گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس

گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس تا یورو 2024 می ماند. گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، که پیش از این گفته بود به زمان نیاز دارد تا درباره‌ی آینده‌اش با تیم ملی این کشور تصمیم بگیرد، اعلام کرد که به همراهی این تیم ادامه خواهد داد.

ساوتگیت برای اینکه زمان را از دست ندهد و بلاتکلیفی خود و تیم ملی انگلیس را پایان دهد، تصمیمش را سریع‌تر اعلام کرد. او اکنون برای هدایت این تیم و موفقیت در جام ملت‌های اروپای بعدی، خیز برداشته است.

بیانیه اتحادیه فوتبال انگلیس | سرمربی تیم ملی انگلیس تا یورو 2024

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد: “مفتخریم که اعلام کنیم گرت ساوتگیت به عنوان سرمربی انگلیس ادامه خواهد داد و کمپین ما در یورو 2024 را رهبری خواهد کرد. گرت و استیو هالند همیشه حمایت کامل ما را داشته اند و برنامه ریزی ما برای یورو از همین لحظه شروع می شود.”

انگلیس که به یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده بود، با شکست دو بر یک برابر فرانسه از دور رقابت ها کنار رفت.

پس از آن ساوتگیت که دو سال دیگر از قراردادش باقی مانده بود گفت که نمی تواند تضمین کند که با این تیم ادامه می‌دهد یا خیر.

او گفت: “هر زمان که از تورنومنتی کنار رفتیم، به زمان نیاز داشتم تا تصمیم درست را بگیرم. چون در آن لحظات ممکن است تصمیم احساسی بگیرید و انرژی احساسی اینجور تورنومنت ها بسیار بالاست.”

در حالی که نام هیچ جانشین احتمالی برای او مطرح نشده بود، بحث ها و جنجال‌هایی پیرامون سرمربی بعدی انگلیس به وجود آمد. برخی مصر بودند که سرمربی بعدی انگلیس باید اهل همین کشور باشد.

اتحادیه فوتبال انگلیس به وضوح تمایل خود را پس از تاثیرات مثبت ساوتگیت روی این تیم در سال‌های اخیر، برای ابقای او نشان داده است. او در شرایطی هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده گرفت که آنها در شرایط بحرانی بودند.

کارنامه‌ ساوتگیت در تیم ملی انگلیس

این تیم در یورو 2016، یک باخت تحقیرآمیز مقابل ایسلند متحمل شده بود. سم آلاردایس هدایت این تیم را برعهده گرفت اما تنها یک بازی دوام آورد. 67 روز پس از قبول مسئولیت، روزنامه‌نگاران اسنادی از تبانی در نقل و انتقالات غیر قانونی بازیکن از این مربی رو کردند و موجب اخراج وی شدند.

انگلیس با هدایت ساوتگیت به نیمه نهایی جام جهانی 2018 راه یافت و در فینال یورو 2020 در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد. همچنین سقوط این تیم به دسته B لیگ ملت‌های اروپا پس از شکست برابر مجارستان، تساوی برابر آلمان و تساوی و شکست مقابل ایتالیا، شک های بسیاری پیرامون شایستگی ساوتگیت برانگیخت.

حال پس از حذف از جام جهانی 2022، انگلیسی‌ها برای یک بار دیگر، و شاید آخرین بار می‌خواهند به ساوتگیت اعتماد کنند. آنها امیدوارند که این بار دست پر از یورو 2024 خارج شوند. سوال همیشگی باز هم پابرجاست: آیا جام به خانه باز می‌گردد؟

آخرین اخبار و حواشی فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Pooria
19 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *