چگونه در فوتبال ضربه ایستگاهی بزنیم

چگونه در فوتبال ضربه ایستگاهی بزنیم ، یکی از ضربات خطرناک و زهرآگین در دنیای فوتبال که می تواند منجر به گل زدن نیز شود، ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه است. ضربه ایستگاهی از اهمیت فوق العاده برخوردار است و شما به عنوان یک بازیکن باید نکات زیادی را رعایت کنید تا تیم تان به گل برسد. در ادامه سایت ورزشی شما را با نحوه ضربه ایستگاهی در فوتبال آشنا خواهیم کرد.

نحوه به ثمر رساندن ضربه ایستگاهی در فوتبال:

ضربه ایستگاهی از موقعیت های مهم دنیای فوتبال محسوب می شود. در این ضربات که معمولا بر اثر خطا و سوت داور ایجاد می شود. اگر خطا در برابر سمت چپ دروازه اجرا شد، بهترین گزینه استفاده از بازیکن با پای راست برای ضربه زدن است. قبل از اینکه بازیکن توپ را ضربه یا شوت بزند، باید دید مناسبی نسبت به بازیکنان دیوار دفاعی و دروازه بان داشته باشد. بازیکنان اگر به صورت صحیح کنارهم نبودند، فاصله ای در بین آنها مشاهده شد می توانید از این فرصت استفاده کرده و یکی از آن بازیکنان که قد کوتاه تر است را برای عبور دادن توپ از بالای سرش استفاده کنید. حتی وزش باد را نیز باید مد نظر قرار دهید.

معمولا تعیین جهت وزش باد می تواند به نفع شما تمام شود. برای دیدن وزش باد باید به پرچم استادیوم نگاه نمایید. معمولا امروزه یک بازیکن به صورت دراز کش در پشت پاهای دیوار دفاعی قرار می دهند که هیچ توپی از لای پاهای بازیکنان عبور نکند. بعد از سوت داور باید ضربه را بزنید و سعی کنید بازیکنان خودی تان را پیدا نمایید.

روش های ضربه ایستگاهی در فوتبال:

شما باید به طور دقیق فاصله و محل دیوار دفاعی و ارتفاع دیواره و تورها را بررسی نمایید. اگر دوست دارید که توپ را از بالای دیوار دفاعی عبور دهید، باید زوایای را بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که توپ از بالای تیر افقی رد نمی شود. فضای زیاد برای عبور توپ از بالای دیوار، از بین مدافعان و عبور از دروازه بان و قرار گیری در داخل تور نباید وجود داشته باشد. معمولا بازیکنان ضربه منحنی یا کات دار را بیشتر ترجیح می دهند. شما باید تمرین نمایید. باید از ضربات خود مطمئن شوید. برای ضربه های غیر مستقیم نیاز به تمرینات مختلفی دارید.

باید انواع ضربه ها را در بازی های مختلف تمرین نمایید. شما باید تسلط مناسبی روی ضربه ایستگاهی داشته باشید. اجرای این تمرینات به نوع بازی و محل مدافعان نیز بستگی دارد. خودتان را باید برای اجرای ضربات غیر مستقیم از چندین بازیکن آماده کنید. موفقیت تیم های بزرگ دنیا در ضربات ایستگاهی و تاکتیک ها و استراتژی های آنها می باشد.

چطور می توانیم ضربات ایستگاهی محکم بزنیم؟

 

چطور می توانیم ضربات ایستگاهی محکم بزنیم؟

زمانی که شما به عنوان بازیکن فوتبال ضربه ایستگاهی را میزنید، باید زاویه بدن تان را به صورت صحیح تنظیم کرده و با استفاده از پای تخصصی تان شوت بزنید. پای تخصصی یعنی پاهایی که در آن راحتر تر بازی می کنید و با آن عادت دارید شوت بزنید. معمولا در ضربات ایستگاهی باید باهوش عمل کنید و توپ ها را به راحتی بر روی سر بازیکنان هم تیمی تان قرار دهید تا سر زنی انجام دهند.

باید زاویه بدنتان را در زمان شوت زدن تنظیم کنید. معمولا زاویه بدن تاثیر زیادی روی دقت و قدرت شوت زدن دارد. باید شیوه ضربه ایستگاهی زدن دیوید بکهام بازیکن مشهور انگلیس را ببینید. او زمانی که می خواست با پای راست ضربه بزند بدون خود را به فضای سمت چپ تو قرار می داد و مطمئن می شد که توپ جلوی انگشت بزرگ پای راستش قرار داشت. توپ را بهتر است با توجه به پای تخصصی تان کمی سمت چپ ی راست مسیر حرکت دهید.

 

باید گام و قدم های کوچک بردارید

وقتی که در زمان ضربه ایستگاهی از توپ فاصله می گیرید و می خواهید شوت بزنید، باید در زمان نزدیک شدن به توپ گام و قدم های کوتاه تر بردارید. تکنیکی عالی و مهم که قبل از ضربه زدن می تواند بسیار موثر باشد و این کار دقت شوت شما را بالا می برد. مهم ترین بازیکنان دنیی فوتبال این تکنیک را به خوبی رعایت می کنند. این تکنیک اگر در مدارس فوتبال رعایت شود قطعا ستاره های زیادی از آن بیرون می آیند و به فوتبالیست های بزرگ تبدیل خواهیند شد.

 

قراردادن پای دیگر در کنار توپ

وقتی در حال شوت زدن هستید باید با پای راست ضربه بزنید، پای چت تان را نیز کنار توپ قرار دهید و اگر چپ پا هستید باید برعکس اینکار را انجام دهید. پای راست در کنار توپ و پای دیگر شوت محکم بزند. پای تان را عقب تر از توپ قرار ندهید و باید دقیقا هم سطح توپ قرار گیرد.

باید نوک پای خود را در جهتی که قصد دارید تو به آنجا برود باید تنظیم نمایید. اگر می خواهید با راست ضربه بزنید ، پای چپ را دقیقا هم سطح توپ بگذارید، باید نوک آن به سمتی تنظیم شود که می خواهید ضربه به آن سمت برود. معمولا از قدرت شوت تان کم می شود و حتی ممکن است شوت دور از انتظار به سمت دیگر برود. معمولا نباید نوک پای تان را در جهت نامعقول قرار دهید وگرنه کنترل تان را از دست می دهید.

چطور در فوتبال شوت قوی و محکم بزنیم؟

چطور در فوتبال شوت قوی و محکم بزنیم؟

باید قبل از ضربه زدن توپ را نگاه کنید

قبل از اینکه شوت بزنید باید به توپ نگاه کنید. به جای اینکه به دروازه یا بازیکن مقابل نگاه نمایید، باید در زمان ضربه زدن روی توپ تمرکز نمایید. این گزینه باعث می شود تا آخرین لحظه روی توپ مسلط شوید.

در زمان شوت محکم زدن باید بدنتان را آرام کنید

در زمان ضربات ایستگاهی باید قبل از ضربه زدن، تنش بدن تان را از بین ببرید. برخی از افراد تنها روی قدرت شوت متمرکز می شوند و با اشتباه یک شوت ضعیف می زنند و به جهتی که اصلا مناسب یک بازیکن حرفه ای نیست. باید شانه های تان را بلند کنید و یک نفس عمیق کشیده و بدون هیچ شتاب زدگی باید روی پای تخصصی تان تمرکز کرده و شوت محکمی بزنید. بازیکنان معروف دنیا قبل از زدن یک ضربه ایستگاهی با یک حرکت خود را آرام می نمایند.

پای تخصصی خود را بالا بیاورید

باید بر روی پای تخصصی تان کنترل داشته باشید. آنقدر نباید آن را بالا بیاورید و فرصت شوت از بین برود. نباید تعادل تان را از دست بدهید. در فاصله های طولانی پای تان را بیشتر به سمت بالا بیاورید.

نوک انگشت تان را به سوی زمین تنظیم نمایید

در زمان ضربه با انگشت پا باید به سمت پایین و زمین نشانه گیری شود و این شکل مچ پا قفل می شود و شوت را محکتر خواهید زد.

 

پای خود را به سمت جلو آزاد نمایید

در زمان قبل از لمس توپ باید پاهای خود را محکم نمایید و بعد از رسیدن پاها به توپ باید آن را آزاد نمایید تا انرژی آن تخلیه شود. همچنین باید محله اتصال انگشت بزرگ پا به بقیه قسمت ها را در نظر بگیرید.

 

هرگز با انشگتان خود به توپ ضربه نزنید.

معمولا ضربه زدن با انگشت پا هیچ قدرتی به شوت شما نمی دهد و حتی احتمال صدمه دیدن نیز وجود دارد. برای قدرت بیشتر توپ تلاش کنید وسط توپ کمی متمایل به بالای آن ضربه بزنید. برای چرخش و کات نیز طرفین توپ را هدف قرار دهید.

ضربه ایستگاهی زدن در فوتبال

بعد از شوت زدن محکم پاهایتان را آزاد نمایید

بعد از زدن ضربه پای تان را آزاد نمایید و اصلا نباید آن را محدود سازید. با پا مسیر شوت را هدایت کرده و با اینکار شما تا لحظه رها شدن توپ از پا سلطه خود را روی آن از دست نداده‌اید. پای شما بعد از زدن شوت بالا می‌آید.

 

روی پای شوت پایین بیایید

معمولا بعد از اینکه شما در زمین چمن فوتبال یک شوت محکم بزنید قطعا از زمین کنده می شودی. در این لحظه باید تلاش کنید روی پایی که با آن شوت زده اید فرود بیایید. با اینکار عمل تعادل بهتری دارید و می توانید سریعا حرکت نمایید.

 

همیشه به دنبال شوت خود بدوید

اگر می توانید بعد از شوت زدن باید به دنبال آن بدوید. فشارهای ناشی از شوت می تواند تمرکز حریف تان را از بین برده و فرصت بی نظیر در اختیار شما قرار دهد.

هر زمان که شوت زدید اصلا منتظر توپ نباشید و باید به دنبال آن بدوید. زمانی نیز پیش می آید که یار شما در شرایط آفساید نمی تواند برای زدن توپ برگشتی ریباند کند و بهترین کار رسیدن به موقع شما می باشد.

ضربه ایستگاهی

در پایان مقاله “چگونه در فوتبال ضربه ایستگاهی بزنیم” هر نوع سوال ، راهکار و روشی در این زمینه دارید آن را در بخش کامنت ها و دیدگاه ها مطرح نمایید.

mohamadnd
8 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *