

آلوز پس از اتهام آزار جنسی که به او پارد شده بود با حکم قاضی بدون اجازه پرداخت وثیقه به زندانی در بارسلونا منتقل شد.
او که در هفته گذشته در زندانی به نام بریانس 2 زندگی کرده، (به گفته نشریه لا وانگاردیا) توانسته با این روال کنار بیاید و زندگی روزمره خود را از سر بگیرد.
دنی آلوز در اولین واکنش به اتهامات و زندانی شدنش گفت: «من 15 ساله بودم که خانه را ترک کردم و در این مدت برای رفع مشکلات زیادی جنگیده ام. من پیشتر مشکلات پیچیده‌ای که در زندگی ام به وجود آمده بود را شکست دادم. این نیز یک مشکل در زندگی من خواهد بود و خواهد گذشت. من ترسی از هیچ چیز ندارم.«
او همچنین ادامه داد: «بازیکن فوتبالی که دنی آلوز نام دارد بیرون از زندان است. کسی که اینجا زندانی است با دنی آلوز فرق دارد و شخصی دیگر است. من هر اتفاقی که برایم بیفتد را می‌پذیرم.»

 

بکهام، بارسا یا عربستان؟

گزارش می شود که اکنون آینده لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی با پاری سن ژرمن در ابهام و تردید خاصی قرار دارد چرا که مسی هفته گذشته پیشنهاد تمدید قرارداد با تیم فرانسوی چند ساله خود را رد کرده است.
رد پیشنهاد تمدید قرارداد با پاریس توسط مسی شایعات زیادی را درباره آینده او مطرح کرده است. اولین گمان اهل فوتبال احتمال بازگشت مسی به نیوکمپ بود. اما همان طور که می دانید مشکلات مالی عجیب بارسلونا مانع بزرگی برای بازگشت او به این تیم هستند. البته نباید از یاد برد که در طرف دیگر خرید مسی نیز باشگاه الهلال عربستان با پیشنهاد نجومی 900 میلیون دلاری خود حضور دارد که می خواهد با این رقم قهرمان جام جهانی را به شهر و تیم خود خود بیاورد.
طی جدید ترین اخبار اما، سایت «Sports Brief» خبر داد باشگاه اینتر میامی با مالکیت دیوید بکهام ستاره سابق منچستر یونایتد و رئال نیز برای جذب مسی اقدام کرده و برای تیم عربستانی مزاحمت ایجاد کرده است.
طبق گزارش ها در این لحظه باشگاه آمریکایی اینتر با مالکیت بکام برای جذب لیونل مسی یک گام جلوتر از عربستان قرار دارد.

raha36
7 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *