بررسی فوتبال در سال 2022

بررسی فوتبال در سال 2022 را در این مقاله ارائه کرده ایم. سال 2022 سالی بود که در آن همه گوشه و کنار جهان یک سال باشکوه را در فوتبال تجربه کردند. با کامرون آغاز شد و با پایانی تماشایی در قطر به پایان رسید.

بررسی فوتبال در سال 2022

سال 2022 سالی بود که احساس می‌شد این ورزش واقعاً پس از چندین سال اختلال به دلیل همه‌گیری کووید-19 دوباره شروع به کار کرد، و چه راه بهتری برای جشن گرفتن از پایان سال با بزرگترین تورنمنت این ورزش، FIFA World. جام.

قبل از اینکه به آن نگاه کنیم، بیایید آن را به ابتدای سال و مسابقات جام ملت های آفریقا که به تعویق افتاد به میزبانی کامرون برگردیم.

بررسی فوتبال در سال 2022

بازی سنگال و مصر

52 مسابقه به مدت یک ماه از اوایل ژانویه تا فوریه در فینال پرتنش سنگال و مصر به اوج خود رسید. این به ویژه جذاب بود زیرا دو تن از برجسته ترین بازیکنان آفریقا و هم تیمی های لیورپول، سادیو مانه و محمد صلاح، در مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا قهرمان آفریقا شوند.

صد و بیست دقیقه فوتبال به بن بست ختم شد. با سوق دادن تیم ها به ضربات پنالتی، مانه گل پیروزی را به ثمر رساند و اولین پیروزی سنگال در تاریخ AFCON را به دست آورد.

این یک شب بزرگ دیگر برای صلاح و مانه در ماه مه بود، زیرا لیورپول سومین فینال لیگ قهرمانان اروپا در پنج سال گذشته بود.

بررسی فوتبال در سال 2022

بازی رئال مادرید و پاریس

در مقابل رئال مادرید در پاریس، درست مانند باشگاه ها در سال 1981، بازی تحت الشعاع پلیس و برخورد ضعیف هواداران قبل از بازی قرار گرفت. هنگامی که بازی در نهایت آغاز شد، لیورپول تلاش کرد تا عملکرد قهرمانانه تیبو کورتوا، دروازه بان مادریدی را به چالش بکشد.

بازی رئال مادرید و پاریس
بازی رئال مادرید و پاریس

وینیسیوس جونیور، وینگر برزیلی گل حساسی را به ثمر رساند تا رئال مادرید را با نتیجه 1-0 در ورزشگاه دو فرانس برد و چهاردهمین برد در این رقابت ها را برای تیمش ثبت کند.

لیورپول نیز در آخرین روز رقابت های قهرمانی لیگ برتر مقابل حریفان داخلی منچستر سیتی شکست خورد.

بعداً در تابستان، سیتی با ورود به بازار نقل و انتقالات و جذب یکی از پرطرفدارترین امیدهای اروپا، مهاجم بوروسیا دورتموند، ارلینگ هالند، تیم خود را بیشتر تقویت کرد.

او خریدی انقلابی بود، اما از آنجایی که لیگ در این فصل متوقف شد تا راه را برای جام جهانی باز کند، سیتی هنوز برای حفظ عنوان قهرمانی خود در سال 2023 کار دارد.

با پنج امتیاز این یک فال نیک است، زیرا بیش از نیمی از تیم هایی که در روز کریسمس در صدر جدول بوده اند، جام را به دست آورده اند.

بررسی فوتبال در سال 2022

قهرمانی اروپا زنان

با فرا رسیدن تابستان، مسابقات قهرمانی اروپا زنان به سواحل بریتانیا آورده شد.

انگلستان از این شانس برخوردار بود که اولین تورنمنت بین المللی خود را از سال 2005 به طور انحصاری میزبانی کند. پس از پایان نیمه نهایی جام جهانی در سال 2019، شیرزن ها ناامید بودند که جلوی تماشاگران خانگی خود بر اساس آن کار کنند و موفق شدند.

قهرمانی اروپا زنان
قهرمانی اروپا زنان

اما سندرز، خبرنگار بی‌بی‌سی، فاش کرد: «طرز قهرمانی انگلیس در یورو – در ومبلی در حضور تماشاگران رکورددار و مقابل آلمان در وقت‌های اضافه – این دستاورد را ویژه‌تر کرد.»

سال‌ها در حال شکل‌گیری بود، و انگلیس همیشه نزدیک بود، اما هرگز به اندازه کافی دور نبود، به خصوص با چنین گروه با استعدادی.

سرانجام، آنها قهرمان یورو شدند و هزاران نفر از هواداران جدید فوتبال زنان قدردانی کردند. این دستاورد به خودی خود باورنکردنی بود، اما میراثی که در فوتبال زنان خواهد داشت، حتی بیشتر است.”

“تعداد جمعیت در سوپرلیگ زنان پیشرفت کرده است، آمار تماشاگران افزایش یافته است، و سرمایه گذاری افزایش یافته است. مهم این است که پیروزی آنها در حال حاضر ساخته شود.” اما نتیجه گرفت.

بررسی فوتبال در سال 2022

فوتبال بین المللی

سال برای فوتبال بین‌المللی با اوج به پایان رسید زیرا جام جهانی مردان برای اولین بار در تاریخ خود در زمستان برگزار شد.

پس از 12 سال آماده سازی، سرانجام قطر به اولین کشوری تبدیل شد که میزبان مسابقات در خاورمیانه شد و از کل جهان در منطقه استقبال کرد.

جام جهانی فوتبال 2022 قطر
جام جهانی فوتبال 2022 قطر

و پسر، آیا آنها نمایشی برگزار کردند؟ شصت و چهار بازی تماشایی فوتبال مراکش را به اولین تیم عربی تبدیل کرد که به نیمه نهایی رسید.

ژاپن با شکست اسپانیا و آلمان به صدر گروه خود رسید و استرالیا برای اولین بار در تاریخ خود از مرحله گروهی خارج شد.

جام جهانی فوتبال 2022 قطر به خاطر جذاب ترین فینال تاریخ در یادها خواهد ماند. یک مسابقه حماسی در رویارویی بین قهرمان فعلی فرانسه و آرژانتین قهرمان دو دوره برگزار شد.

در وقت قانونی، برتری 2-0 آرژانتین با ضربان قلب در 10 دقیقه پایانی بازی، به لطف دو گل کیلیان امباپه از بین رفت.

در وقت های اضافه، لیونل مسی فکر می کرد که بازی را برای کشورش برده است، اما امباپه دوباره ضربه می زند.

حتما بخوانید: زندگی نامه لیونل مسی | همه چیز در مورد بهترین بازیکن جهان

قهرمانی آرژانتین

این تورنمنت باید بر اساس اینکه چه کسی می تواند اعصاب خود را در ضربات پنالتی نگه دارد حل و فصل می شد و آرژانتین برنده بازی و عنوان قهرمانی جام جهانی شد. این به ویژه برای مسی بسیار مهم بود، کسی که در نهایت به جامی که در طول دوران درخشانش بیشترین آرزو را داشت دست یافت.

قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 2022
قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 2022

کاپیتان آرژانتینی بازگشت به میادین بین المللی را رد نکرده است و می تواند در جام جهانی فوتبال 2026 حضور داشته باشد.

بنابراین، سال پر از پیروزی ها و دلشکستگی ها بوده است، به همین دلیل است که این ورزش در سراسر جهان محبوب شده است.

اگر سال 2023 بتواند ما را به درام و احساساتی که در سال 2022 تجربه کرده‌ایم نزدیک کند، سال بسیار خوبی در پیش داریم.

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

sajadjafari
9 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *