این باشگاه در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر عضو در سرتاسر دنیا دارد .با توجه به درامدزایی بالا و درصد چشمگیر علاقمندان به این رشته ورزشی مدارس فوتبال در سرتاسر جهان تاسیس شد تا در آن افراد با استعداد و علاقمند کشف و پروش داده شوند .  یکی از محبوب ترین مدارس فوتبال اروپا آکادمی فوتبال  بارسلونا می باشد که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد . در صورت علاقه مندی  و برای دست اوردن اطلاعات راجع به ورود به باشگاه فوتبال بارسلونا  هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

معمولا راههای زیادی برای ورود به این باشگاه وجود دارد . برای عضو شدن ، باید سه سال در لیست انتظار بمانید . بعد از آن هر سال باید تعهد خودتان را به باشگاه دوباره تجدید کنید و آنوقت میتوانید عضوی از باشگاه شوید . البته اگر کودک باشید میتوانید بدون انتظار عضو  این باشگاه شوید . اعضای باشگاه باید پیوند محکمی با باشگاه داشته باشند ‌. یعنی باید به طور مداوم در باشگاه حضور داشته باشند.  اعضای این باشگاه معمولا کسانی هستند که همیشه به باشگاه نزدیک بوده و باید برای تماشای بازی ها حضور داشته باشند .
در آینده نزدیک قرار است این عضوگیریها دیجیتال شوند . باشگاه بارسلونا هواداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد . به همین علت برای آسانتر شدن مراحل عضویت در این باشگاه یک راهبرد دیحیتالی ارائه شده است .

شرایط آکادمی فوتبال بارسلونا

آکادمی فوتبال بارسلونا هر سال در بازه زمانی مشخصی ثبت نام خود را انجام می دهد . این آکادمی شامل کسانی می شود که ۱۰ تا ۲۴ سال سن دارند . برای ورود به باشگاه بارسلونا دو نوع دوره در این اکادمی وجود دارد :  یک دوره کوتاه مدت ۱۰ ماهه و یک دوره بلند مدت ۴ ساله ؛ این دوره ها بستگی به سن و بودجه مالی دارد . برای ثبت نام در آکادمی فوتبال بارسلونا فقط ویزای انفرادی صادر می شود و قیم این افراد صرفا آکادمی می باشد . تمام هزینه های پرداخت شده باید پرداخت شود .
کسانی که چهار سال متوالی در این مرکز ثبت نام کرده باشند سال پنجم شهریه پرداخت نخواهند کرد . در آکادمی فوتبال بارسلونا برای ارتباط ثبت نام کنندگان  با مربیان و همگروهی های خود کلاس زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود .مدارکی که برای ثبت نام در آکادمی نیاز است شامل : مدرک شناسایی ، شناسنامه و پاسپورت ، مدرک تحصیلی ، پرداخت هزینه بسته به برنامه انتخابی مبلغ حدودا ۱۶۰۰۰ تا ۵۳۰۰ یورو ، سابقه ورزشی وکاری می باشد .

برنامه های کالج فوتبال بارسلونا ( اسپانیا ) در رده های سنی نونهال ، نوجوان و جوان علاقمند و با استعداد فوتبال از تمام نقاط جهان دعوت  میکند . تست گیری و شرایط عمومی داوطلبان و علاقمندان به این شرح  است : سلامتی کامل جسمی و روحی ، رضایت والدین ، کپی کارت ملی و شناسنامه ، برگ تمکن مالی والدین ، داشتن رزومه تحصیلی و ورزشی ، ۶ فیلم ۶۰ ثانیه ای از مهارت فردی و کار تیمی داوطلب ، پوشش کامل ورزشی در فیلم ها ، مبلغ هزینه تعیین شده برای هزینه ارزیابی ( به یورو )

 

مزایای دوره های آموزشی

از مزایایی که در این دوره آموزشی میگذرانند : اموزش فوتبال حرفه ای ، دیدن باشگاه مطرح جهان ( اکادمی فوتبال باشگاه بارسلونا ) اموزش زبان اسپانیایی ، امکان جذب توسط تیم باشگاه ، امکان گرفتن اقامت خود و والدین .

بنیاد بارسلونا سازمانی در ایالات متحده امریکا برای کمک به بچه های محروم علاقه و استعداد بالایی نسبت به فوتبال دارند . این افراد با گذراندن مراحل زیر میتوانید از این بنیاد بهره مند شوند.این مراحل شامل : گزارش نمرات و نظریات معلمان خود در دبیرستان ، دادن یک آزمون ورزشی در یکی از آکادمی های فوتبال وابسته به بنیاد ، بررسی تاریخچه مالیاتی خانواده ، افراد کم درآمد و نیازمند . بورسیه فوتبال بنیاد بارسلونا بخش یا تمام هزینه آموزش آکادمی را پرداخت میکند .

مرکز اموزش فوتبال بارسلونا در تهران

در تهران نیز کمپ آموزشی مدرسه فوتبال بارسلونا وجود دارد که در مجموعه اموزشی و فرهنگی شهید با هنر برگزار میشود . کودکان ۸ تا ۱۴ سال با تمام کردن این دوره ها با تمام کردن این دوره ها و با تایید باشگاه بارسلونا و فدراسیون فوتبال از باشگاه بارسلونا مدرک خواهند گرفت .یکی از راههایی که افراد کم بضاعت اما مستعد و پرتلاش برای ورود به این باشگاه عالی دارند بنیاد بارسلوناست .

باشگاه فمنی بارسلونا

باشگاه فوتبال زنان بارسلونا در سال ۱۹۷۰ توسط ایبا کیبسیرون تشکیل شد . این باشگاه پس از چند دهه ارتباط نزدیک با باشگاه بارسلونا ، در سال ۲۰۰۲ به طور رسمی تا سیس و عضو باشگاه شد . دختران مستعد فوتبال در این اکادمی به صورت حرفه ای فعالیت دارند.

معرفی کودکانی که در آکادمی بارسلونا عضو شدند: لیونل مسی با وارد شدن به این مدرسه و کشف استعداد و تواناییهای بسیار زیادش به ستاره ای جهانی تبدیل شد . او از سن ۱۳ سالگی وارد لاماسیای بارسا شد . از دیگر چهره های معروف بارسلون و پرورش یافته در این آکادمی می توان به آندرس اینستا ، ژاوی هرناندز ، ویکتور والدز ، گوئیلر موآمور ، جوزپ ، گواردیولا ، آلبرت فرد ، سرگی بارخوان ، ایوان دلاپنا ، کارلوس پویول ، گابری گارسیا ، پیه رینا ، جرارد پیکه ، سرجیو گارسیا ، سرخیو بوسکتس ، بویان کرکیچ ، سسک فابرگاس ، پدرو رودریگرز ، جون سوارز ، تیاگو الکانترا ، سرجی روبرتو و مارک بارترا اشاره کرد.

از مریبان مشهور و افتخار آفرینی که در این باشگاه رشد کرده و در سالهای بزرگسالی و قهرمانی جام ها را یکی پسر از دیگری از آن خود کرد می توان جوزپ گواردیولا را نام برد . او در پست مربیگری منچستر سیتی مشغول به کار است . از دلایل موفقیت این مربی حرفه ای و به نام یادگیری یادگیری آموخته های گرانبهایی است که از ابتدا در مدرسه فوتبال بارسلونا فرا گرفت.

یکی از رازهای تربیت ستاره های موفق در مدرسه فوتبال بارسلونا : انجام دقیق برنامه روزانه از ساعت بیداری ۴۵ : ۶ دقیقه تا ساعت مشخص شده برای رفتن به رختخواب است .

ساختمان آکادمی

بنای اکادمی فوتبال بارسلونا ( لاماسیا ) قدمتی دیرینه دارد . درسال ۱۷۰۲ تاسیس شده است و در سال ۱۹۵۷ این بنا بازسازی شده. در سال ۱۹۷۹ فعالیت خود را به عنوان مکان پرورش بازیکنان جوان و باستعداد ، خارج از شهر بارسلون آغاز کرد .

در این آکادمی موفق و منظم برای افرادی که در میانه راه تصمیم به تغییر جهت برای آینده و شغلشان دارند هم برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای دارند . کودک وارد شده با این اکادمی تا قبل از سن شانزده سالگی تنها یک ساعت و نیم از وقتشان را در روز صرف تمرین با توپ میکند . آنها فرصت کافی برای تحصیل و پرداختن به امور درسی را نیز دارند .

سخن پایانی

در پایان میخواهیم یک جمع بندی مختصر و کامل از ورود به آکادمی فوتبال بارسلونا داشته باشیم . این آکادمی برای افراد خاصی مناسب میباشد . یک از شرایط ورود ، علاقه و استعداد و داشتن چشم اندازی طولانی میباشد . از دیگر شرایط ورود به این مدرسه داشتن تمکن مالی است. زیرا هزینه های ورود و ماندن در این آکادمی بسیار بالا میباشد . ( البته بنیاد بارسلونا افراد خاص و بی بضاعت را تحت پوشش قرار میدهد اما لازمه این امر استعدادی درخشان است .)
در آکادمی بارسلونا همه چیز یک شبه و بدون تلاش و زحمت به دست  نیامده . این دستاورد حاصل یک عمر چشم انداز و زحمات افرادیست که از ابتدا وارد این باشگاه شده اند . امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد .  در صورتی که شما از خواندن این مقاله لذت بردید به شما پیشنهاد می‌ کنم که به مقاله « سرگذشت تیم بارسلونا از گذشته تا به امروز » نیز نیم نگاهی داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند که یک دید بهتر نسبت به بارسلونا و اهداف آن داشته باشید.

sajadjafari
31 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *