پایان یک دوره؛ جدایی مارکو رویس از دورتموند

پس از 12 سال جدایی مارکو رویس از دورتموند حتمی است. کاپیتان زنبورها پایان فصل از تیم جدا می‌شود. مارکو رویس، ستاره بروسیا دورتموند، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که در پایان فصل این باشگاه را ترک می‌کند.

جدایی مارکو رویس از دورتموند

به گزارش وب سایت “ورزشی“، رویس که در آکادمی باشگاه دورتموند رشد کرده در سال ۲۰۱۲ از بروسیا مونشن گلادباخ به باشگاه کودکی خود بازگشت. او از آن زمان تا به حال یکی از مهره‌ها و ستاره‌های مهم و اصلی این تیم بوده است.

او جایگاه ویژه‌ای در سال‌های اخیر در دل هواداران پیدا کرده‌سات. رویس در چند سال اخیر به یکی از نمادهای این باشگاه تبدیل شده بود. او با تلاش فراوان و علاقه زیادی که به پیراهن تیمش داشت توانسته است به یکی از بزرگترین اسطوره‌های باشگاه خود تبدیل شود.

باشگاه دورتموند لحظاتی پیش با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی‌اش نوشت: «رویس در اواخر دوران درخشان فوتبالش به دنبال چالش تازه‌ای است. باشگاه دورتموند و کاپیتان قدیمی‌اش به‌صورت مشترک به این توافق رسیدند که قرارداد او را که در پایان فصل به اتمام خواهد رسید. تمدید قرارداد صورت نخواهد گرفت. مسیر باشگاه و این بازیکن در تابستان جدا خواهد شد.»

پیام مارکو رویس برای هواداران دورتموند

پیام مارکو رویس برای هواداران دورتموند

صفحه رسمی دورتموند همچنین پیامی ویدیویی از رویس منتشر کرد. کاپیتان زنبورها در این پیام خطاب به هوادارانش گفت: «خب، چطور باید شروع کنم؟ هواداران عزیز دورتموند، 12 سال توانستم پیراهن این تیم بزرگ را برتن کنم.

نیمی از عمرم را در این باشگاه گذراندم. آن هم با فراز و نشیب‌های زیاد. باید بگویم که بیشتر آن روزهای خوبی بود. من و باشگاه به این نتیجه رسیدیم که تمدید نکنیم. این باعث افتخار من است و بسیار شکرگزارم که توانستم برای چندین سال در این باشگاه بازی کنم.

برایم بسیار سخت است که کلمات مناسب را پیدا کنم. اما برایم مهم بود که اول به شما هواداران خبر دهم. هنوز هم هدف مهمی داریم. می‌خواهیم به ومبلی (فینال لیگ قهرمانان اروپا) برسیم. باید این جام را دوباره به دورتموند برگردانیم.

حالا تمرکز همه ما روی این هدف بزرگ است. البته ما چند بار دیگر یکدیگر را در این ورزشگاه خواهیم دید. در واقع این شنبه یکی از آنهاست. تمام تمرکز ما روی بازی‌های بعدی است. شما را خواهم دید.»

افتخارات مارکو رویس با دورتموند

رویس در طول دوران حضورش در دورتموند هرگز موفق نشد قهرمانی در بوندسلیگا را با این تیم تجربه کند. اما دو قهرمانی در جام حذفی آلمان کسب کرد. او پیش از این یک‌بار دیگر هم در فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن دورتموند به میدان رفت. بازی‌ای که در سال ۲۰۱۳ و برابر بایرن مونیخ بود. در نهایت با پیروزی بایرن، به نایب قهرمانی رسیدند.

این ستاره آلمانی در پنج سال اخیر کاپیتان اول تیم خود بوده‌است. حتی دو بار هم عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال آلمان را از آن خود کرد.

هانس یواخیم واتسکه، رئیس دورتموند، درباره جدایی این بازیکن به سایت رسمی این باشگاه گفت: «رویس یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است. او در دورتموند متولد شد و تقریبا به مدت ۱۰ سال در تیم جوانان بود. ۱۲ سال هم در تیم اول بود و سال‌های سال کاپیتان اول تیم بود.

بهترین آرزوها را برای او در آینده داریم. امیدواریم که پس از پایان فوتبالش باز هم به باشگاه برگردد. چون وظایف جذاب بسیاری در دورتموند در انتظار او هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *