کیلیان امباپه: ستاره فرانسه

کیلیان امباپه بهترین بازیکن جهان شد؟! کیلیان امباپه: ستاره فرانسه پس از قهرمانی در فینال جام جهانی، در موقعیت خوبی قرار دارد تا بهترین بازیکن جهان شود

لیونل مسی با کاپیتانی آرژانتین در سرخط خبرها قرار گرفت. اما کیلیان امباپه فرانسوی، فینال پیش پاافتاده به سمت یک برد راحت آلبی سلسته را به یک مسابقه واقعا کلاسیک تبدیل کرد.

پس از بازگرداندن فرانسه از 2-0 به 2-2 در فاصله 60 ثانیه، دوربین ها به برادر امباپه، ایتان، در میان جمعیت برخورد کردند. خواهر و برادرش از روی سکوها فریاد زد: ” این همه تو هستی، این همه تو هستی!”

کیلیان امباپه بهترین بازیکن جهان

اما حتی امباپه در بهترین حالت خود – که یکشنبه شب بود – نتوانست بر روایت آخرین لحظه مسی در جام جهانی غلبه کند.

تنها نقش امباپه در کمک به فرانسه ممکن است در مورد بازیکن تعویضی راندال کولو موانی سخت باشد. که از روی نیمکت آمد تا  مانند شماره 10 فرانسه یک ضربه نقطه ای را به دست آورد. و در ضربات ضربات یک ضربه نقطه ای به ثمر برساند. اما این بازیکن 24 ساله با یک شانس طلایی تک به تک برای برنده شدن در بازی در وقت های اضافه روبرو شد، اما آن را نجات داد. اگر این شانس به امباپه افتاد.

12 گل او در تنها دو تورنمنت جام جهانی، او را تنها 4 گل از رکورد تاریخ میروسلاو کلوزه عقب تر می کند، رکوردی که می تواند در تلاش بعدی امباپه برای قهرمانی در جام جهانی 2026 سقوط کند.

اما استعداد امباپه به قدری بالاست که حتی اگر تیم ها برنامه بازی موفقی را در برابر این بازیکن 23 ساله انجام دهند، فضای بیشتری برای هم تیمی های بااستعداد او فراهم می کند.

به عنوان مثال بازی یک چهارم نهایی فرانسه با انگلیس را در نظر بگیرید. بیشتر توجه رسانه ها در آستانه بازی، نحوه برخورد سه شیرها با امباپه را احاطه کرد. کایل واکر که اغلب در مورد نحوه برخورد با ستاره فرانسوی مورد بازجویی قرار می گرفت. در کانون توجه قرار گرفت، در حالی که استیو هالند دستیار سرمربی تیم ملی انگلیس فاش کرد که طلسم فرانسه نیاز به “توجه ویژه” دارد.

حتما بخوانید: زندگی نامه کیلیان امباپه | مهاجم تیم ملی فرانسه و پاری سن ژرمن

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه

اما گل اول فرانسه در پیروزی 2-1 از ضد حمله امباپه در سمت چپ به ثمر رسید. که چندین بازیکن انگلیس دو و سه برابر او را به ثمر رساندند. این بازیکن 23 ساله بازی را تغییر داد و خط هافبک انگلیس نتوانست به موقع به اورلین چوآمنی برسد و این هافبک را ترک کرد تا از راه دور به خانه ضربه بزند.

امباپه علاوه بر اینکه یک استعداد فردی برتر بود، حواس پرتی بود که به دیگر ستاره های فرانسه اجازه داد تا شکوفا شوند. اگر نتوانید جلوی او را بگیرید، شخص دیگری شما را خواهد گرفت.

او امسال جایزه بزرگ را از دست داد، اما امباپه دوباره وقت خود را خواهد داشت، به خصوص با توجه به اینکه بازی به کجا می رود.

صحبت های زیادی در مورد اینکه چه کسی ردای مسی و کریستیانو رونالدو را به دست می گیرد. زمانی که دو ستاره بزرگ فوتبال از بازی بازنشسته می شوند. آخرین نمایش امباپه او را در صدر این لیست قرار داده است.

او قد باشگاهی را دارد که به برترین بازیکن جهان تبدیل شود، مطمئنا. این بازیکن 23 ساله 221 گل در 309 بازی حرفه ای باشگاهی به ثمر رسانده است. که در کنار 706 گل مسی در 863 بازی باشگاهی، در حالی که امباپه وارد سال های اوج می شود، مطمئناً رقمی برابر خواهد بود. این واقعیت که او هنوز این کار را نکرده است، چشم انداز ترسناکی است.

تنها ارلینگ هالند، دو سال از کیلیان امباپه کوچکتر با 178 گل در 218 بازی باشگاهی، می تواند به عنوان رقیب او در سال های آینده بایستد.

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

Pooria
20 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *