گران‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال تا به امروز

گران‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال تا به امروز کدام بوده است؟ در این پست می‌خواهیم نگاهی دوباره به قراردادهای هنگفت فوتبال بیندازیم.

خلاصه خبر

هزینه های انتقال در قرن بیست و یکم به طور تصاعدی افزایش یافته‌است.

تیم‌هایی مانند پاریس سن ژرمن، چلسی و رئال مادرید همگی خرج‌کنندگان بزرگی بوده‌اند.

آیا رکورد انتقال نیمار هرگز شکسته می شود؟

گران‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال تا به امروز

به گزارش ورزشی، زمانی که رئال مادرید در سال 2001 زین الدین زیدان را با 47 میلیون پوند به خدمت گرفت، این یک رکورد جهانی بود که باعث شد فک‌ها به زمین بیفتند.

با این حال، لوس بلانکوس در به خدمت گرفتن مهاجم فرانسوی، یکی از بهترین بازیکنانی را که سیاره تاکنون دیده است و یکی از بازیکنانی که تنها سه سال قبل جام جهانی و توپ طلا را برده بود، جذب کردند. این رکوردی بود که برای هشت سال دیگر باقی ماند

امروزه، 47 میلیون پوند به زور برای جذب بازیکن 20 ساله اسپانیایی با یک فصل کامل از تجربه فوتبال بزرگسالان کافی است.

نقل و انتقالات فوتبال در دو دهه گذشته به طرز نگران کننده‌ای افزایش یافته‌است. پول‌هایی که اکنون به اوج های وحشتناک جدیدی رسیده است. مبالغی که به طور منظم توسط باشگاه‌های نخبه جهان پرداخت می‌شود واقعاً حیرت‌انگیز است. مطمئن باشید که به‌زودی رکورد تاریخ باز هم شکسته می‌شود.

اما گران ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال کدامند؟ و چقدر هزینه داشته است؟

گران ترین نقل و انتقالات تاریخ

گران ترین نقل و انتقالات تاریخ

خیلی ها این انتقال را به خوبی به خاطر خواهند داشت. نیمار جونیور فوق ستاره مشهور پس از پیوستن به بارسلونا از سانتوس در سال 2013، کسب چندین عنوان لالیگا و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در طول یک دوره چهار ساله در نیوکمپ، تصمیم گرفت با پولی بیش‌تر به پایتخت فرانسه برود.

وینگر برزیلی که تقریباً فوتبال خود را در کاتالونیا کامل کرده بود، در سال 2017 با رقمی رکورددار نقل و انتقالات به پاریس سن ژرمن پیوست.

بعد از اینکه بارسا پیشنهاد 222 میلیون یورویی (198 میلیون پوندی) پاریس سن ژرمن را برای مهاجم مرکوری پذیرفت، نیمار در پارک دو پرنس حضور پیدا کرد. در بدو ورود به او دستمزدی در حدود 520000 پوند در هفته پیشنهاد شد.

بخشی از پروژه مالکیت قطری برای کسب لیگ قهرمانان بود. کاری که نیمار در نهایت با وجود برخی تماس های نزدیک در انجام آن ناموفق بود.

زمانی که نیمار در سال 2023 پس از یک دوره مصدومیت شدید پاریس را ترک کرد، غول های لیگ 1 تنها توانستند 77 میلیون پوند از انتقال او به الهلال عربستان سعودی را جبران کنند.

گران ترین نقل و انتقالات پنج لیگ معتبر اروپا

نیمار گران ترین نقل و انتقالات تاریخ لیگ 1 است. اگرچه خرید 163 میلیون پوندی کیلیان امباپه توسط PSG تقریباً نزدیک به آن است. انتقال 64.2 میلیون پوندی راندال کولو موانی از اینتراخت فرانکفورت در سال 2023 سومین قرارداد گران قیمت فوتبال فرانسه است.

پشت نیمار و امباپه فلیپ کوتینیو نشسته است. او برای بارسا 142 میلیون پوند هزینه برداشت. تا او را در ژانویه 2018 از لیورپول جدا کند و او را به گران ترین انتقال لالیگا در این روند تبدیل کند. ژائو فلیکس در سال 2019 نزدیک به عبور از این مبلغ بود. او 112.9 میلیون پوند برای اتلتیکو مادرید هزینه داشت.

در لیگ برتر – ثروتمندترین بخش جهان – هزینه‌های عجیب‌و‌غریب اخیر چلسی باعث شده است که آنها در چند سال گذشته دو بار رکورد نقل و انتقالات این رقابت ها را بشکنند. انتقال 106.8 میلیون پوندی انزو فرناندز در سال 2023 به سرعت توسط مویزه کایسدو و انتقال 115 میلیون پوندی او به استمفوردبریج تنها شش ماه بعد غصب شد.

کریستیانو رونالدو با انتقال زیدان به رئال مادرید در سال 2009، رکورد نقل و انتقالات زیدان را شکست، اما در سال 2018 با ترک لوس بلانکوس به یوونتوس، رکورد سری آ را نیز شکست. او برای تیم تورینی 88 میلیون پوند هزینه برداشت.

تیم‌های بوندسلیگا معمولاً کم هزینه‌ترین در پنج لیگ برتر اروپا بوده‌اند. اما بایرن مونیخ در سال 2023 نتوانست در برابر هری کین مقاومت کند . آنها 86.4 میلیون پوند برای مهاجم سابق تاتنهام هاتسپر خرج کردند.

Pooria
16 آگوست 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *