چرا پپ گواردیولا از بارسلونا جدا شد

چرا پپ گواردیولا از بارسلونا جدا شد ، گواردیولا سرمربی حال حاضر تیم منچستر سیتی درباره جدایی خودش از باشگاه بارسلونای اسپانیا رازهایی را فاش کرد.

به گزارش سایت “ورزشی” پپ گواردیولا دوران درخشانی را با بارسلونا داشت. او 4 فصل مربی این تیم بوده که توانست 14 تا جام بدست آورد. جام های لیگ لالیگا، قهرمانی در لیگ اروپا از جمله افتخاراتش در این باشگاه بوده است. او از عدم انتقال انگیزه به بازیکنان برای ترک این تیم سخن گفت و دلیل جدایی اش را اینگونه توصیف کرد.

علت جدایی گواردیولا از باشگاه بارسلونا فاش شد

علت جدایی گواردیولا از باشگاه بارسلون:

این سرمربی پرآوازه و پرافتخار دنیا که لحظات پر از غم و شادی زیادی را در تیم های مختلف سپری کرده است. از خاطراتش در تیم بارسلونا گفت: شکست ها در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 که در مقابل تیم چلسی رخ داد. ما از حریف خود بسیار قوی تر بودیم. در بازی برگشت نیز گل خیلی مفتی خوردیم و متاسفانه حذف شدیم. شکست در مقابل چلسی بدترین شکست ام بوده است. در آن بازی حس کردم دیگر توانایی انتقال انگیزه زیاد به بازیکنان را از دست داده ام.

مشکلات در تیم بارسلونا دلیل جدایی پپ :

این سرمربی پیشین تیم بارسلونا به مشکلات زیادی که در رختکن باشگاه وجود داشت اشاره نمود. از تیم پرستاره بارسلونا انتظارات زیادی دارند. قطعا در چنین تیم هایی که بازیکنان بزرگی وجود دارد، تنوع زیادتر است و همین باعث ضربه زدن به تیم ما می شد. اکثر بازیکنان بزرگ به دنبال بازی کردن در ترکیب اصلی هستند. زمانی که من در باشگاه بارسلونا حضور داشتم، گاهی مسی را بر روی نیمکت قرار می دادم و به بقیه بازیکنان نیز فرصت بازی کردن و اثبات می دادم.

در ادامه پپ گواردیولا علت رفتن خودش از نیوکمپ را عدم وجود انگیزه و انتقال آن به بازیکنان دانست. از اینکه در بارسلونا موفقیت های زیادی کسب نمود و جام های فراوانی بدست آورد، همین باعث شد تا دیگر تلاش بازیکنان کمتر شود و در واقع انگیزه بازیکنان نیز برای قهرمانی کاهش پیدا کند.

گواردیولا بعد بارسلونا به کدام تیم رفت؟

این سرمربی معروف دنیای فوتبال بعد از اینکه از باشگاه کاتالان جدا شد، به مدت 1 سال استراحت کرد. سپس از باشگاه بایرن مونیخ پیشنهاد دریافت نمود و به دوران مربیگری خودش برگشت. در این یک سال نیز به خوبی استراحت کرد و خودش را کاملا آپدیت و به روز نمود. بعد از ترک بارسلونا به شهر نیویورک رفت و مدتی در آنجا باقی ماند.

پپ گواردیولا از هافبک های قدیمی تیم بارسا بود که بعد از ترک نیمکت این تیم به بایرن مونیخ آلمان رفت. در سال 2011 نیز در جام آئودی برای این تیم آلمانی به عنوان سرمربی حضور داشت.

گواردیولا بعد بارسلونا به کدام تیم رفت؟

شایعات درباره اینکه چرا گواردیولا از بارسا جدا شد

بعد از حدود 5 ماه پس از جدا شدن پپ از تیم بارسلونا درباره او شایعات مختلفی مطرح شد. حتی بیان شد که او به تیم هایی نظیر من سیتی ، چلسی و میلان و حتی بایرن مونیخ می رود. این پیشنهاد ها فقط در حد شایعه باقی مانده بودند. قطعا جدا شدن این سرمربی از تیمی که عاشقش بود، واقعا سخت است. پپ حتی موضوعاتی را به دستیارش استیارت گفت. البته تیتو بعدا جایگزین او در باشگاه شد. دلیل اصلی این سرمربی ظاهرا ساده بود. ولی انگار چیزی برای ارائه کردن نداشت و این موارد تنها دلیل تصمیمش نبود.

روابط پپ گواردیولا با مدیران بارسلونا:

حضور 4 ساله این سرمربی در باشگاه اسپانیایی انتظاراتش را بالا برده بود. پپ با مسئولان فنی و رئیس باشگاه ارتباط مناسبی برقرار کرده بود. با لاپورتا رئیس بارسلونا نیز به خوبی یاد می کرد و همیشه می گفت که او مردی پر انرژی و فعالی است. البته همیشه به سمت جلو پیش می رود. هم یک حمایت کننده قوی بود و هم ممکن است شما را از بین ببرد!

مدیر دوم بارسلونا بنام ساندرو راسل که چندان ارتباط گرمی با سرمربی جوان نداشت. با اینکه چهره خندانی از خودش نمایش می داد ولی به خوبی پپ به رفتار سرد او پی برد. پپ گواردیولا در مقابل این رئیس باشگاه بارسلونا آرامش خاصی داشت و همیشه سعی می کرد با سیاست و موضع گیری های مناسب او را در جای خودش نگه دارد.

علت جدایی سرمربی پیشین بارسلونا

روابط بین دو رئیس باشگاه برای سرمربی بزرگی همانند پپ قطعا راحت نیست. پپ گواردیولا شخصیت آرام و متینی دارد که با رفتار پرشور و شوق لاپورتا روبرو می شد. البته این دو نفر هیچگاه رابطه نزدیکی نسبت بهم نداشتند ولی همیشه گواردیولا از لاپورتا تشکر می کرد. لاپورتا نیز موقعیت های زیادی به او می داد.

پپ گواردیولا که در سال 2023 سرمربی تیم منچستر سیتی است. هنوز هم از موفقیت های خودش در تیم بارسلونا و شخص لاپورتا که حامی اش در تیم بود، تشکر می کند. پپ دوران شیرین و پرافتخاری را در تیم بارسلونا سپری کرد و توانست نام خودش را مشهورتر کند.

علت جدایی سرمربی پیشین بارسلونا

علت جدایی سرمربی پیشین بارسلونا:

پپ گواردیولا سرمربی و سکان دار کشتی بارسلونا در یک دریای عظیم بود. او که می خواست این کشتی را به سوی خودش متمایل نماید. ولی باشگاه به سوی دیگری حرکت می نمود. سیستم مورد نظر گواردیولا با حرکت های بزرگی که تیم بارسلونا داشت زمین تا آسمان فرق داشت. در سال 2012 بلاخره پپ متوجه ورود به یک مسیر بد شد. باشگاه در تابستان همان سال نیز انتخابات ریاست باشگاه را برگزار می کرد. ساندرو راسل نیز شانس زیادی برای برنده شدن داشت.

گواردیولا در دوره لاپورتا به تمام جام هایی که نیاز داشت رسید. در پایان نیز راسل با رای بالا برنده انتخاب شد. با تعویض رئیس باشگاه خشم زیادی گریبانگیر پپ گواردیولا شد.

راسل که اعتقاد داشت پپ هنوز به حرف های لاپورتا گوش می دهد. به این سرمربی اعتماد زیادی نداشت. راسل از اینکه پپ در دوران مدیریت لاپورتا به تمام جام ها رسید خشمگین بود. شکاف میان مدیریت باشگاه و سرمربی بلاخره پدیدار شد و راسل اعضای مجمع بارسا را متقاعد نمود که رای به اقدام قانونی علیه رئیس قبلی (لاپورتا) دهند. راسل البته شخصی بسیار باهوشی است و خودش در این رای گیری شرکت نکرد. همین یک شروع برای پایان گواردیولا در بارسلونا شد.

صحبت های پپ گواردیولا درباره علت جدایی و راسل

صحبت های پپ گواردیولا درباره علت جدایی و راسل:

البته هواداران باشگاه بارسلونا قطعا می خواهند بدانند که چرا پپ گواردیولا از بارسلونا جدا شد، بر اساس صحبت هایی که با این سرمربی انجام شد بیان کرد: اصلا این موضوع که من با آقای راسل به مشکل برخوردم صحبت ندارد. من به دلیل خستگی بارسلونا را ترک نمودم. من حتی در اکتبر سال 2011 احساسم را نسبت به رئیس باشگاه اعلام کردم. پس از آن نیز حسم عوض نشد. من می دانستم که این باشگاه را به زودی ترک خواهم کرد. حقیقتش را بخواهید من در آن سال چهار تا جام بردم. حتی از تاکتیک های 3-4-3 استفاده کردم و این تاکتیک دیگر چیز جدیدی نبود و من به همین خطر بارسا را ترک نمودم.

شما کاربران عزیز درباره علت جدایی گواردیولا از باشگاه بارسلونا چه فکری می کنید؟ آیا او به دلایل شخصی و خستگی از این باشگاه پرافتخار اسپانیایی جدا شد و به بایرن و سپس به منچستر سیتی رفت؟ اگر نظر یا دیدگاهی در این زمینه دارید می توانید آن را در بخش کامنت ها بیان کنید. اگر شما فکر می کنید که چرا پپ گواردیولا از بارسلونا جدا شد آن را برای ما در نظرات درج نمایید.

 

در ادامه می توانید ببینید:

بیوگرافی پپ گواردیولا | زندگی شخصی+افتخارات+حواشی و ناگفته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *