خداداد عزیزی: خرید رونالدو دیوانگی بوده است

گفتگو با غزال تیز پا ، خداداد عزیزی بازیکن قدیمی و پرافتخار تیم ملی ایران که در این روزها مشغول فعالیت در آکادمی مشهد است. او بیان داشت که خرید کریس رونالدو دیوانگی است.

به گزارش سایت “ورزشی” عزیزی از حال و هوای فوتبالی مشهد ناراحت است و در این بخش گفتگویی را با او انجام داده ایم. خداداد از ضعف مدیریتی فوتبال می نالید.

گفتگو با غزال تیز پا

باید از این استعداد ها حمایت شود

عزیزی دربره فعالیت آکادمی اش گفت: از سال 1400 این آکادمی را تاسیس نموده ام که 8 تیم در آن فعالیت می نمایند.

چهار تیم در مسابقه های استانی و کشوری حضور دارند. چهار تیم دیگر نیز به صورت مدرسه فوتبال اداره می شوند. آموزش و استعدادهای برتر را به تیم های دیگر معرفی می نماییم.

تیم نونهال های ما قهرمان استان شد و به لیگ منطقه راه یافت.

حتی در رده دوم و سوم لیگ برتر قرار دارد. در رده نوجوانان نیز تیم داریم. در رده سنی زیر هفده ساله ها قهرمان لیگ یک مشهد شده ایم. گفتگو با غزال تیز پا

پسرم نیز در این تیم حضور دارد. پیگیر وضعیت تیم های آکادمی و نتیجه های آنها هستیم.

دیروز نیز تیم زیر 17 ساله را دعوت کردیم و مدال ها را نیز به آنها دادیم. در آکادمی بازیکنان بزرگی داریم که اگر حمایت شوند قطعا در آینده اسم های آنها را بیشتر می شنویم.

گفتگو با غزال تیز پا
گفتگو با غزال تیز پا

چرا این مشکلات فقط برای مشهد است؟

عزیزی درباره غیبت تیم های مشهدی در لیگ برتر گفت: مشهد دومین شهر بزرگ ایران است، از لحاظ ثروت هم همینطور است. اما تیم های مشهدی همیشه با بحران مالی روبرو هستند. برای ماندن در لیگ برتر نیز می جنگند.

بنده در سال 68 نیز بازیکن بودم و سالها در جایگاه سرمربی ابومسلم حضور داشتم.

در این سال ها هیچ موقع فوتبال مشهد ثابت مدیریت نداشت. بحث مدیریت در آن صفر است.

تیم‌های ابومسلم، پیام، سیاه‌جامگان و پدیده به  همین علت نابود شده اند.

بزرگترین معضل نیز مشکلات مالی بوده است. تیم های فوتبال در مشهد با درآمد و ثروت بالا در این شهر همیشه با مشکلات مالی روبرو بوده اند.

این کاملا عجیب به نظر می رسد. اما چرا فولاد خوزستان، سپاهان، ذوب‌آهن،‌ مس کرمان، مس رفسنجان و تیم های دیگر مشکلات مالی ندارند و این مشکل فقط برای فوتبال مشهد است؟

ما حالا در حال کار کردن روی تیم های آکادمی هستیم.

گفتگو با غزال تیز پا

اگر شرایط خبو باشد به دوستان نیز آنها را معرفی می کنیم. شرایط آنها را بررسی خواهند کرد. اگر هم در مشهد تیم گرفتیم از بازیکنان آکادمی استفاده می کنیم.

قیمت لوکاکو پایین آمد اما بازیکنان ایرانی نه!

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازی های لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل گفت: با توجه به پولی که در فوتبال هزینه می کنیم اصلا لیگ جذابی نداریم.

بازیکنان در لیگ سراغ داریم که 14 تا 15 میلیارد در یک فصل می گیرند. اگر قیمت دلار را همان 30 هزار تومان ثابت بدانیم چیزی حدود 500 هزار دلار هزینه می شود.

در حالی که گران قیمت ترین بازیکن لیگ اصلا به تیم ملی دعوت نمی شود. اصلا بنده اعتقاد دارم که مشکلات فوتبال ما فراتر از این چیزها است. گفتگو با غزال تیز پا

شرایط نتیجه زد و بندهای مدیران باشگاه های صنعتی دولتی است.

به همین دلیل قیمت بازیکنان بسیار بالا است. ولی کیفیت فوتبال ما به اندازه مبالغ بالا نرفته است. در فوتبال دنیا نیز هزینه بازیکنان بر اساس عملکرد آنها بالا پایین می شود.

به عنوان مثال؛ در جام جهانی قطر قیمت یک بازیکن ۳۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و لوکاکو که عملکرد خوبی در جام نداشت قیمتش از ۷۰ میلیون به ۳۰ میلیون یورو می‌رسد.

اما در فوتبال ما قیمت بازیکنان همیشه روند صعودی دارد انگار همه عالی بازی می‌کنند.

خداداد گفت: خرید رونالدو دیوانگی بود

خداداد درباره قرارداد رونالدو با تیم النصر عربستان نیز صحبت هایی انجام داد و گفت: کریس رونالدو در 37 سالگی دیگر کیفیت سابق را ندارد. حتی در جام جهانی این موضوع کاملا روشن بود.

خرید رونالدو با آن مبلغ واقعا دیوانگی محض بود. النصر البته برای کارهای تبلیغاتی می تواند از رونالدو استفاده کند. در بعد فنی اما کارایی ندارد. گفتگو با غزال تیز پا

شیوخ عرب همانند مدیران دولتی ورزش ما نمی دانند که پول های خود را چطور هزینه نمایند. رقم های عجیب قراردادها و نتایج در جام جهانی ، جام ملت ها و لیگ قهرمانان آسیا کاملا ضعیف است.

فوتبال یک ورزش همگانی نیست که فقط برای سلامتی آن را انجام دهیم.

فوتبال یک ورزش قهرمانی می باشد. واقعا نمی دانند که پول ار چطور خرج فوتبالی می کنند که اصلا دستاوردی برای آنها ندارد. سالانه 2000 میلیارد در فوتبال هزینه می نماییم و هر سال ارقام قراردادها نجومی تر نیز می شود.

پسرم وزن کم کرد و فوتبالیست شد

پسر من به دلیل اضافه وزن فوتبال بازی نمی کرد. حالا از دو سال قبل با مربی بدنساز تمرینات انجام داد و شروع به کاهش وزن کرده است. او در تیم زیر 17 ساله های آکادمی شرکت کرد و امیر حسین عضو این تیم نیز می باشد.

خداداد عزیزی: خرید رونالدو دیوانگی بوده است
خداداد عزیزی: خرید رونالدو دیوانگی بوده است

گفتگو با غزال تیز پا

گفتگو با غزال تیز پا خداداد عزیزی در این بخش به پایان رسید. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
10 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *