بایرن مونیخ به زیدان پیشنهاد داد | از مورینیو و ناگلزمن خبری نیست

مارکا امروز گزارش داد که مسئولان بایرن برای جانشینی توماس توخل به زیدان فکر می‌کنند. بر همین اساس، بایرن مونیخ به زیدان پیشنهاد داد. حالا مذاکرات با مدیر برنامه‌های او آغاز شده‌است.

بایرن مونیخ به زیدان پیشنهاد داد

به گزارش وب سایت “ورزشی“، زین‌الدین زیدان در ماه ژوئن 2021 با رئال مادرید و نیمکت این تیم خداحافظی کرد. از آن زمان تاکنون تیم‌های مختلفی نظیر یوونتوس و پی اس جی به سراغ او رفته‌اند. حتی تیم ملی فرانسه نیز در مقطعی به دنبال جذب او بوده است. در این سال‌ها رئال مادرید نیز احتیاجی به بازگشت او پیدا نکرده است. حتی زیدان خود نیز چندان تمایلی به بازگشت به دنیای سرمربی‌گری ابراز نکرده است.

با این وجود، در روزهای اخیر بایرن با مدیربرنامه‌های او تماس گرفته است. ظاهراً غول آلمانی تمایل زیادی به جذب این مربی فرانسوی دارد.

اخراج توخل و جذب زیدان

بایرن بیش از یک دهه سلطه‌ی داخلی را از‌دست‌رفته می‌بیند. حضور توخل در مارس 2023 به تیم باواریایی کمک کرد تا فصل پیش در آخرین روز فصل پس از تساوی بروسیا دورتموند برابر ماینتس، دوباره قهرمان بوندسلیگا شود. اما امسال همه چیز متفاوت بوده‌است. درخشش غیرمنتظره‌ی بایرلورکوزن با ژابی آلونسو، همه معادلات بایرن و حتی آلمان را دگرگون کرده است. پیامد این ناکامی، اخراج توخل در پایان فصل بود.  اگرچه او تا پایان فصل ادامه می‌دهد، اما توخل از اول ژوئن دیگر روی نیمکت باوارایی‌ها نمی‌نشیند.

در روزهای اخیر، سران باشگاه آلمانی با اطرافیان زین‌الدین زیدان تماس گرفته‌اند. آن‌ها ابتدای امر قصد داشتند از وضعیت و علاقه‌ی او به مربی‌گری مجدد آن هم در آلمان اطمینان پیدا کنند.

نام ناگلزمن، هانسی فلیک و مورینیو پیش از این چندین بار به‌عنوان گزینه بعدی مربی‌گری بایرن مطرح شده بود. اما ظاهرا گزینه‌ی نهایی، مربی‌است که سه قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان دارد.

بایرن در بلاتکلیفی

بایرن در بلاتکلیفی

بایرن همیشه به مدیریت به موقع و دقیق معروف بوده است. (در ژانویه ورود مربیان قبلی مانند گواردیولا را اعلام کرد). اما همچنان فعالانه به دنبال مربی‌ای ایده‌آل است. هنگامی که بوندسلیگا از دست رفت، فقط جام لیگ قهرمانان اروپاست که آن‌ها را امیدوار به ادامه کرده است. اما در هر صورت، تماس‌ها با زیدان برای فصل بعد شروع شده‌است.

زیدان مدتی پیش در یک بازی دوستانه با پیشکسوتان یوونتوس شرکت کرد. در انتهای آن مسابقه، او درباره آینده خود صحبت کرد: «روزی در ایتالیا مربیگری کنم؟ چرا که نه؟ هر اتفاقی ممکن است بیفتد، اما در حال حاضر من کار دیگری انجام می‌دهم. مطمئن هستم که به نیمکت بازخواهم گشت، دوست دارم دوباره مربیگری کنم.»

زیدان از همه اتفاقات در دنیای فوتبال آگاهی دارد. او همواره در کنار فرزندانش که برای ایبار، کاستیا و جوانان بتیس بازی می‌کنند حضور دارد. او حتی در باشگاه رودز آویرون نیز سهام‌دار است. زیدان همچنان یکی از نمادهای آدیداس است و کمپ‌های ورزشی را در فرانسه با زمین‌های پادل راه‌اندازی کرده است. با وجود تمامی این‌ها، آیا او پیشنهاد بایرن را خواهد پذیرفت؟ تصمیمی که فقط به زیزو بستگی دارد.

Pooria
14 آوریل 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *