رونالد کومان، ابراز ناراحتی

مقدمه

رونالد کومان، هلند در یک اتفاق ناامید کننده مقابل ایتالیا در لیگ ملت های اروپا با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از کسب مدال برنز باز ماند. رونالد، سرمربی تیم هلندی در ادامه بازی در ابراز خشم و ناامیدی هم از بازیکنانش و هم از خودش کوتاهی نکرد.

کومان که به ماهیت صریح خود معروف بود، هنگام انتقاد از عملکرد تیمش هیچ حرفی نمی زد. او نمایش آنها را فاجعه بار توصیف کرد و تقصیر را مستقیماً به گردن تصمیمات خود در طول بازی انداخت.

نا امیدی کومان

کومان که به خصوص از عملکرد نیمه اول ناامید شده بود، نارضایتی خود را از نحوه دریافت دو گل در ابتدای بازی توسط بازیکنانش ابراز کرد و آنها را با نتیجه 2-0 باخت. سرمربی هلندی در نشست خبری پس از بازی گفت: مشکل ما کیفیت فنی و تاکتیکی نیست، مشکل نداشتن اراده برای موفقیت است. ما باید از این بازی خجالت بکشیم زیرا اراده برای موفقیت جوهره است. یک تیم.”

لحظه عقد قرارداد رونالد با تیم ملی هلند
لحظه عقد قرارداد رونالد با تیم ملی هلند

کومان با اذعان به بازی قبلی خود مقابل کرواسی که با شکست نیز به پایان رسید، به نکات مثبتی در آن بازی اشاره کرد. با این حال، او به شدت از عملکرد این تیم در نیمه اول مقابل ایتالیا انتقاد کرد و آن را “افتضاح” خواند و تاکید کرد که نمی توانست بدتر از این باشد. او تقصیر را کاملاً به گردن خود انداخت و اظهار داشت: “من خودم را مقصرم. می دانم چون نتوانستم اراده موفقیت در تیم را به دست بیاورم. این بازی ربطی به تاکتیک نداشت.”

ناراحتی کومان از دانیل مولن ( وینگر راست تیم ملی هلند )

کومان در ادامه به اشتباه خاصی که منجر به گل اول ایتالیا شد اشاره کرد و آن را به خطای دانیل مولن نسبت داد. وی بر مسئولیت وینگر راست برای کمک در چنین مواقعی تاکید کرد و تصریح کرد: ما یک وینگر راست داریم که باید به او کمک می کرد، در آن شرایط نباید بازیکن حریف را به مدافعان واگذار کرد، این مسئولیت بر عهده راست است. وینگر برای متوقف کردن او.”

شکست تیم ملی هلند مقابل تیم ملی ایتالیا

شکست مقابل ایتالیا در لیگ ملت های اروپا بدون شک کومان و تیمش را ناامید کرد. سرمربی هلندی با میل شدید به پیشرفت، باید کاستی های تیم را برطرف کند و روی ایجاد انگیزه لازم برای موفقیت در مسابقات آینده کار کند.

ناراحتی کومان از عدم اراده و عزم تیم برای موفقیت در صحبت های او مشهود بود. او بر اهمیت ذهنیت یک تیم و آمادگی آنها برای مبارزه برای پیروزی تاکید کرد. سرمربی اعتقاد راسخ داشت که تیم باید از عملکرد خود شرمنده باشد زیرا اراده موفقیت را جوهره یک تیم منسجم و موفق می دانست.

خوشحالی بازیکنان ایتالیا بعد از گل سوم مقابل تیم ملی هلند
خوشحالی بازیکنان ایتالیا بعد از گل سوم مقابل تیم ملی هلند

در حالی که شکست مقابل کرواسی جنبه های مثبتی داشت، اما کومان نتوانست از عملکرد تاسف بار نیمه اول مقابل ایتالیا چشم پوشی کند. او آن را یک نمایش “افتضاح” توصیف کرد و مسئولیت کامل کاستی های تیم را بر عهده گرفت. این مربی اعتراف کرد که نتوانست انگیزه و انگیزه لازم را در بازیکنان القا کند و به نقش خود در عملکرد ضعیف آنها اذعان کرد.

کومان با جلب توجه به یک اتفاق خاص که منجر به گل اول ایتالیا شد، از عدم حمایت وینگر راست انتقاد کرد و بر اهمیت مسئولیت های دفاعی دسته جمعی تاکید کرد. او انتظار داشت که وینگر مداخله کند و از پیشرفت بازیکن حریف جلوگیری کند و بر نیاز بازیکنان برای ایفای نقش های مربوطه و کمک به ساختار کلی دفاعی تیم تاکید کرد.

نتیجه

کومان به عنوان سرمربی هلند با وظیفه سختی روبرو شد. که تیم را دوباره جمع کند و به مسائلی که باعث شکست آنها شد رسیدگی کند. ناامیدی از دست ندادن مدال در لیگ ملت های اروپا به عنوان یک نیروی محرکه برای پیشرفت و کاتالیزوری برای درون نگری در تیم عمل می کند.

گل اول تیم ملی ایتالیا به تیم ملی هلند
گل اول تیم ملی ایتالیا به تیم ملی هلند

در مسابقات آتی و رقابت‌های آتی، کومان باید با بازیکنانش همکاری نزدیکی داشته باشد. و بر بازسازی اعتماد به نفس آنها و القای حس قوی‌تر عزم و اراده برای موفقیت تمرکز کند. باید دید هلند چه پاسخی به انتقادات سرمربی خود خواهد داد. و آیا در رویارویی های آینده در عرصه بین المللی به این مناسبت دست می یابد یا خیر.

ستارگان تیم ملی هلند
ستارگان تیم ملی هلند
Hesam
24 ژوئن 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *