بیوگرافی یونس دلفی، زندگی شخصی، همسر + عکس

یونس دلفی بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست وینگر و مهاجم برای فولاد خوزستان در لیگ برتر بازی می‌کند. در این پست از ورزشی، بیوگرافی یونس دلفی را مطالعه می‌کنید.

خلاصه بیوگرافی یونس دلفی

نام : یونس

نام خانوادگی : دلفی

تاریخ تولد : 1379/07/11

شهر محل تولد : شوش

رشته تخصصی : فوتبال

تولد و زندگی شخصی

تولد و زندگی شخصی

یونس دلفی متولد 11 مهر ماه سال 1379 در شهر شوش است.

دلفی در خانواده‌ای فوتبالی در شوش به دنیا آمد. دایی او که مربی فوتبال نیز بود، در 10 سالگی او را به یک تیم در شوش برد. یک سال بعد استعداد یاب‌های تیم استقلال خوزستان او را کشف کرده به این تیم بردند.

ازدواج و خانواده

یونس دلفی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

زندگی ورزشی و اجتماعی یونس دلفی

زندگی ورزشی و اجتماعی یونس دلفی

یونس بازی فوتبال را در شهرستان شوش آغاز کرد. او خیلی زود خودش را نشان داد. استیل‌ آذین شوش، کارگر شوش و شمشیر شوش تیم‌های او در این شهر بودند. سپس مورد توجه استقلال خوزستان قرار گرفت.

یونس فوتبال حرفه‌ای خود را سال 1389 از 10 سالگی با حضور در آکادمی استقلال خوزستان شروع کرد. سپس در سال 1395 در 16 سالگی به تیم بزرگسالان رفت. و تا نیم فصل لیگ 1399 1398 در این تیم بازی کرد.

او اولین بازی رسمی خود را 5 مرداد 1396 در 17 سالگی برابر تراکتور انجام داد. بازی اول او با نتیجه 1 بر 0 به نفع استقلال خوزستان به پایان رسید. مجموعا 39 بار پیراهن استقلال خوزستان را پوشید. او 7 گل برای این تیم به ثمر رساند. هم‌چنین با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر نیز رسید.

دلفی سال 1396 از تیم سپاهان اصفهان پیشنهاد داشت که با درخواست 500 میلیونی باشگاه خوزستانی این انتقال انجام نشد. یونس دلفی 11 بهمن 1397 در 19 سالگی با قراردادی 3 ساله به تیم «شارلوا» بلژیک پیوست. بدین ترتیب او رکورد جوان‌ترین لژیونر ایرانی در اروپا را شکست.

یکسال بعد توسط سران باشگاه بلژیکی با قراداد دو ساله بصورت قرضی به تیم «گوریتسا» کرواسی قرض داده شد. اولین بار سال 1395 در 16 سالگی به تیم ملی زیر 17 ساله های ایران دعوت شد و در جام جهانی این رده سنی نیز با حضور درخشانی که داشت مورد توجه قرار گرفت. در جام جهانی زیر 17 ساله های جهان با 2 گل و 6 پاس گل آماری بسیار خوبی از خود به جای گذاشت. سپس با این تیم به مقام دوم بازی های آسیایی هم رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *