جشن غنایی ها پس از گرفتن انتقام از سوارز

دیدار تیم های اروگوئه و غنا یکی از بازی های جذاب جام جهانی 2022 بوده است. حتما دیدار تاریخی و فراموش نشدنی غنا در مقابل اروگوئه در سال 2010 آفریقای جنوی را یادتان است که باعث حذف غنا از مرحله یک چهارم نهایی شده و بسیاری از اهالی دنیای فوتبال معتقد هستند که این بازی واکنش های جذاب بازیکنان غنا در مقابل اروگوئه را در پی خواهد داشت.

لوییس در آخرین ثانیه های آن دیدار قبلی با مهار توپ با دستانش اجازه نداد توپ وارد دروازه شود و در ادامه آسامو ژیان مهم ترین پنالتی در تاریخ فوتبال غنا را از دست داد و در نهایت مانع از حضور اولین تیم آفریقایی در 4 تیم برتر ادوار جام جهانی باشد.

لوییس سوارز به تشخیص دیگو آلونسو بر خلاف دو بازی قبلی در برابر پرتغال و کره جنوبی امشب از ابتدای بازی به میدان رفت و تا این تیم برتری روحی نسبت به حریف خودش داشته باشند. از همان ابتدای بازی، در زمان مراسم آغازین، کینه های غنایی ها از نوع دست دادن و نگاه هایشان به این مهاجم اروگوئه مشخص بود.

بازی جذاب و حرفه ای سوارز در نیمه دوم و دو پاسخ گل برای دی آراسکائتا شروع شد و همه چیز بر طبق نظر سوارز و یارانش پیش رفت، اما ناگهان کاملا ورق برگشت و بازیکنان کره جنوبی در بازی همزمان این گروه در عین ناباوری موفق به برد در مقابل پرتغال شدند و اروگوئه کم شانس حذف شد.

جشن غنایی ها پس از گرفتن انتقام از سوارز

بازیکنان اروگوئه بعد از گل دقیقه پایانی هی چان هانک تنها 15 دقیقه فرصت داشتند که تا اختلاف پیروزی مقابل غنا را به سه گل افزایش دهند و این در شرایطی بود که نماینده آفریقایی جام جهانی شانسی برای صعود به مرحله بعدی را نداشت اما غنایی ها انگیزه های دیگری داشتند و این بهترین فرصت برای انتقا بود.

تنها انگیزه این تیم آفریقایی، در 15 دقیقه پایانی بود که با بسته نگه داشتن دروازه خود در صورت موفقیت، مانع از صعود تیم اروگوئه می شوند.

آنها در این دقیقه های باقی مانده، علی رغم عقب بودن 2 گل از حریف خود، انگیزه زیادی برای گل زدن از خود نشان نمی دادند و بیشتر به دنبال وقت تلف کردن بودند. تعویض های اتو آدو سرمربی غنا نیز در دقیقه های تلف شده بازی، نشان دهنده این موضوع بود که آنها تنها می خواستند جلوی صعود اروگوئه را گرفته و انتقال خود را بعد از 12 سال از سوارز و اروگوئه ای ها بگیرند. در این راه موفق نیز شدند و این تنها دستاورد تیم غنا از جام جهانی قطر بوده است.

لوئیز سوارز
نحوه نگاه کردن بازیکنان غنا به لویس سوارز در زمان ابتدای بازی نشان از کینه قدیمی می دهد.

 

به همین خاطر بعد از بازی و به صدا در آمدن سوت داور، هوادارهای غنایی به جای اینکه از شکست خود و تیم شان و صعود به مرحله بعدی ناراحت باشند از گرفتن یک انتقام از این بازی و گرینه های بی وقفه سوارز و اینکه او در آخرین بازی خودش در جام جهانی شرایط بدی را تجربه می کند؛ خوشحال بودند و ورزشگاه را ترک نمی کردند. در شرایطی که غنا به یک برد در برابر اروگوئه می تواند به مرحله بعدی صعود کند.

حالا می توانیم بگوییم که غنا و اروگوئه باهم بی حساب شدند و به طور حتم تقابل این دو تیم همیشه جذابیت های خاص خودش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *