درگذشت پیر دانوس

درگذشت پیر دانوس بازیکن قدیمی راگبی فرانسه ، بازیکن قدیمی و سابق تیم ملی فرانسه در این هفته از دنیا رفت.

 

مرگ پیر دانوس بازیکن سابق تیم ملی فرانسه

به گزارش سایت “ورزشی” باشگاه سابق بزیرز در روز دوشنبه اعلام نمود که یکی از بازیکنان قدیمی این تیم و عضو تیم ملی فرانسه و عضو قهرمان بین 5 کشور در سن 93 سالگی دار فانی را وداع گفت.

این بازیکن که نخستین بازی خودش را در سال 1954 در شهر بوئنوس آیرس انجام داد. ورزش راگبی از هیجان بالایی برخوردار است و در این مسابقه جذاب با پیروزی 22-8 در مقابل آرژانتین به ثمر رسید که این بازیکن یک گل نیز در آنجا زد.

دانوس بازیکن راگبی فرانسه در سال 1958 به طور آزمایش اولین بازی رسمی خودش را در برابر آفریقای جنوبی انجام داد و در کیپ تاون یک گل مهم به ثمر رساند. این مسابقه با نتیجه 3-3 تمام شد و البته برای فرانسوی ها یک پیروزی مهم محسوب می شد. در بازی دوم نیز 9-5 پیروز شدند. دانوس دوباره در نیمه دفاع حریف بود تا برد تیمش را تضمین کند.

دانوس یک بازیکن و عوض جدایی ناپذیر تیم ملی فرانسه در ورزش راگبی بود که در سال 1959 قهرمان جام پنج ملت شد. سپس دو بازی را در سال بعد انجام داد، زمانی که فرانسه قهرمانی را با انگلیسی به اشتراک گذاشت.

تساوی 3-3 با انگلیسی ها در استادد د کلمب برای اثبات آخرین آزمون این بازیکن بود. زیرا او توسط مهاجم دفاعی شماره مقابل دیکی جیپ تحت نظر قرار گرفت و نتوانست خوب بازی کند.

درگذشت پیر دانوس بازیکن قدیمی فرانسه

او در شرایطی که برای بازی های انگلیسی ساخته شده بود. جیپ ها همچنان به دنبال شکارش بودند و نویسنده فرانسوی آنتوان بلوندن گفت که آنها شبیه “حلزون و صدف” هستند.

زمانی که فرانسه در کاردیف توانست ولز را شکست دهد و از سد ایرلند در پاریس گذشت، دانوس برای بازی های باقی مانده کنار گذاشته شد و دیگر هرگز به میدان نرفت.

البته لحظه تعیین کننده اش با تیم بزیرز که موقعیت افسانه ای اش را در راگبی فرانسه تثبیت کرد و البته هنوز در میانه راه بود.

دانوس در چهار فینال عنوان قهرمانی تیم فرانسه شرکت کرد و تنها یک بار در سال 1961 برنده شد، با گلش از خط زمینی باعث پیروزی 6-3 در برابر داکس شد.

این ضربه به فولکلور راگبی فرانسه منتقل شد و دانوس توسط باشگاه به عنوان “شاهزاده بزیرز” مورد استقبال قرار گرفت.

دانوس همانند زبان تند و تیزش با دست و پاهایش نیز چاپ بود. به ویژه به خاطر این می گفت که:

“در راگبی کسانی هستند که پیانو می زنند و کسانی که آن را حرکت می دهند.”

 

منبع: یاهو اسپورت

mohamadnd
16 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *