چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم

چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم ، یکی از تکنیک ها و روش های عالی برای فوتبال بازی کردن، دریبل زدن بازیکنان حریف می باشد. شما باید بدانید که چگونه می توانید در فوتبال همه بازیکنان دیگر را دریبل بزنید. قطعا باید در این زمینه آگاهی داشته باشید. شما در این مطلب از سایت ورزشی با روش های دریبل فوتبال آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم

دریبل کردن در فوتبال چگونه امکانپذیر است؟

شما به عنوان یک بازیکن فوتبال باید تمرکز خوبی بر روی 11 بازیکن حریف داشته باشید. معمولا باید بتوانید پاهای تان را خوب حرکت دهید. حرکت دادن و تکنیکی بودن پاهای یک فوتبالیست از اهمیت زیادی برخوردار است. باید به یک بازیکن تکنیکی و عالی تبدیل شوید. مهارت دریبل زدن تان را افزایش دهید.

معمولا دریبل زدن بازیکن یا فوتبالیست های دیگر کار بسیار سختی است. شما باید در این تکنیک استاد شوید و مهارت تان را هر روز افزایش و ارتقا ببخشید. شما باید در دریبل کردن به سطوح بالاتر برسید. دریبل یک حرکت عالی که در آن بازیکن باید بتواند توپ را در زیرپاهای خودش با تکنیکی که دارد قرار دهد و از بازیکنان دیگر عبور کند. دریبل ها دارای انواع مختلفی است و همه آنها باهم مساوی نیستند و هرکدام ویژگی خاص خود را دارد. معمولا یکی از بهترین دریبل ها ، دریبل توپ هایی هستند که با شوت از مسیر عبور می کنند.

چگونه در فوتبال یک دفاع خوب باشیم

فوتبال و حرکات تکنیکی

شما باید بتوانید به خوبی دریبل و حرکات تکنیکی در فوتبال را یاد بگیرید. امروزه فوتبال یک ورزش حرفه ای در ایران و جهان به حساب می آید. با اینکه کلاس های زیاد فوتبال در جامعه وجود دارد. اما دریبل باید در ذات و ذهن شما قرار بگیرد. شما باید در این زمینه تمرین زیادی کنید.

چطور می توانم یک فوتبالیست قوی و تکنیکی شوم؟

چطور می توانم یک فوتبالیست قوی و تکنیکی شوم؟

شما باید در فوتبال تمرین زیادی داشته باشید و این کار باعث می شود تا تیم شما فرصت بهتر پیدا کرده و یک حمله عالی انجام دهد. دریبل نمودن در فوتبال کار زیاد سختی نیست و باید ترفندهای آن را بلد باشید. شما باید از تکنیک های مناسب دریبل آشناییت داشته و آنها را در تمرینات انجام دهید. مهارت هایی نظیر کنترل توپ ، حرکات عالی و حفظ تعادل برای تکان دادن توپ در زمین می باشد.

رفتار مناسب و آرام با توپ

شما باید حفظ تعادل پاهایتان را حفظ نمایید. ارتباط خوبی با توپ برقرار کرده و به راحتی بتوانید این ارتباط را بیشتر نمایید و معمولا بهترین دریبل زن های دنیا توپ را به دفعات بیشتر با پاها ارتباط می دهند. هر چه قدر پاهای خود را با توپ بیشتر برخورد دهید، کنترل شما برای حرکات نیز افزایش می یابد.

قرار دادن توپ در کنار پاها:

شما در هنگام تمرینات فوتبالی ، همیشه باید زانوهای خود را در زمان عقب جلو رفتن با توپ خم کرده و در بخش کناری داخلی پاها حرکت دهید. حتی در برابر حریف تان نیز باید بدن خود را بین مدافع و توپ بگذارید و این حرکت را باید بارها تمرین نمایید. زمانی که توپ در کنار پای شما است باید مدافع را کنار بزنید و هر بازیکن فوتبال باید به سختی از شما توپ بگیرد. در این زمینه می توانید دریبل های علی کریمی بازیکن مطرح فوتبال ایران را مشاهده نمایید.

چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم

برای حرکت از کناره پا در حملات با توپ استفاده نمایید

حمله معمولا با همان پایی که در حال استپ هستید می تواند کمک کند تا توپ را در نزدیک ترین حالت به پای تان قرار دهید و این بخش همیشه لبه پای شما قرار دارد و به سوی جلو می باشد. این ارتباط باعث می شود تا شما و توپ و سرعت و تعادل به حد بالایی برسد. کنترل تان افزایش پیدا می کند. کنترل کردن توپ ، زمان حرکت و سرعت باعث می شود تا دریبل بهتر انجام گردد.

در فوتبال همه را دریبل کنیم

توپ را در لبه پایین پا قرار دهید

معمولا افراد مبتدی هیچ زاویه دیدی بر روی توپ ندارند و فقط با حرکات پا سعی در دریبل کردن دارند. شما باید بتوانید از لحاظ بصری نیز قوی باشد و به نقاط کناری و پایین نگاه نمایید. تسلط عالی داشته باشید و بهترین کارها را در تکنیک فوتبال انجام دهید.

تغییر سرعت دریبل زنی

شما باید بتوانید رفتارهای بازیکنان را نیز پیش بینی نمایید. شما باید سرعت تان را در دریبل زنی تغییر دهید. روش های نیز در این زمینه وجود دارد که اگر به کار ببرید قطعا دریبل زنی شما را بهتر می کند و البته تغییر سرعت کار هرکسی نیست و راه سخت و پیچیده ای می باشد.

سعی کنید از بدن خود برای دفاع توپ بهره ببرید

شما در زمان نزدیک شدن به مدافعین حریف باید بدن تان را سپر نمایید. تمام بخش های بدن از جمله ساق و شانه باید طوری قرار بگیرد که شخص نتواند از شما توپ را بدزدد. تلاش کنید تا توپ را همیشه از حریف دور نگه دارید.

چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم

چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم

در این بخش 8 نکته مهم در دریبل زنی را آماده کرده ایم که می تواند مورد توجه شما دوستان عزیز قرار بگیرد. این تمرین های ساده برای دریبل زنی مناسب هستند.

دریبل را به طور آسان تمرین نمایید

شما باید بتوانید برای افزایش مهارت دریبل ، آن را در زمین خالی با توپ تمرین نمایید. شما باید از قابلیت تاپ توپ به پا استفاده کرده و این حرکات را به مرور یاد بگیرید. توپ را در حالت نزدیک به خود قرار داده و از این کار زمانی که اطمینان حاصل کردید می توانید با سرعت زیادی انجام دهید. هیچ کنترل خاصی بر روی توپ نیاز ندارید.

با سرعت زیاد دریبل کنید

دریبل کردن را با سرعت بالا و در زمان دویدن انجام دهید. باید بتوانید توپ را با سرعت مناسب پیش ببرید. برای این روش بهترین گزینه پاهای شما از بخش قوزک و جلویی پا به سمت پایین است. با این کار بخش خارجی و جلوی کفش با توپ دقیقا از بالای مرکز شست پا برخورد می شود. باید این روش ها را بارها انجام دهید و دویدن و سرعت زیاد به شما این قابلیت را می دهد تا هر وقت خواستید سرعت تان را کم کنید.

از مخروط ها برای دریبل زدن کمک بگیرید

دریبل زدن را با آدمک ها و مخروط ها تمرین کنید. این مخروط ها را بازیکن در نظر گرفته و به آنها تکنیک تان را اعمال نمایید. 5 یا 7 مخروط در زمین چمن بگذارید و فاصله آنها را 3 متر از هم قرار دهید و با یکی از پاها توپ را به دور مخلوط بچرخانید و بین قسمت لبه پای تان و بخش داخلی قدم بردارید. توپ را در داخل و خارج این مخروط ها چرخانده و تا زمانی اینکار را ادامه دهید و برعکس نیز تست کنید. کارها را باید سه بار در تمرین تان انجام دهید. هربار باید با یک پا امتحان کنید. شما باید پای خود را کنترل نموده و فقط گاهی از سرعت تان کم کنید.

 

دریبل های کراس اوور

دریبل کراس اور می تواند برای هر دو پای شما بکار برود. این حرکت بغل به بغل برای توپ انجام می گیرد. این حرکات به شما کمک کرده تا توپ را به آرامی حرکت دهید و جهت آن را بر طبق میل تان تغییر دهید.

آیا رونالدینیو هنوز فوتبال بازی می کند

دریبل های بیرونی و داخلی

معمولا این مدل دریبل ها نیز باید با مخروط ها برای هردو پا استفاده شود. زمانی این کار را انجام دهید که توپ شتاب بیشتری نسبت به مخروط ها دارد. اگر توپ را از بخش چپ مخروط عبور دادید، باید از پاهای چپ بهره ببرید.

چگونه در فوتبال حریف را دریبل کنیم

 

چگونه در فوتبال حریف را دریبل کنیم

برای تبدیل به یک فوتبالیست حرفه ای باید دریبل زدن را بیاموزید و با انواع آن آشنا شوید.

دریبل پایین:  یک مهارت ساده در فوتبال که باید با کمی تمرین آن را یاد بگیرید. در این مدل دریبل باید توپ را به سمت پایین نگه دارید و توپ به نزدیکترین حالت زمین باشد.

دریبل بدون فشار: این دریبل در فوتبال بسیار معروف است. ضربه سریعی در توپ انجام می شود و عبور توپ در چند ثانیه اتفاق می افتد. بازیکن باید بداند که به کدام بخش ضربه می زند. مهارت فیزیکی را بلد باشد.

دریبل سرعتی: این یک تکنیک سریع در دریبل زدن است. شما باید بتوانید پاها و کنترل بدن را با سرعت بالایی انجام دهید.

دریبل تغییر سرعت: در این مدل که بازیکن باید تظاهر به توقف کردن بکند و با اینکار سرعت و حرکت بدن خود را کم نماید. زمانی که حریف مقابل اطمینان حاصل می کند که بازیکن در حالت ایستادن است ، بازیکن باید سرعت خود را افزایش دهید.

انواع مختلف دیگر دریبل ها:

دریبل کرایف: در این دریبل نیز بازیکن حس می کند هیچ راه فراری نداشته و باید با قدرت زیاد از توپ حفاظت نماید. دریبل معکوس یا چرخش کرایف را اجرا می کند. تظاهر به حرکت دادن توپ به سمت جلو می شود و به جای ضربه زدن به سمت جلو، توپ را با پاهای خود متوقف می کند و به آرامی به پشت پاهای می برد. دقیقا بعد از این حرکت ۱۸۰ درجه چرخش می کند و وزنش را روی پای دیگرش می‌ اندازد.

دریبل است آور: است آور به سوی عقب و است آور خارجی است. یک مکانیسم دفاعی که جزو دریبل های عالی فوتبال است و باید به صورت یک بازیکن فوروارد توپ را حرکت دهید و سپس سریعا از کنارها حرکت نمایید.

دریبل لاکروکوتا: این دریبل تکنیک عالی و آسانی است. در این حرکت فوتبالیست باید به راحتی توپ را با پای دیگر در سمت راست حرکت داده و کاملا حرفه ای و دقیق عمل نماید.

دریبل الاستیکو: این دریبل نیز باعث می شود تا حرکات منعطق و کش مانندی داشته باشید. دریبل هایی نظیر حرکت داخل و خارج ، حرکت بیرون از کناره بدن، هوکوس پوکوس، پرش الاستیک و غیره. الاستیکوی شامل این مدل هستند.

در پایان مقاله اگر دوست دارید بدانید که چگونه در فوتبال همه را دریبل کنیم و تجربیاتی در این زمینه دارید آن را در بخش کامنت های سایت ورزشی مطرح نمایید.

mohamadnd
9 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *