آیا بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد

 

بارسلونا پس از پیروزی اینترمیلان مقابل ویکتوریا پلژن از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

باشگاه بارسلونا رسما از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. تیم اسپانیایی در نتیجه پیروزی 4-0 اینترمیلان مقابل ویکتوریا پلژن در اوایل روز چهارشنبه شکست خورد.

می گویند که تیم ژاوی در پرچالش ترین گروه قرار داشت، اما در عین حال روز بسیار ناامیدکننده ای برای کل باشگاه است. آنها اکنون در فصل های متوالی در مرحله گروهی حذف شده اند.

بارسا در اولین بازی این رقابت ها مقابل ویکتوریا پلژن با نتیجه 5-1 پیروز شد. و سپس در دو بازی خارج از خانه مقابل بایرن مونیخ و مقابل اینترمیلان در سن سیرو شکست خورد.

باشگاه بارسلونا سرمایه گذاری زیادی کرد

روبرت لواندوفسکی
روبرت لواندوفسکی

سپس، دو هفته پیش، تیم اسپانیایی مقابل اینتر به تساوی 3-3 دست یافت و به نراتزوری این فرصت را داد که مستقیماً در روز چهارشنبه صعود کنند. اما سپس در بازی در نیوکمپ مقابل بایرن مونیخ نیز 3-0 شکست خورد. این باشگاه سرمایه گذاری زیادی کرد. در تابستان و بازیکنانی مانند روبرت لواندوفسکی، مهاجم سابق بایرن را به خدمت گرفت، اما این کافی نبود که تیم به دلیل مصدومیت های دفاعی با مشکل مواجه شد.

ژاوی، سرمربی بارسلونا بعد از بازی صحبت کرد و گفت که دانستن اینکه آنها قبلاً حذف شده اند. احتمالاً عامل مهمی است اما از آن به عنوان بهانه استفاده نمی کند.

ژاوی پس از باخت مقابل بایرن گفت: ما امروز در سطح بایرن نبودیم. آنها بهتر بودند. در مونیخ ما خودمان بودیم، اما امروز آنها بهتر و شدید بودند. حذف قبل از بازی از نظر روانی روی ما تأثیر گذاشت. حالا فردا دوباره تمرین می کنیم و به لالیگا فکر می کنیم.

“انتظارات زیادی وجود داشت، اما گروه سختی داشتیم.  اما امروز خوب رقابت نکردیم.”برای اولین بار در این فصل احساس کردم که اصلاً مسابقه ندادیم. فکر می کنم از نظر روحی با حذف قبل از مسابقه تحت تأثیر قرار گرفتیم. آنها کاملاً از ما سبقت گرفتند. ما به دلیل اشتباهاتمان از بازی خارج شده ایم نه چیز دیگری.”

ژاوی، سرمربی بارسلونا
ژاوی، سرمربی بارسلونا

این باشگاه در مرحله حذفی برای کسب مقام سوم در گروه UCL خود وارد لیگ اروپا خواهد شد.

پس از صرف بیش از 150 میلیون یورو برای خرید در تابستان، از جمله 45 میلیون یورو برای جذب روبرت لواندوفسکی، مهاجم سابق بایرن، بودجه بارسا برای فصل باعث شد تا آنها به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسند.

ژاوی افزود: از هواداران برای حمایت بی قید و شرطشان تشکر می کنم. “از زمانی که من آمدم آنها این را نشان دادند و امشب دوباره جو فوق العاده بود. بایرن بهتر بود، ما نمی توانیم شکایتی داشته باشیم. این واقعیت برای ما اکنون است. ما باید از لیگ قهرمانان جدا شویم و روی سایر رقابت ها تمرکز کنیم.

ژاوی
ژاوی

“کمی همه چیز برای ما در رقابت ها اتفاق افتاده است، همه موقعیت های ممکن. مهمترین چیز اشتباهات خودمان بوده است.”

ناکام ماندن از مرحله گروهی می تواند تا 20 میلیون یورو برای آنها هزینه داشته باشد.

برای مثال، در جدیدترین گزارش یوفا از فصل 2020-21، بارسا پس از خروج از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پاری سن ژرمن، 84.88 میلیون یورو دریافت کرد.

منچستریونایتد، در همان فصل، پس از رسیدن به فینال لیگ اروپا. جایی که پس از خروج از مرحله گروهی از لیگ قهرمانان اروپا، به ویارئال باخت، 79.56 میلیون یورو پرداخت کرد.

منابعی در بارسلونا به ESPN گفته اند که مقیاس ضربه مالی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

 اینترمیلان  بارسلونا
اینترمیلان بارسلونا

در حالی که بازیکنان اکنون مبلغ کمتری به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد، اثرات منفی احتمالی از نظر حمایت مالی و درآمد روز مسابقه از حذف زودهنگام لیگ قهرمانان نیز وجود دارد.

بارسا اکنون باید تلاش خود را در جای دیگری متمرکز کند. آنها در سال 2023 وارد لیگ اروپا خواهند شد و سوپرکاپ اسپانیا و کوپا دل ری را در آینده خواهند داشت. در لالیگا، آنها با سه امتیاز کمتر از رئال مادرید که تنها یک بازی از 11 بازی ابتدایی خود را باخته اند، در رده دوم قرار دارند.

پدری با سرمربی خود موافقت کرد. که دانستن اینکه راهی برای جذب اینتر در گروه و رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی وجود ندارد. تأثیر منفی روی تیم داشت، اما اضافه کرد که با این وجود، باید در مورد نحوه عملکرد تیم سرزنش شود.

پدری گفت: “شما با همان انگیزه [پس از برد اینتر] وارد بازی نمی شوید.” “ما می خواستیم به هواداران یک برد بدهیم، اما اینطور نشد. ما به این هواداران خیلی مدیونیم. آنها همیشه با ما بوده اند. ما بردها و جام ها را مدیون آنها هستیم.

“ما تیمی جوان هستیم که فضای زیادی برای پیشرفت داریم. باید خیلی پیشرفت کنیم. ما هنوز برای رقابت در لیگ قهرمانان حضور نداریم. آنچه امروز اتفاق افتاد واقعا ناامید کننده است. دیدن آنچه که دیدیم، واضح است. ما هنوز برای رقابت [در سطح بالا] آماده نیستیم. چیزهای زیادی کم است. ما باید روی توپ آرامتر باشیم، گزینه مناسب را انتخاب کنیم… چیزهای زیادی برای بهبود وجود دارد.

 

Pooria
20 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *