یامال با گل به گرانادا جوانترین گلزن لالیگا می شود

یامال با گل به گرانادا جوانترین گلزن لالیگا می شود.یامال با گل گرانادا جوانترین گلزن لالیگا می شود.لامین یامال ، مهاجم بارسلونا . با تبدیل شدن به جوانترین بازیکنی که در لیگ گلزنی کرد. نام خود را در سالنامه های تاریخ لالیگا قرار داد. این لحظه تاریخی در طی یک تساوی سخت 2-2 مقابل گرانادا روز یکشنبه اتفاق افتاد که مدتهاست مورد توجه هواداران فوتبال در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

یامال با گل به گرانادا جوانترین گلزن لالیگا می شود
یامال با گل به گرانادا جوانترین گلزن لالیگا می شود

یامال با گل به گرانادا جوانترین گلزن لالیگا می شود

شاهکار قابل توجه یامال

در سن مناقصه 16 سال و 87 روز انجام شد و رکوردی را که از سال 2012 در حالی که Fabrice Olinga ، سپس برای مالاگا بازی می کرد ، ایستاد ، در سن 16 سال و 98 روز به دست آورد.

لیست جوانترین گلزنان لالیگا اکنون مانند یک تماس با استعداد فوق العاده می خواند. در پشت یامال ، ایکر مونیان ، آنسو فتی و Xisco نادال در جمع پنج تیم برتر قرار می گیرند که همه آنها قبل از تولد 17 سالگی خود را در پرواز برتر اسپانیا پیدا کرده اند.

لحظه رکورددار

به یک مقطع بحرانی برای بارسلونا رسید که درست قبل از نیمه نیمه 2-0 به گرانادا می رفت. شلیک ناخوشایند Joao Felix با سر و صدا در پای احساس جوان به زمین نشست و او را با یک تور باز ترک کرد تا با آرامش توپ را به درون خود بکشد. یامال در شهادت به ترکیب و بلوغ خود ، بیش از حد جشن نگرفت ، اما در عوض سریع توپ را بازیابی کرد و به خط نیمه راه برگشت و نشانگر عزم وی برای الهام بخشیدن به بازگشت است که در نهایت در یک تساوی به اوج خود رسید.

یامین یامال
یامین یامال

علی رغم سرخوشی

که در اطراف گل رکوردش او قرار دارد ، شب یامال در حالی که در دقیقه 76 جایگزین شد ، محدود شد. نگرانی ها پس از درخواست این تغییر بوجود آمد ، اما مدیر بارسا ژاوی هرناندز نسبت به وضعیت ستاره جوان ابراز خوش بینی کرد و خاطرنشان کرد که وی در روزهای آینده ارزیابی بیشتری خواهد کرد.

ظهور شهاب سنگ یامال از طریق صفوف ، قصه ای است که تصور علاقه مندان به فوتبال را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. در سن 15 سالگی ، او در ماه آوریل اولین بازی Primera Division را انجام داد و در طول مسابقه مقابل رئال بتیس وارد زمین به عنوان یک جایگزین شد. در حالی که یامال ممکن است رکورد جوانترین گلزن را به خود اختصاص دهد . شایان ذکر است که لوکا رومرو ، که قبلاً از مایورکا بود و در حال حاضر تجارت خود را در آث میلان می گذراند ، هنوز هم تمایز جوانترین بازیکن برای گریس مرحله لالیگا را دارد.

سفر یامال

به دلیل مشارکت وی در مسابقات قهرمانی اروپا U17 در ماه مه مکث کوتاهی کرد که وی را برای باقیمانده فصل قبل کنار گذاشت. با این حال ، او با Aplomb به تسخیر بازگشت . به ویژه عنوان بازیکن این مسابقه را در یک پیروزی هیجان انگیز 4-3 مقابل ویارئال کسب کرد . جایی که وی در ایجاد دو گل نقش مهمی ایفا کرد. او همچنین با بازگشت رافینا از تعلیق موفق شده است تا یک نقطه سازگار را در ترکیب شروع تضمین کند.

گل حیاتی برای بارسا
گل حیاتی برای بارسا

قدرت استعدادهای

قدرت استعدادهای جوان نیز در صحنه بین المللی مورد توجه قرار نگرفت. وی با وجود واجد شرایط بودن برای بازی در مراکش و گینه استوایی از طریق والدین خود ، از تیم ملی ارشد اسپانیا تماس گرفت. اولین بین المللی یامال به همان اندازه تاریخی دستاورد داخلی وی بود ، زیرا او هر دو جوانترین بازیکنی بود که در پیروزی 7-1 مقابل جورجیا در 8 سپتامبر بازی کرد و برای اسپانیا به ثمر رساند. 17 سال و 62 روز بود که اولین حضور اسپانیا را در سال 2021 انجام داد.

سفر لامین

یامال در دنیای فوتبال مانند یک افسانه در حال آشکار شدن است . و دستاوردهای قابل توجه وی در چنین سنین جوانی جایی را در بین درخشان ترین چشم انداز ورزش به دست آورد. از آنجا که هواداران مشتاقانه پیشرفت او را تماشا می کنند . شکی نیست که این گلزن رکورددار لالیگا برای یک حرفه ای برجسته در نظر گرفت.

Hesam
21 اکتبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *