بازیکنان آفریقایی در لیگ اروپا: اوسیمن با بالاترین امتیاز

بازیکنان آفریقایی در لیگ اروپا ، ویکتور اوسیمن با به ثمر رساندن دو گل در حالی که ناپولی رهبر سری آ ایتالیا تیم یونتوس را در آخر هفته با نتیجه 5-1 شکست داد، شهرت خودش را به عنوان بهترین مهاجم جهان تایید کرد.

بازیکنان آفریقایی در لیگ اروپا: اوسیمن با بالاترین امتیاز

این بازیکن 24 ساله که جام جهانی 2022 را از دست داد، زیرا نیجریه به طور شگفت انگیزی نتوانست به مرحله مقدماتی صعود کند. با آرسنال قهرمان لیگ برتر و نیوکاسل یونایتد که در رده سوم قرار دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

اوسیمن با 12 گل در صدر جدول گلزنان سری آ ایتالیا قرار دارد. هموطن او آدمولا لوکمن که دو گل برای آتلانتا به ثمر رساند در رده دوم قرار دارد.

در این بخش از سایت ورزشی برترین بازیکنان آفریقایی در سراسر اروپا را مورد بررسی قرار داده ایم:

بازیکنان آفریقایی در لیگ اروپا

باشگاه های ایتالیا

 

ویکتور اوسیمهن (ناپولی)

این بازیکن نیجریه ای توانست دو گل بزند که ناپولی تیم یونتوس را شکست داد. او خودش را به عنوان محبوب ترین بازیکن در سری آ معرفی کرد. اوسیمهن که خویچا کواراتسخلیا را نیز به گل رساند، در این فصل 12 بار برای تیم صدرنشین خودش گل زده است.

آدمولا لوکمن (آتالانتا)

آدمولا لوکمن (آتالانتا)

لوکمن بعد از هموطن خودش یعنی اوسیمهن در جدول گلزنان سری آ بعد از گلزنی 8-2 تیمش در مقابل سالرنیتانا در رتبه دوم قرار دارد. او بعد از پنالتی که به گیلرمو اوچوا زد و سپس یک ضربه خوب از کنار محوطه جریمه زد و ادرسون را نیز به گل رساند.

 

امبالا انزولا (اسپزیا)

بازیکن ملی پوش تیم آنگولا نهمین گل خودش را در این رقابت ها به ثمر رساند. تا پیروزی 1-0 در تورینو را بدست آورد. تیمش 9 امتیاز از نقطه سقوط فاصله داشت. انزولا یک پنالتی را در نیمه اول از دست داد تا روند شکست ناپذیری اسپزیا به 5 مسابقه افزایش یابد.

 

انگلستان

 

حکیم زیچ (چلسی)

روزهای زیچ در باشگاه چلسی ممکن است بعد از اینکه آبی های جزیره برای جذب یک وینگر دیگر با نام میخائیلو مودریک به مبلغ 100 میلیون یورو (108 میلیون دلار) تلاش می کنند، به خطر می افتد. اما این بازیکن مراکشی با پاس گل و گلزنی کای هاورتز، توانست تیمش را در یک مسابقه 1-0 در مقابل کریستال پالاس پیروز کند.

 

اسپانیا

 

ال بلال تور (آلمریا)

مهاجم مالی تیم آلمریا که در یک مسابقه با تساوی 1-1 در برابر اتلتیکو مادرید بعد از اینکه نخل کوریا میهمان را پیش انداخت. با یک ضربه سر قدرتمند آلمریا بازی را به تساوی کشاند. توره بسیار خوب عمل کرد و از اکسل ویتسل دور شد و توانست رکورد یان اوبلاک برای چهارمین گل خودش در لیگ این فصل را بدست آورد.

ال بلال تور (آلمریا)

فرانسه

ترم موفی (لورینت)

این بازیکن نیجریه ای که دوازدهمین گل فصل خودش را در لیگ 1 فرانسه به ثمر رساند. در این لیگ که فقط کیلیان امباپه بیشترین گل را دارد. تاقبل از اینکه تیم میزبان به پیروزی 3-1 برسد. لورینت در مقابل مارسی قرار گرفت. موفی 23 ساله که قبلاً در لیتوانی و بلژیک بازی می کرد، حتی در پنجره نقل و انتقالات ژانویه نیز مورد تقاضای تیم ها قرار گرفته است. حتی در گزارش هایی بیان شده که باشگاه نیس و دو باشگاه لیگ برتری با پیشنهادهای خوب خواهان به خدمت گرفتن و جذب او هستند.

 

محمد بایو (لیل)

بایو تنها سه بازی خود را برای لیل بعد از انتقال 14 میلیون یورویی (15.2 میلیون دلاری) از کلرمونت در جولای گذشته انجام داد و تیمش مقابل تروا قرار گرفت. ملی پوش گینه ای متولد فرانسه به درستی دو گل در بازی 5-1 به ثمر رساند. بایو تا پایان دسامبر برای باشگاه جدیدش گل نزده بود اما در چهار بازی اخیر خود چهار گل به ثمر رساند.

HAMARI TRAORE (رن)

هاماری ترائوره (رن)

مدافع راست تیم ملی مالی و کاپیتان باشگاه رن در پیروزی معروف خود مقابل پاری سن ژرن یک گل به ثمر رساند. این اولین گل او در این فصل و ششمین گل او در بیش از 200 بازی از زمان قراردادش با رن در سال 2017 بوده است.

در ادامه می توانید ببینید:

جشن غنایی ها پس از گرفتن انتقام از سوارز

mohamadnd
17 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *