تمدید قرارداد دشان تا 2026 انجام شد. قرارداد قبلی دشان با فدراسیون فوتبال فرانسه بعد از کسب عنوان نائب قهرمانی در جام جهانی قطر منقضی شد.

نوئل لو گرت ، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه قصد داشت تا قرارداد دیدیه دشان را تا تورنمنت جام ملت های اروپا سال 2024 تمدید کند ، اما دشان اصرار داشت که تا جام جهانی بعدی میخواهد مسئولیت سرمربی گری تیم ملی فرانسه را داشته باشد.

تمدید قرارداد دشان تا 2026 | تشکر دشان از مکرون

دشان اینگونه از احساسش گفت: “من قصد دارم چیزی را اعلام کنم که برای من یک لذت بزرگ و ارزشمند است و به این معنی است که رئیس جمهور امانوئل مکرون تصمیم گرفته است تا قرارداد من را تا سال 2026 تمدید کند .”
دشان اینگونه ادامه داد: “من از رئیس جمهور مکرون بخاطر حمایت ادامه دار و اعتماد به نفس او به من تشکر می کنم.” “این برای تیم فرانسه ضروری و مهم است که عملکرد خوبی داشته باشد.”

دشان و مکرون رئیس جمهور فرانسه
دشان و مکرون رئیس جمهور فرانسه

موفقیت دشان در فرانسه

فرانسه در ضربات پنالتی در یک فینال نفس گیر مقابل یاران لیونل مسی در جام جهانی 2022 قطز در 18 دسامبر باخت.
دیدیه دشان در سال 2012 به عنوان سرمربی فرانسه انتخاب شد. او توانست فرانسه را به دو فینال جام جهانی پشت سر هم و همچنین فینال یورو 2016 برساند. آنها در جام جهانی 2018 تحت نظر دشان توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند.
این سرمربی 54 ساله در جام جهانی 1998 و یورو 2000 به عنوان بازیکن قهرمان شد. او همچنین به عنوان سرمربی با مارسی ، یوونتوس و موناکو شش جام به دست آورده است.

دشان و کیلیان امباپه
دشان و کیلیان امباپه

حتما بخوانید: زین الدین زیدان | بیوگرافی+ زندگی شخصی و حرفه ای و …

قطع امید زیدان از نیمکت فرانسه

زین الدین زیدان ، که در تابستان سال 2021 رئال مادرید را ترک کرده بود ، چشم دوخته بود به نیمکت فرانسه و همینطور زیدان اولین انتخاب و بهترین بود برای جایگزینی دشان، اما یاران دشان در جام جهانی درخشیدند و همینطور خود او ، که با تعویض های به موقع در فینال توانست نتیجه را برگرداند اما در ادامه حریف مسی نتوانستند بشوند. اکنون انتظار می رود که وی به مدیریت باشگاه بازگردد.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Hesam
9 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *