کلیدی‌ترین بازیکن نکونام در استقلال کیست؟

کلیدی‌ترین بازیکن نکونام در استقلال کسی نیست جز آرش رضاوند. رضاوند در ترکیب استقلال نقش محوری و کلیدی ایفا می‌کند. اما حضور این بازیکن چگونه به ترکیب استقلال کمک می‌کند؟ در ادامه تحلیلی از نفش تاکتیکی آرش رضاوند در تیم نکونام را بررسی می‌کنیم.

کلیدی‌ترین بازیکن نکونام در استقلال کیست؟

به گزارش وب سایت «ورزشی»، آرش رضاوند پس از اتمام محرومیت به ترکیب اصلی استقلال بازگشت. با بازگشت او، خط دفاعی و میانی استقلال تقویت خواهد شد. او یک مهره کلیدی در پیاده سازی دستورات نکونام در زمین خواهد بود. رضاوند در بازی برابر سپاهان مسئولیت‌های مهمی داشت. نتیجه بازی و خلق موقعیت‌های گل کم تعداد نشان می‌دهد که او به خوبی در میانه میدان حضور دارد. نقش او به پوشش سایر بازیکنان تیم استقلال کمک شایانی می‌کند.

رضاوند به خوبی زمین مسابقه و زوج های خود را تقسیم می‌کند. بنا به شرایط بازی، چه در فاز هجومی، چه در فاز دفاعی زوج مناسب خود را تشکیل می‌دهد. مثالا با حضور در میانه میدان و تشکیل زوج میانی، روزبه چشمی فرصت و آزادی گلزنی پیدا کرد. همچنین او با حضور در میان دو هافبک دفاعی اجازه می‌دهد یکی از آن دو نفر کمک عقب‌تر یا در کانال‌ها کناری بازی کند. با این نقشه، ساختار دفاعی استقلال فشرده‌تر و استحکام دفاعی بیشتر می‌شود.

حضور رضاوند در کارهای دقاعی و تهاجمی، کلید موفقیت استقلال

حضور رضاوند در کارهای دقاعی و تهاجمی، کلید موفقیت استقلال

یکی دیگر از وظایف رضاوند حضور در کناره‌هاست. او در زمان نفوذ دفاع چپ یا راست استقلال به سمتی که بازیکن در حرکت متمایل می‌شود. با این کار، بازیکن با خیال آسوده از فضای پشت سرش به نفوذ و حضور در حمله ادامه می‌دهد.

تمام مطالبی که عنوان شد وظایف مشخص و تعریف شده است. ولی اجرای آن نیاز به آگاهی محیط بالا در زمین و بازیخوانی بازیکنان خودی و حریف دارد. بازیکنی با این حجم از وظایف باید در زمان مناسبت در منطقه مورد نیاز حضور پیدا کرده و به دقت مسائل تاکتیکی را اجرا کند. همین موضوع رضاوند را به یک بازیکن کلیدی بدون جانشین در تیم نکونام تبدیل کرده است.

آرش رضاوند در لیگ امسال در تمامی مسابقات برای این استقلال بازی کرده و نقش محوری را در این تیم بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *