چگونه در فوتبال قیچی برگردان بزنیم

چگونه در فوتبال قیچی برگردان بزنیم ، برگردان یک ضربه تکنیکی و مناسب گل زنی است. معمولا برترین بازیکنان و ستاره های فوتبال برای یک بار تو عمر فوتبالی خود از این روش استفاده کرده اند. معمولا برگردان زدن یعنی در حالت معلق توپ را از بالای سر به درون دروازه فرستادن است. البته قیچی برگردان زدن در فوتبال نیاز به تمرین و تکنیک های زیادی دارد که در ادامه سایت ورزشی آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ضربه قیچی برگردان چیست؟

ضربه برگردان یا قیچی برگردان یک ضربه فنی در فوتبال است که جزو حرکات فیزیکی محسوب می شود. و باید بدن فوتبالیست رو به پشت در هوا قرار گرفته و پاها حرکت قیچی انجام می دهند. و طوری که یکی از پاها نسبت به پای دیگر جلوتر قرار می گیرد. قیچی برگردان یعنی توپ در یک موقعیت مناسب در هوا قرار می گیرد. بازیکن در یک حرکت مناسب می تواند با ضربه برگردان توپ را شوت بزند. ضربات قیچی یک مهارت در فوتبال به حساب می آید.

ضربه های برگردان به منظور دفاع و گل زدن استفاده می شود. برای مثال بازیکن اگر بخواهد توپ را از محوطه جریمه خودش دور نماید می تواند در موقعیت مناسب ضربه برگردان بزند. برگردان در فوتبال یک نوع از مهات سطح بالا است که خطراتی برای بازیکنان مبتدی را دارا می باشد. معمولا بازیکنان باتجربه و موفق بهتر این مدل ضربات را می زنند.

ضربه قیچی برگردان چیست؟

تاریخچه ضربه برگردان در فوتبال:

در اواخر قرن 19 میلادی ضربه برگردان اولین بار در فوتبال آمریکای جنوبی کشف شد. مهاجرین انگلیسی برای تغییرات محلی در سبک ها  و تکنیک های فوتبال به معرفی این تکنیک پرداختند.

اولین مهاجم تیم ملی برزیل بنام داسیلوا معروف به الماس سیاه که ضربه برگردان را زد و بعد از آرتور فریدنریک خودش را به جهان شناخت. داسیلوا متولد 1913 در ریودوژانیرو می باشد و به دلیل ضربه قیچی برگردان مشهور شد. اولین نفری که توانست با ضربه برگردان دروازه حریف را باز کند. در جام جهانی 1934 و 1938 نیز لئونیداس این حرکت را در دنیا انجام داد و مشهور گشت. سال ها بعد پله افسانه ای نیز توانست این حرکات را به خوبی انجام دهد.

 

چگونه در فوتبال پلی استیشن ۲ برگردون بزنیم

 

آموزش ضربه برگردان در فوتبال

برای قیچی برگردان روش های مختلفی استفاده می شود و بیشتر مواقع مشابه هم هستند. همیشه باید پاهای شوت زننده به توپ و تکیه گاه پا اجازه تاپ خوردن دهد.

معمولا در ضربات قیچی برگردان تمام اعضای بدن باهم همکاری خواهند کرد. باید پاها را به سمت جلو و بالا پرتاب کرده و بدن شما در هوا به سوی عقب رانده شوند. موقعیت یکی از پاها باید بالاتر از پای دیگر باشد تا پایه ضربه زننده آسانتر تابیده شود. بر روی دست ها ساعد و پشت فرود بیاید. معمولا یادگیری ضربه برگردان به صبر زیادی احتیاج دارد. شما باید با امید و پشتکار مناسب تمرین نمایید و معمولا در یکی دو روز نمی توانید برگردان خوبی بزنید. شاید ماه ها باید تلاش نمایید.

آموزش ضربه برگردان در فوتبال

چگونه در فوتبال قیچی برگردان بزنیم

قیچی برگردان به تخصص زیادی نیاز دارد و تلاشتان را باید افزایش دهید. شما باید در زمان ضربات دقت و کنترل زیادی داشته باشید. و زاویه و جهت توپ را بلد باشید چون شما در هوا معلق می شوید باید تمرکزتان را افزایش دهید. در زمان شوت با قیچی برگردان باید تعادل تان را حفظ کنید چون در آسمان و زمین قرار دارید. باید همیشه با توپ ارتباط برقرار کنید و با پاهایتان به صورت قیچی ضربه محکمی بزنید.

زاویه صحیحی داشته باشید. معمولا وقتی یک اشتباه رخ دهد و پای تکیه گاه در جلوی توپ قرار بگیرد، از نیروی ضربه و شوت شما کم می کند. زاویه صعود توپ با محل پای تکیه گاه تعیین خواهد شد. شما باید همه این موارد را بررسی نمایید. برای ضربه زدن مناسب با محل پا و قدرت زانوی تکیه گاه باید انجام بگیرد.

معمولا ضربه زدن و برگردان زدن باید بوسیله پای تخصصی انجام شود. وضعیت بدن شما نیز تاثیر زیادی دارد و در تمرینات باید دقت زیادی کنید. شما باید همیشه ارتفاع متوسط یا ضربه کوتاه شانه های تان را مستقیما در بالای پا و زانوی تکیه گاه قرار دهید و بدن شما نیز به جلو خم شود. برای ارسال توپ به بالا باید بدن خود را به سمت عقب خم نمایید و شانه تان را در پشت پا و زانوی تکیه گاه بگذارید معمولا در این روش برای ارسال توپ درون دروازه حریف استفاده می شود.

 

نکات مهم در زمان قیچی برگردون زدن

برای اجرای ضربات طولانی تر باید به نکات زیر توجه نمایید:

ساق پای شما نباید زیاد سفت شود و باید به راحتی به سمت عقب تاب پیدا کند.

پای ضربه زننده باید قدرتی و محکم باشد.

بعد از تمام شدن ضربه تان به توپ، پاهای شما باید به سمت جلو و بالا برود و یک حرکت نیم دایره ای بزنید.

 

زمان قیچی برگردون زدن

ضربه بر گردان چرا در فوتبال مهم است؟

معمولا ضربه برگردان در موقعیت هایی می تواند به بازیکنان کمک کند تا گل های تماشایی بزنند. همیشه برای ضربه زدن آماده باشد. پاها به سمت جلو و بالا پرتاب شوند.

این حرکت باعث عقب رفت بدن در هوا می شود. یکی از پاها را باید همیشه بالاتر از پای بعدی نگه دارید و اینکار باعث می شود تا ضربه را راحت تر بزنید. صبر کردن و تحمل بازیکن در یک برگردان خوب اهمیت زیادی دارد. اگر شما در تمرینات موفق نشده اید که ضربات برگردان خوبی بزنید، ناراحت نشوید و تلاش تان را بیشتر کنید.

معمولا ضربه قیچی بسیار جذاب و دیدنی است. اگر در یک موقعیت مناسب برای قیچی برگردان هستید نباید دریغ کنید. باید تمرینات زیادی انجام دهید و هردو پاهای تان را بکار ببرید. بازیکن خوب معمولا باید با هردوپای خودش ضربه فنی بزند.

ضربه بر گردان چرا در فوتبال مهم است؟

شما باید به پاهای خود زاویه دهید و همیشه پا را دقیقا در محل صحیح توپ قرار دهید تا توپ شما بهتر وارد دروازه شود. یک فوتبالیست خوب باید برگردان را در نزدیکی دروازه بزند تا توپش به گل تبدیل شود. بهترین گزینه پرتاب توپ به سمت دروازه حریف است. با وارد نمودن توپ در چارچوب دروازه حریف می توانید گل بزنید. در پایان مقاله چگونه در فوتبال قیچی برگردان بزنیم هر سوال یا راهکاری داشتید در کامنت ها مطرح نمایید.

mohamadnd
15 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *