آیتانا بونماتی بهترین بازیکن زن فیفا در سال 2023 شد

شب گذشته مراسم بهترین‌ها (د بست) فیفا در حالی برگزار شد که آیتانا بونماتی بهترین بازیکن زن فیفا در سال 2023 لقب گرفت.

خلاصه

بونماتی چند ماه پس از کسب توپ طلای 2023 جایزه فیفا را دریافت کرد.

هافبک اسپانیایی با بارسلونا سه‌گانه و جام جهانی را به دست آورد.

برای دریافت جایزه، نامزدهای دیگر لیندا کایسیدو و جنی هرموسو را شکست داد.

بونماتی بهترین بازیکن زن فیفا در سال 2023: آیتانا بونماتی

به گزارش ورزشی، آیتانا بونماتی، هافبک بارسلونا و اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن زن فیفا در سال 2023 انتخاب شد و به فهرست رو به رشد جوایز فردی او اضافه شد.

این بازیکن 25 ساله که قبلاً صاحب توپ طلای جام جهانی، بهترین بازیکن زن یوفا و توپ طلا شده بود، نامزدهای دیگر لیندا کایسیدو و جنی هرموسو را شکست داد و برای اولین بار در دوران حرفه ای خود این جایزه را دریافت کرد.

بونماتی با قهرمانی در جام جهانی همراه با اسپانیا همراه با یک سه‌گانه در سطح باشگاهی با بارسا، محبوب اصلی برای بردن این جایزه به خانه بود.

بونماتی در سخنانی در این مراسم گفت: «سالی باورنکردنی و منحصر به فرد بود که تا آخر عمر به یاد خواهم داشت. این را مدیون تیمی هستم که با آنها بازی می کنم: بارسلونا و تیم ملی. بدون هم تیمی هایم این کار را می‌کردم. برای گرفتن این جوایز اینجا نباشید. من همیشه از کسانی که در من ناکام نبودند سپاسگزار خواهم بود: خانواده و دوستانم.

می‌خواهم به همه نامزدها تبریک بگویم و بگویم که افتخار می‌کنم بخشی از نسل قدرتمندی از زنان هستم که در حال تغییر قوانین بازی هستند.»

بونماتی قبلاً توپ طلای زنان را در ماه اکتبر دریافت کرده بود. او پس از قهرمانی در لیگ F و لیگ قهرمانان اروپا، ستارگان انگلیسی از جمله ریچل دالی، میلی برایت، مری ارپس و جورجیا استنوی را شکست داد.

او همچنین بخشی جدایی ناپذیر از تیم اسپانیا بود که در ماه اوت جام جهانی را پس از اختلاف بین بازیکنان و مدیریت، قهرمان کرد و به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

سایر برندگان جایزه بهترین بازیکن زن سال فیفا

سایر برندگان جایزه بهترین بازیکن زن سال فیفا

بونماتی جانشین همکار اسپانیایی الکسیا پوتلیاس به عنوان آخرین برنده بهترین بازیکن زن فیفا شد. هم تیمی او بارسلونا در هر دو سال 2021 و 2022 این جایزه را دریافت کرده بود و لوسی برنز در سال 2020 موفق شد.

کارلی لوید، لیکه مارتنز، مارتا و مگان راپینو دیگر برندگان قبلی این جایزه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *