سقوط ژاپن در رده بیستم جهان

سقوط ژاپن در رده بیستم جهان: تحلیل شکست در جام ملت‌های آسیا

مقدمه:

طبق گزارش ورزشی شکست تیم ملی فوتبال ژاپن مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا، باعث سقوط این تیم از رده هفدهم به بیستم جهان شده است. این نتیجه نه تنها بر رتبه فعلی ژاپن در رده‌بندی فیفا تأثیر گذاشته است بلکه تبعات آن بر سایر تیم‌های قهری آسیایی نیز قابل مشاهده است.

تحلیل شکست مقابل عراق:

در دیدار اول جام ملت‌های آسیا، عراق با شکست دادن تیم ژاپن با نتیجه ۲ بر یک، عملکرد برجسته‌ای از خود نشان داد. این شکست نه تنها به دلیل اهمیت لحظه‌ای جام ملت‌های آسیا بلکه به خاطر قدرت نمایشی عراق، بر رده‌بندی فیفا و تیم‌های آسیایی دیگر نیز تأثیر گذاشته است.

سقوط ژاپن در رده بیستم جهان
سقوط ژاپن در رده بیستم جهان

 

 

تبعات بر رتبه ژاپن و ایران:

سقوط ژاپن به رده بیستم جهان در رده‌بندی فیفا، مسئله‌ای مهم است که نه تنها برای سامورایی‌ها بلکه برای تیم‌های رقیب نیز می‌تواند تحولات مهمی را به دنبال داشته باشد. ایران نیز پس از برد مقابل هنگ‌کنگ، در رده بیست و یکم باقی‌مانده و به این ترتیب، این ترتیب جدید می‌تواند باعث شناسایی متغیرهای جدید در فوتبال آسیا شود.

آینده ژاپن و ایران در جام ملت‌های آسیا:

ژاپن و ایران هرکدام در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، با چالش‌های خود روبرو هستند. ژاپن در دیدار سوم خود به مصاف اندونزی می‌رود و ایران نیز سه‌شنبه به مصاف امارات خواهد رفت. این دیدارها تصمیم‌گیرنده تبعات بیشتر در رده‌بندی آینده تیم‌های آسیایی در فیفا خواهند بود.

رده‌بندی برترین تیم‌های آسیایی در فیفا:

در پایان مقاله، رده‌بندی برترین تیم‌های آسیایی در رده‌بندی قرار دارد. این رده‌بندی نشان‌دهنده جایگاه ایران در رده بیست و یکم، ژاپن در رده بیستم و سایر تیم‌های آسیایی است. این موقعیت‌ها نشان‌دهنده رقابت فوتبال آسیایی و اهمیت برخوردهای تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا می‌باشد.

ترتیب تیم ها(۳۰ دی ۱۴۰۲)

۱- ژاپن  – ۲۰

۲- ایران – ۲۱

۳- کره جنوبی – ۲۲

۴- استرالیا – ۲۳

۵- عربستان – ۵۳

۶- قطر – ۵۵

۷- عراق – ۶۱

۸- امارات – ۶۴

۹- ازبکستان – ۶۷

۱۰- عمان  – ۷۵

sajjad
20 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *