بیوگرافی پپ گواردیولا

بیوگرافی پپ گواردیولا (Josep Pep Guardiola Sala) ، مربی سال جهانی فیفا ، در سال 2012 بارسلونا را با 14 افتخار ترک کرد. در سال 2013 او به عنوان سرمربی بایرن مونیخ معرفی شد و در سه فصل سه عنوان بوندسلیگا کسب کرد. در سال 2016 به پروژه عظیم منچسترسیتی پیوست.

بیوگرافی پپ گواردیولا

پپ گواردیولا، سرمربی تیم منچستر سیتی متولد 18 ژانویه 1971 در روستای سانتدر میباشد. نام کامل او Josep Pep Guardiola Sala ، که بیشتر به اسم PEP شناخته می شود ، یکی از موفق ترین افراد تاریخ فوتبال است.

او وقتی فوتبالیست بود هافبک بازی میکرد و بیشتر دوران بازیگری خودش رو در بارسلونا گذراند.

او یکی از بازیکنان اصلی تیم رویایی بازی می کرد. آنها توانستند چهار عنوان پیاپی لالیگا را به دست آورند.

او در تیم هایی از جمله بارسلونا ، اس رم و الاهلی سابقه حضور داشته است. پس از بازنشستگی، وی به عنوان مربی بارسلونا B معرفی شد و در سال 2008 به عنوان سرمربی تیم بزرگ و اول بارسلونا تبدیل شد.

او توانست با بارسلونا جام های لالیگا و کوپا دل ری و چمپیوزلیگ را به دست بیاورد و خودش را تبدیل به اولین و جوان ترین سرمربی اسپانیایی معرفی کند که عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را کسب کرده.

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی
پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی

از کودکی تا کاپیتانی

پپ 18 ژانویه 1971 در یک خانواده طبقه متوسط اسپانیایی به دنیا آمد. پدر او بنا بود و مادرش فروشنده. آنها در روستا سانتدر زندگی میکردند به همراه دو خواهر و یک برادر.پدرش میگوید که پپ از بچگی ساعتها بخ توپ ضربه میزد.
همیشه کریسمس به او توپ فوتبال هدیه میدادم.او همیشه توپ را همراه خودش داشت.
در سن 13 سالگی به لاماسیا پیوست و وقتی 20سالش شد یوهان کرایوف او را انتخاب کرد و توانستند با آن تیم رویایی بارسلونا در فصل های 1992-93 و 1993-94 عنوان لالیگا را به دست آورند. با پیوستن رومیو به تیم رویایی ، بارسلونا قوی تر شد و آنها به فینال لیگ قهرمانان یوفا 1994 رسیدند.
سپس بابی رابسون به عنوان سرمربی انتخاب شد و برنده کوپا دل ری و سوپرکاپ اسپانیا و سوپر کاپ اروپا شد. با ورود سرمربی جدید ،ون خال، بازوبند کاپیتانی به پپ رسید تا افتخارات وی در بارسلونا تکمیل بشود. پپ تا سال 2001 در بارسلونا ماند.

پپ گواردیولا به عنوان بازیکن در بارسلونا
پپ گواردیولا به عنوان بازیکن در بارسلونا

در سطح کشوری ، پسر اسپانیایی برای اولین بار برای کشور خود مقابل ایرلند شمالی در 14 اکتبر 1992 بازی کرد. در همان سال ، در بازی های المپیک، عنوان کاپیتان ، مدال طلا را به دست آورد. او در جام جهانی 1994 و یورو 2000 بازی کرد.

پپ گواردیولا به توانایی خواندن بازی معروف بود.او خوب پاس قطع میکرد ، میدان دید خوبی داشت و حتی حرکت های هجومی و شلیک های مستقیم به سمت دروازده داشت. او به دلیل توانایی در رهبری تیم کاپیتان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا هم شد.

حتما بخوانید: بیوگرافی کاکا و همسران | زندگی شخصی+حقایق جالب

نقل و قول درباره پپ

ژاوی زمانی که زیر نظر پپ بازی میکرد درباره او اینگونه گفت : “هوش اغلب به این معناست که چقدر خوب با جایی که هستید و شرایط ، خود را تطبیق می دهید. او بسیار باهوش است. او با هر فوتبالی در هر جایی سازگار می شود. کمال گرا، وسواسی. او به راه خود ادامه می دهد تا زمانی که به نتیجه برسد، مهم نیست که چه کاری انجام می دهد. اگر پپ گواردیولا تصمیم می گرفت موسیقیدان شود، موسیقیدان خوبی می شد. اگر می خواست روانشناس شود، روانشناس خوبی می شد.

یوهان کرایف، سرمربی سابق او، در تمجید از گواردیولا، گفت: “از نظر من، او یکی از بهترین های جهان است. چیزی که واقعاً در مورد گواردیولا مهم است این است که او سبک فوتبال خود را به تیمش تحمیل نمی کند. آنچه برای تیم بهتر است را تجزیه و تحلیل می کند، از جزئیات ویژه استفاده می کند و از این طریق آنها را به بزرگترین موفقیت ممکن می رساند. تصادفی نیست که اسپانیا با هفت بازیکن گواردیولا جام جهانی 2010 را برد و سپس آلمان با شش یا هفت بازیکن او. ”

young pep
اوایل مربیگری گواردیولا

علایق شخصی پپ گواردیولا

پپ عاشق هنر است و یکی از سرگرمی های او در خارج از فوتبال گذراندن وقت در گالری های نیویورک است. او یک طرفدار بزرگ هم موسیقی است .از تفریحات مهم او وقت گذرانی در زمین گلف است. در مرکز منچستر سیتی، یک رستوران کاتالان سرمایه گذاری کرده است.

پپ گواردیولا در حال بازی کردن گلف
پپ گواردیولا در حال گلف بازی کردن

زندگی شخصی

کریستینا سرا، همسر پپ گواردیولا، متولد 1973، نویسنده، روزنامه نگار و مدل لباس است. زمانی که پپ تنها 18 سال داشت، پپ و کریستینا شروع به قرار ملاقات کردند. در سال 2014 در یک مهمانی ساده با هم ازدواج کردند.
سرمربی اسپانیایی سه فرزند دارد. در سال 2001، اولین فرزند خود، ماریا و در سال 2003، ماریوس، دومین فرزند این زوج، به دنیا آمد. سومین فرزند او والنتینا، در سال 2008 به دنیا آمد.
پپ اینگونه میگوید :”والنتینا در 6 می 2008 به دنیا آمد، روزی بود که ما مقابل هادرزفیلد بازی کردیم تا عنوان قهرمانی را بالای سرببریم. روزی که والنتینا به دنیا آمد، با دوستم به بیمارستان رفتم و لاپورتا به آنجا آمد و به من گفت: تو سرمربی بعدی بارسلونا خواهی بود.

پپ گواردیولا همراه با خوانواده
پپ گواردیولا همراه با خوانواده

دوران مربی گری پپ

گواردیولا به عنوان یکی از بهترین مربیان تمام دوران شناخته می شود.
پپ در طول چهار سالی که سرمربی آبی اناری ها بود، سه بار قهرمان لالیگا، دو قهرمانی کوپا دل ری، سه بار سوپرکاپ اسپانیا، دو بار لیگ قهرمانان اروپا، دو بار قهرمانی سوپرکاپ یوفا و دو بار قهرمانی باشگاه فیفا شد.
جرارد پیکه فلسفه پپ را دوست نداشت. من هنوز به عنوان یک فوتبالیست به پپ احترام می گذارم. اما حقیقت این است که زمان بسیار سختی بود. او می‌خواست بازیکنانش 24 ساعت شبانه‌روز درگیر فوتبال باشند .
در 16 ژانویه 2013، پپ گواردیولا به جای یوپ هاینکس به عنوان سرمربی تیم بوندسلیگا بایرن مونیخ منصوب شد. این مربی موفق سه بار عنوان بوندسلیگا، دو بار جام حذفی، یک سوپر جام یوفا و یک بار قهرمان جام باشگاه های جهان فیفا را به دست آورد.
در 1 فوریه 2016 اعلام شد که پپ با قراردادی سه ساله هدایت منچسترسیتی را برعهده خواهد گرفت. سرمربی اسپانیایی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر، رکورد 61 برد و 23 تساوی در رقابت های اروپایی را به نام خود ثبت کرد.
او دو بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده است، یک عنوان جام حذفی، سه بار عنوان جام EFL و دو بار عنوان FA Community Shield. در سال 2020، قرارداد پپ تا سال 2023 تمدید شد. گواردیولا می‌گوید کرایف تأثیر شگفت‌انگیزی در موفقیت مربیگری او داشته است.

حتما بخوانید: بیوگرافی پابلو گاوی و ماجرای رابطه او با پرنسس اسپانیا

pep guardiola
pep guardiola

افتخارات پپ گواردیولا

پپ در طول دوران بازی خود، شش قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی کوپا دل ری، چهار بار سوپرکاپ اسپانیا، یک جام اروپا، یک جام برندگان جام یوفا و دو سوپرکاپ یوفا با بارسلونا به دست آورد.
به عنوان یک مربی، گواردیولا سه بار قهرمان لالیگا، سه بار قهرمان بوندسلیگا، دو قهرمانی لیگ برتر، دو بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپر جام یوفا، سه قهرمانی جام باشگاه های جهان با بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستر سیتی شد.
دستاوردهای فردی برجسته او عبارتند از: جایزه دان بالون (دو بار)، بهترین مربی باشگاهی جهان (دو بار)، مربی فصل اروپا (09-2008)، و مربی سال لالیگا (چهار بار).

گواردیولا و جایزه برترین مربی سال 2012
گواردیولا و جایزه برترین مربی سال 2012

حتما بخوانید: بیوگرافی محمد صلاح و همسرش | جشن ازدواج+حقایق زندگی+علایق+

جام جهانی باشگاه‌های فیفا

فرمت کنونی این مسابقات شامل هفت تیم است که برای کسب عنوان قهرمانی حدود دو هفته با یکدیگر رقابت می کنند. برندگان سال ، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ قهرمانان آفریقا، لیگ قهرمانان کونکاکاف و لیبرتادورس ، آمریکا جنوبی و شمالی، لیگ قهرمانان اقیانوسیه و لیگ قهرمانان اروپا، همراه با میزبان مسابقات، در یک تورنمنت حذفی مستقیم شرکت می کنند. قهرمان ملی کشور میزبان در مرحله پلی آف به مصاف قهرمان اقیانوسیه می رود که برنده از آن به قهرمانان آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی در مرحله یک چهارم نهایی می پیوندد. برندگان مرحله یک چهارم نهایی به مصاف قهرمانان اروپا و آمریکای جنوبی می روند که در مرحله نیمه نهایی قرار می گیرند تا به فینال راه پیدا کنند.
رئال مادرید با چهار بار قهرمانی در این رقابت ها رکورددار بیشترین عناوین است سپس بارسلونا با 3 قهرمانی.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *