پای غیر تخصصی در ورزش فوتبال

چگونه در فوتبال پای غیر تخصصی را قوی کنیم ، فوتبال یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی دنیا است که علاقه مندان زیادی را به سمت خودش می کشاند. فوتبالیست های حرفه ای دنیا با هر دو پا توانایی شوت زنی و حتی گل زنی دارند.

پای غیر تخصصی در ورزش فوتبال:

هر فوتبالیست باید بتوانید با هر دو پا کنترل توپ را انجام دهد. تمام حرکت های تکنیکی و موثر با پای تخصصی انجام می دهد را باید با پای غیر تخصصی خودش نیز پیاده سازی نماید. در ورزش فوتبال همیشه یک پا نسبت به پای دیگر ضعیف تر است. حتی بازیکنان بزرگ دنیا نیز این مورد در آنها دیده شده است. باید قبول کنیم که یک پلیر فوتبال تقریبا باید با هر دو پا باز یکند اما چیزی به عنوان کامل وجود ندارد.

هر بازیکن فوتبال تلاش می کند پای ضعیف خود را قوی تر کند. با تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال می توانید به چیزهای مهمی دست یابید. با تقویت پای غیر تخصصی امکان کنترل توپ بهتر، دریبل راحت تر و تسلط توپ را دارا خواهید بود. شوت محکم و خطرناکی را می توانید با پای دیگرتان انجام دهید و پاس دقیق و سریعتری انجام دهید. تقویت پا در مباحث فنی و قدرتی نیز تاثیر دارد و باید در بدنسازی و آمادگی جسمانی این پا را قوی تر نمایید.

پای غیر تخصصی در ورزش فوتبال

چگونه می توانیم پای غیر تخصصی خود را تقویت کنیم

تقویت پای غیر تخصصی در فوتبال با تمرین و آموزش های عملی قابل انجام است. شما باید تمرینات مختلف را برای هردو پا انجام دهید. به طور کاملا یکسان باید زمانی که تمرین شوت، پاس ، کنترل، دریبل ،حرکت با توپ و … را انجام می دهید و از هر دو پا استفاده نمایید.

هر بازیکنی که از یک پا در تمرینات خودش استفاده بکند(پای تخصصی خود) در واقع یکی از پاهایش را از دست می دهد و در بازی فرد دیگر هیچ کاربردی ندارد. اگر شما به عنوان بازیکن فوتبال دنبال تقویت پای تخصصی هستید، همیشه باید با هر دو پا کار کنید و اگر هم پای دیگر را ضعیف می بینید، باید کم کم آن را تقویت نمایید.

چرا پای غیر تخصصی ضعیف تر است؟

چرا پای غیر تخصصی ضعیف تر است؟

اگر شما به عنوان یک مربی در فوتبال فعالیت می کنید، حتما باید بازیکن را به استفاده از پای ضعیف تر ترغیب نمایید و تمرینات را برای هر دو پای آنها به طور مساوی تقسیم نمایید. مربی های فوتبال همیشه این ذهنیت را دارند که اگر بر روی پای ضعیف تر تمرینات را انجام دهند، بازیکنان را خسته می کند و معمولا تمرین با جدیت دنبال نمی شود. اگر شما یک مربی پرسابقه فوتبال هستید و نظم را می خواهید در تمرینات حفظ کنید باید از بازیکن بخواهید انفرادی تمرین کند و تمرینات را به طور جدی دنبال کنید.

تمرین پا اگر با پای مناسب شروع گردد و با پای ضعیف تمام شود کاملا واضح است که هیچ لذتی برای بازیکن نخواهد داشت. ابتدا باید پای ضعیف تر و غیر تخصصی تر مورد چالش قرار بگیرد و بر روی حرکت با پای تخصصی مسلط شوید. حتی باید اعتماد به نفس کسب نمایید. تمرین های سخت با پای غیر تخصصی به خوبی و آسانی اجرا نمی گردند و برای بیشتر تمرینات باید با پای ضعیف کار کنید.

اگر به دنبال تقویت غیر تخصصی پای خود هستید، باید به دنبال روش های چالش برانگیز پای ضعیف باشید و از تمرین های استاندارد استفاده نمایید. بیشتر تمرینات برای پای قوی پیاده سازی شده اند و تمرین با پای ضعیف برای ما سخت است. از تمرینات ابتدایی همانند پاس بغل پا شروع شده و به تمرینات سطح بالا انجام می شود. زمانی که توانایی غیر تخصصی مان را افزایش دهیم می توانید از آن در هر تمرین استفاده کنیم.

تقویت پای غیر تخصصی فوتبال با تمرینات سخت و فشرده:

تقویت پای غیر تخصصی فوتبال با تمرینات سخت و فشرده:

در ابتدای تمرینات باید پا را به توپ عادت دهیم، حرکت های ساده نیز با پای غیر تخصصی سخت می شود. منظور از پای غیر تخصصی این است که اگر ما چپ پا هستیم با پای راست سخت بازی می کنیم یا بالعکس. برای تمرینات باید بارها حرکت پا به توپ را انجام دهید و به اطراف با پای غیر تخصصیتان جلو بروید. توپ را به عقب بکشید و آن را به طور مورب و داخلی و خارجی تغییر دهید. در حالی که نشسته اید و یا ایستاده اید می توانید بازی را انجام دهید.

زمانی که بازیکنان تمرینات آسان را با توپ های مختلف یاد می گیرند، سرعت و فعالیت خود را نیز افزایش می دهند. با دریبل زدن به سمت جلو باید توپ را کامل لمس کنید و آن را زیر پاهای تان احساس نمایید. هرچه بیشتر مهارت تان را با توپ افزایش دهید سرعت آن نیز بیشتر می شود.

حرکت ها و تاثیرات تمرین با پای غیر تخصصی:

حرکت با پای غیر تخصصی را در زمان پاس و شوت و کنترل و دریبل زدن انجام دهید. در مدت کوتاه می بینید که نسبت به قبل بهتر شده اید و می توانید تاثیر حرکت ها را ببینید. در زمانی که تمرینات با پای غیر تخصصی انجام می شود، دیگر فکر و ذهن تان روی پای شما متمرکز نیست و تمرین را بسیار خوب پیش می برید. البته این تازه شروع کارتان است و باید حتما تمرینات را با هر دو پا انجام دهید. پای چپ و پای راست هر دو در فوتبال از اهمیت زیادی برخوردار است.

بعد از تقویت نقاط ضعف پاهایتان، انتظار شوت با پاس و گل های مهم را با پای غیر تخصصی تان داشته باشید. همیشه برای تقویت ضعف پاها تلاش کنید که تمرین داشته باشید.

شاید در اوایل کار نتوانید حتی با پای غیر تخصصی شوت محکم بزنید. سعی کنید پاس و شوت به دیوار و برگشت و کنترل با پا را در دستور کارتان قرار دهید.

"<yoastmark

رفع ضعف پا ها در فوتبال

در زمین فوتبال می توانید به یک استعداد ناب تبدیل شوید اگر بر روی هردو پای تان کار کنید. یک مربی خوب و پرتجربه بر روی نقاط ضعف و مشکلات بازیکن در زمین فوتبال تمرکز می کند. ستاره های فوتبال دنیا اشخاصی هستند که روی این نقاط ضعف کار کرده اند. مسی و رونالدو قطعا جزو برترین بازیکنان دنیا هستند که از هردوپای خود در زمین مسابقه استفاده کردند.

 

بهترین زمان برای تشخیص و رفع ضعف پا برای فوتبال

اگر در تشخیص پای ضعیف تان از سن های پایینتر اقدام نمایید و والدین و مربی ها از این ضعف های پای شما آگاه شوند. قطعا می تواند بهترین زمان تشخیص این مشکل پا باشد و اقدام به رفع ضعف ها نمایند.

شاید یکی از همین افراد ضعیف از فوتبال انصراف دهد، شاید این بازیکن می توانست در آینده ستاره باشد. البته مربیان دلسوز زیادی وجود دارند که دارای وجدان کاری هستند. آنها بر روی انجام تمرینات و آماده سازی مختلف و حرفه ای تلاش می کنند. آنها موانع ها را رفع و مسیرها را برای درخشش افراد به ورزش هموار می نمایند.

کنترل توپ و دریبل در مناطق تنگ و کوچک

برای تمرکز در ذهن و فکر باید به توپ ضرباتی وارد می کنید و برای هدایت صحیح توپ آنها را در مسیر مورد نظر با عبور از موانع و کنترل به حرکت در بیاورید. توپ را با شوت های کوتاه باید کنترل کنید و سرعت عمل نیز نقش مهمی در آنها دارد.

تمرین برای هر بخش زمین بسیار مهم است. با این روش اعتماد به نفس زیادی بدست می آورید و باید کنترل توپ را انجام دهید. موانع در فاصله های یک متری از هم قرار بگیرد و برای کودکان حتی نیم متری هم کفایت می کند. باید به صورت یکی در میان با پای راست و با پای چپ توپ را دریبل زده و از مانع عبور نمایید. بعد از کسب مهارت در موردها، باید فاصله ها را بیشتر کرده و شوت و دریب ها را با روش قبلی کنترل نمایید.

بهترین فوتبالیست ها بهترین اشخاصی هستند که می توانند از موقعیت های سخت و کوچک خارج شوند و اگر حس می کنید در این کار ضعیف عمل می نمایید فقط باید تمرین کنید.

اجازه ندهید که توپ و شما با موانع برخورد کنید. تلاش کنید که رکوردتان را به پایینترین زمان برسانید. در هر مرتبه رکوردتان را ثبت نمایید و با دوستان تان و سایر دوستداران ورزشی مسابقه بگذارید و رقابت صمیمی و خوبی ارائه دهید.

در پایان اگر هر سوالی در زمینه پای غیر تخصصی و روش های قوی تر کردن آن دارید در کامنت ها بپرسید.

mohamadnd
27 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *