کارشناسی آرسنال منچستر سیتی

بدترین ضربه ای که منچسترسیتی با پیروزی در بزرگترین بازی فصل لیگ برتر به آرسنال وارد کرد. شاید این ضربه یک ضربه روانی بیش نباشد. امروز در ورزشی با کارشناسی آرسنال منچستر سیتی در بازی دیشب در خدمت شما هستیم.

کارشناسی آرسنال منچستر سیتی

برد سه بر یک سیتی در ورزشگاه امارات باعث شد که آنها جای خود را با توپچی ها عوض کنند. و برای اولین بار از 5 نوامبر به صدر جدول بازگردند.

این فاصله ممکن است حاشیه کمی به نظر برسد. سیتی در صدر، تفاضل گل یک بازی بیشتر از تیم میکل آرتتا دارد. اما این برد به علاوه نحوه آن و جایی که به دست آمد باعث شد خیلی بیشتر از این احساس شود.

خراشی نرم و به سختی می توان از این حس فرار کرد که این رویارویی شدید در شمال لندن ممکن است همان شبی بوده باشد که شتاب در کورس قهرمانی به طور قطعی تغییر کرد.

آرسنال در این فصل فوق‌العاده بوده است. فولادین بوده و شخصیت خود را نشان داده تا سخت‌ترین آزمون‌ها را پشت سر بگذارد.

زمانی که آرسنال در 18 ژانویه مقابل تاتنهام اسپرز پیروز شد، 8 امتیاز با سیتی فاصله داشت. هر دو 18 بازی انجام داده بودند. آنها شتاب و همچنین برتری قابل توجهی داشتند.

در مقابل، سیتی علیرغم سیل گل‌های ارلینگ هالند در خانه مقابل برنتفورد شکست خورد، با اورتون مساوی کرد و مقابل هم اسپرز شکست خورد.

کارشناسی آرسنال منچستر سیتی | اوضاع نابسمان آرسنال

با همه اینها، با وجود تمام این احساس که سیتی جرقه و تسلط قدیمی را از دست داده است، یک تصادف در آرسنال، تیم پپ گواردیولا را در آن موقعیت آشنای قدیمی می بیند.

تیم آرتتا از 9 بازی اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده است. شکست در اورتون، تساوی در خانه به برنتفورد و سپس شکست در مقابل سیتی. روندی ثابت کرده است که طلسم گران گریبان گیرشان است.

آرسنال هنوز در این رقابت قهرمانی شانس دارد. اشتباه نکنید، اما وقتی آنها با تشویق های دلسوزانه خود را ترک و بازیکنان سیتی با مشت در مقابل هواداران شادشان شادی کردند، احساسی از باد زدگی در اطراف استادیوم به وجود آمد.

تغییر تاکتیک با آمدن برناردو سیلوا
تغییر تاکتیک با آمدن برناردو سیلوا

توپچی ها کامل و دیدنی و هیجان انگیز بوده اند. سیتی اغلب شبیه تیمی است که در جستجوی «روند قدیمی» معمولی خود است نه چیزی تازه.

و با این حال سیتی اکنون به قله بازگشته است. این بار گرفتن آن برای آرسنال سخت خواهد بود.

پس از تساوی 1-1 مقابل برنتفورد در روز شنبه، آرسنال، گلایه ای قابل توجیه را به جان خرید.

در اینجا، آرسنال نمی تواند کسی را مقصر بداند جز خودش. آنها مرتکب خطاهای فردی بودند که سیتی را به اعمال مجازات سنگین دعوت می کرد. آنها به درستی این کار را انجام دادند و آرسنال در نهایت به خوبی شکست خورد.

اتفاقات مهم بازی دیشب

تاکهیرو تومیاسو وقتی کوین دی بروین را با یک پاس اشتباه در نیمه اول صاحب توپ کرد، ندید که در کمین کوین دی بروین باشد. سپس گابریل عملکردی را خلاصه کرد که در آن دفاع آرسنال اغلب خطرناک بازی می کرد. با یک موقعیت مفت، مالکیت که با بازگرداندن برتری سیتی توسط جک گریلیش به پایان رسید. بوکایو ساکا از پنالتی به گل تساوی رسید.

هالند، که حضور فیزیکی اش باعث شد آرسنال در نیمه دوم اشتباه کند، گل سوم خود را برای بیست و ششمین بار خود در فصل به ثمر رساند. گلی که سی و دومین گل او در تمام رقابت ها بود. و سیتی بی رحمی را که قهرمانان را مشخص می کند نشان داد.

پادشاهان مالکیت خود تحت رهبری گواردیولا تنها 36 درصد، کمترین امتیاز آنها در یک بازی لیگ در زمان حضور او در باشگاه بود. اما همچنان مهمترین برد خود در لیگ را در این فصل بدون اینکه در بهترین حالت خود قرار داشته باشند، ثبت کردند.

در واقع، سیتی در نیمه اول ضعیف بود و باعث عصبانیت تماشاگران میزبان با اتلاف وقت شد. که منجر به دریافت کارت زرد دروازه بان ادرسون شد.

داستان بعد از استراحت متفاوت بود. به خصوص زمانی که گواردیولا به برناردو سیلوا یک نقش هجومی تر داد.

سیتی در خطر رشد کرد، گریلیش خود را در آمار گل ثبت کرد. در حالی که گل هالند با یک تماس با پای چپ و ضربه راست با ضربه راست برای شکست دادن آرون رمزدیل، هیچ اعصابی را برای قهرمان حاکم تضمین نکرد.

آرسنال در آن مراحل پایانی بی‌هدف به نظر می‌رسید. بدون شک اقتدار خط میانی را که با مصدومیت توماس پارتی از دست داد، از بین رفته بود.

درخشش جک گریلیش
درخشش جک گریلیش در بازی آرسنال منچستر سیتی

شرایط آرسنال و منچستر سیتی پس از این دو بازی

سیتی در سطوح مختلف نسبت به آرسنال برتری روانی دارد. پس از برد اخیر جام حذفی در ورزشگاه اتحاد، این نتیجه به این معنی است که آرسنال اکنون در 11 بازی اخیر خود در لیگ مقابل سیتی شکست خورده است. که طولانی ترین شکست مقابل هر حریفی در این رقابت هاست.

گواردیولا و سیتی احساس خواهند کرد که نظم در بالای جدول برقرار شده است. به ویژه با بازی خانگی مقابل آرسنال در آوریل، در حالی که توپچی ها باید از این احساس غرق شدن دوری کنند که شانس بزرگ آنها در رقابت قهرمانی از بین رفته است. آنها به خوبی اولین شانس خود را از سال 2004 دنبال کرده اند.

آرسنال در راه رسیدن به صدر جدول لیگ برتر عزم خود را نشان داده است. آنها باید اکنون دوباره آن را نشان دهند، از شنبه در استون ویلا.

در مقابل، سیتی احساس خواهد کرد که به جایگاه واقعی خود بازگشته است.

Pooria
17 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *