چگونه توپ فوتبال را بدون تلمبه باد کنیم؟

چگونه توپ فوتبال را بدون تلمبه باد کنیم؟ ، توپ یکی از مهم ترین وسیله های فوتبال می باشد. معمولا اگر شما یک توپ کم باد یا فرسوده داشته باشید، نمی توانید به صورت محکم آن را به سمت دروازه شوت بزنید و حتی فوتبال شما نیمه تمام باقی خواهد ماند.

چرا توپ فوتبال باید استاندارد باشد؟

فوتبال یکی از ورزش های گروهی و کاملا تکنیکی می باشد. در این ورزش توپ حرف اول را می زند و بازیکنان با استفاده از این وسیله ورزشی باید به سمت دروازه حریف بروند تا گل بزنند. توپ همیشه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و امروزه از لحاظ جنس و طراحی بسیار پیشرفته شده اند. توپ بر اساس شرایط مختلف آب و هوایی ساخته می شود و به بازی بهتر فوتبال کمک می کنند. امروز حتی فیفا تصمیم به ایجاد توپ های هوشمند گرفته تا به کمک داور ویدیویی نیز کمک کنند. توپ اگر کم باد یا دچار مشکلات پارگی و فرسودگی باشد قطعا در عملکرد بازیکنان اختلال ایجاد می نماید.

چطور بدون تلمبه توپ فوتبال را باد نماییم

چرا توپ کم باد می شود؟

گاهی به دلیل باد خالی کردن یا فرسودگی توپ فوتبال دچار کم بادی می شود. اگر شما پمپ یا سوزنی در اختیار ندارید و دقیقا نمی دانید که چطور می توانید آن را باد کنید. یا باید بازی فوتبال خود را کنسل نمایید یا اینکه یک توپ جدیدی بخرید. البته اگر کمی حرفه ای باشید می توانید با هوش و ذکاوت تان توپ را بدون تلمبه باد نمایید. شما از وسایلی نظیر جوهر خودکار تا بادکنک می توانید اینکارها را انجام دهید. البته توپ ها دارای یک فشار psi مشخصی هستند. اندازه توپ های ورزشی نیز باهم فرق می کند. البته نمی توانید این فشار را برای همه توپ ها در نظر بگیرید. در ادامه مطلب سایت ورزشی شما را با اینکه چگونه توپ فوتبال را بدون تلمبه باد کنیم؟ آشنا خواهیم کرد.

 

چطور توپ فوتبال را بدون تلمبه و سوزن باد نماییم؟

معمولا توپ فوتبال به دلیل فرسودگی و پاره شدن یا در هواهای سرد و گرم دچار مشکلات کم بادی می شود. شما می توانید از یک استاندارد خاص برای باد نمودن توپ کم باد استفاده نمایید. یکی از بخش های دشوار برای باد نمودن توپ بدون پمپ یا سوزن معمولا استفاده از چیزی است که در سوراخ توپ فرو رود.

چطور توپ فوتبال را بدون تلمبه و سوزن باد نماییم؟

هوا را از طریق بادکنک به توپ تان انتقال دهید

معمولا استفاده از هوای بادکنک نیز برای باد نمودن توپ فوتبال کارساز است. اگر شما یک پمپ خراب دارید و سوزن آن برای شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. می توانید حتی از یک نی نازک بهره ببردی. درباره بادکنک نیز هرچه اندازه اش بزرگتر باشد بهتر خواهد بود. بادکنک را باد نمایید و با یک گیره لبه بادکنک را بسته تا هوای داخل آن حفظ گردد. با سوزن پمپ یا نی همزم را به بادکنک وصل نمایید و بخش دیگر آن را در سوراخ توپ قرار دهید. گیره کاغذ را رها نموده و هوا حالا به داخل توپ منتقل می شود. برای انتقال سریعتر می توانید بادکنک را فشار داده و این ترفندها واقعا می تواند برای شما کارساز باشد و بهترین روش برای باد کردن یک توپ فوتبال با بادکنک است.

 

باد کردن توپ فوتبال با لوله جوهر خودکار:

یکی از مشکلاتی که برخی از فوتبالیست ها و تیم های فوتبال در زمان مسابقه با آن روبرو می شوند، باد نداشتن توپ است. البته در بازی های رسمی لیگ چنین مشکلاتی اصلا وجود ندارد. اما در یک مسابقه محله ای یا دوستانه ممکن است شما امکانات کمتری داشته باشید و در زمان انجام بازی با مشکل کم باد شدن توپ مواجه شوید. اگر سوزن پمپ ندارید باید یک وسیله جایگزین پیدا کنید. شما می توانید با استفاده از لوله جوهر خودکار اینکار را انجام دهید. با برداشتن بخش جوهر با استفاده از قیچی می توانید آن بخش برش داده شده را داخل سوراخ توپ بگذارید و آن را باد بزنید.

باد کردن توپ فوتبال با لوله جوهر خودکار

باد کردن توپ فوتبال در پمپ بنزین ها:

یکی از روش های آخری که می تواند بسیار کارساز باشد، مراجعه به پمپ بنزین های داخل شهر است. معمولا برخی از این پمپ بنزین ها پمپ باد در اختیار دارند و می توانید از آنها برای پر نمودن لاستیک های کم باد بهره ببرید. مثلا اگر در نزدیکی یک پمپ بنزین قرار دارید می توانید از متصدی دستگاه بخواهید که توپ شما را باد بزند. یا حتی به فروشنده های موتور سیکلت یا آپاراتی ها و دوچرخه سازی ها مراجعه کنید و آنها نیز پمپ های باد در اختیار دارند.

 

استفاده از توپ با تلمبه داخلی:

سعی کنید همیشه از توپ های با برند اصلی استفاده بکنید. توپ هایی که امروز در برخی مدل ها درون بازار موجود هستند، با تلمبه داخلی به فروش می رسد. این تلمبه های داخلی در مواقعی که شما یک تلمبه مناسب در اختیار ندارید، بسیار به کارتان می آید.

استفاده از این مدل توپ ها دیگر به سوزن نیازی ندارد. فقط باید بخش پلاستیکی آن را بیرون بکشید و تلمبه نمایان خواهد شد و توپ تان را می توانید باد کنید تا توپ کمی محکم تر شود.

باد کردن توپ بدون تلمبه

از یک کمپرسور هوا بهره ببرید

استفاده از کمپرسور هوا بهترین گزینه برای باد کردن توپ های فوتبال است. روش کار ساده بوده و می توانید هوا را به داخل توپ بفرستید. شما باید فقط مطمئن شوید که عملیات باد کردن توپ به سرعت در حال انجام شدن است.

 

استفاده از بالن برای باد کردن توپ فوتبال:

یکی از ساده ترین روش ها برای باد نمودن توپ فوتبال یا بسکتبال استفاده از یک بالن است. ساده ترین روش باد نمودن بدون سوزن استفاده از هوای یک بالن می باشد. بالن های قوی و بزرگ که به آن پانج بال نیز می گویند و می توانید در آن دمیده و با یک گیره از آن بهره ببرید و دهانه آن را بسته تا هوا از آن خارج نشود.

حالا نیاز به یک ابزار برای بیرون کشیدن هوا از داخل بالن به سمت توپ دارید. شما می توانید از یک کاه نازک یا همزن قهوه استفاده نمایید. این وسایل را تا آخر به داخل توپ برده تا تمام فضای توپ شما باد گردد. حالا باید گیره را رها سازید تا انتقال هوا از بالن شما به توپ اتفاق بیفتد.

چگونه توپ فوتبال را بدون تلمبه باد کنیم؟

چگونه توپ فوتبال را بدون تلمبه باد کنیم؟

به پایان مقاله رسیده ایم و اگر شما واقعا در یک مکانی گیر کرده اید. و توپ شما کم باد است می توانید از روش های بالا بهره مند شوید. شما برای باد کردن توپ تان فقط به یک چیزی نیاز دارید. که بتواند به سوراخ توپ وارد شود.

سعی کنید همیشه به دنبال توپ های با کیفیت و قیمت گران باشید. برترین برندهای توپ بازار را شناسایی کنید و سعی کنید بخش سوزن و سوراخ آن را بررسی کنید، زیرا برخی از توپ های نو نیز دچار چنین مشکلاتی هستند. سعی کنید برای باد کردن توپ دقت لازم را انجام دهید. این روش ها کاملا سنتی است و گاهی ممکن است کارسازی لازم را نداشته باشد. پس حتما دقت نمایید و یک تلمبه مناسب در اختیار داشته باشید. بهترین وسیله برای بادکردن توپ های فوتبال تلمبه است. اما اگر تلمبه ای در اختیار ندارید و کار شما لنگ است، می توانید از موارد بالا به خوبی استفاده نمایید.

آیا شما تجربیاتی در زمینه کم باد بودن توپ فوتبال دارید؟ اگر راهکار یا روشی خاص برای باد نمودن توپ دارید آن را برای ما در بخش کامنت ها بیان نمایید.

 

در ادامه می توانید ببینید:

چگونه یک دروازه بان فوتبال حرفه ای شویم
mohamadnd
30 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *