برانکو ایوانکوویچ یکی از مهم ترین اسم های فوتبال ایران در دو دهه قبل به حساب می آید.

دستیار گذشته میروسلاو بلاژویچ بعد از شروع کردن کار خود به عنوان سرمربی تیم ملی در سال ۲۰۰۱ میلادی و پس از کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی که آخرین طلای کشور ایران در رقابت های عظیم آسیایی به شمار می‌آمد.

در شرایطی که کشور ایران را ترک کرد که شاید خودش هم فکر این را نمی کرد که دوباره با سلام و صلوات برای هدایت کردن تیم ملی به جای همایون شاهرخی از سمت وزارت ورزش به کشور ایران برگردد.

“درباره برانکو بیشتر اطلاعات کسب کنید“

برانکو ایوانکوویچ قبل از سقوط کردن تیم ایران به جام جهانی سال ۲۰۰۶، یک جام ملت ها پیروز رو پشت سر خود گذاشت و سپس در جام جهانی آلمان به واسطه کسب کردن نتایج چندان خوبی، برای صندلی جانشینی پیدا شد.

در حالی که به نظر می آید تیم ملی ایران بتواند با ادامه دادن حضور داشتن وی در فوتبال ملی، در جام ملتهای سال ۲۰۰۷ میلادی حرف های بسیار زیادی برای گفتن داشت.

نقطه اوج کار برانکو ایوانکوویچ اما بازگشت پیروزمندانه به تیم باشگاهی پرسپولیس در زمانی است که این تیم پر هوادار دچار فطرتی بسیار طولانی شد.

“بازگشتن برانکو ایوانکوویچ به فوتبال کشور ایران “

برانکو ایوانکوویچ در بازگشت به فوتبال ایران با تیم باشگاهی پرسپولیس یک تیم عظیم و فوق العاده و حرفه ای درست کرد که یکی از نایب قهرمانی ها و سه قهرمانی پیاپی برای خود به ارمغان آورد و اکنون وقتی چوب به دست یحیی گل محمدی داده شد، وی نیز با موفق شدن این مسیر را دنبال کرد.

“ترک کردن برانکو از تیم پرسپولیس“

وی با جدایی از تیم باشگاهی پرسپولیس، تجربه بسیار ناموفقی در الاهلی عربستان داشت و اکنون از آنجا به تیم ملی فوتبال عمان پیوست. کشوری که ذاتا در بین قدرت‌های آسیا حرفی را ندارد، اما بعد از حضور دو ساله برانکو ایوانکوویچ به نحو و آبرومندانه از نظر فنی صعود بسیاری را کرد.

در دوره های اخیر مسابقاتی در جامعه خلیج فارس، به عنوان نایب قهرمانی رسید. حضور برانکو ایوانکوویچ در فوتبال کشور عمان در شرایطی رخ داد که مهدی تاج قبل از اتمام تحصیل در دوره گذشته ریاست، بازی مذاکره‌ای کرده بود و قبل از قرارداد و حضورش در فوتبال ملی را امضا کرده بود.

ترک پرسپولیس از سوی برانکو
ترک پرسپولیس از سوی برانکو

اما با جدایی تاج از فدراسیون فوتبال، این پروژه را به محاق رفت. تابع دنا دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در دست خود داشت.

“شروع شدن بحث های جدید درباره انتخاب سرمربی تیم ایران“

اما با شروع شدن بحث های جدید درباره انتخاب سرمربی تیم ملی ایران برای فیفا دی پیش رو فروردین درباره بحث هایی درباره احتمال حضور برانکو ایوانکوویچ در فوتبال کشور ایران بسیار بالا گرفت.

در شرایطی که در آخرین جلسه هیئت رئیسه اسم برانکو ایوانکوویچ به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی گفت اما ویز به دلایلی نخواست که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد که البته ریشه آن در مسائل مالی خودش است.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی عمانی ها که قراردادش با فدراسیون فوتبال این کشور تا زمستان سال آینده خود و بعد از جام ملتهای سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه خواهد داشت.

برانکو ایوانکوویچ
برانکو ایوانکوویچ

برای کار که فدراسیون عمان برای جدایی این مربی حرفه ای بند فسخ خیلی گران قیمتی را برای برانکو ایوانکوویچ در نظر گرفت. و وی برای جدایی باید ۶۰۰ هزار دلار پرداخت کند. که عددی در حد استخدام یک مربی برای یک سال در فوتبال ایران محسوب می شود.

“در ادامه حرف هایش برانکو ایوانکوویچ گفت“

برانکو ایوانکوویچ همچنین مالیات های پرداخت نشده ای از زمان حضور داشتن در کشور ایران را دارد. و در شرایطی که باشگاه پرسپولیس از تسویه حساب مالیاتی با وی طبق قرارداد خودداری کرد. انباشت این هزینه یک تعهد بسیار جدیدی را برای وی ایجاد کرده است.

اتفاقاتی که قبلا هم برای او رخ داد و باعث شد تائو در بازی استقلال و الاتفاق به کشور ایران نیاید. برانکو ایوانکوویچ اگر این بار هم پا به خاک کشور ایران بگذارد، باید مالیات خود را پرداخت کند. و از این باشگاه یعنی باشگاه پرسپولیس شکایتی را بکند، تا این مبلغ زیاد را از آنها پس بگیرد.

و تا زمان پرداخت نشدن این مالیات ممنوع الخروج خواهد شد. از این جنبه حضور داشتن مجدد برانکو ایوانکوویچ بدون تسویه این مبلغ امکان ناپذیر خواهد شد. با توجه به ارزش قرارداد برانکو ایوانکوویچ و البته مدت زمان حضور داشتن. او در کشور ایران، این مبلغ در حدود ۴۰۰ هزار دلار تخمین زد.

که جمع این مبلغ ها روی یک هم وی را به بدن به گزینه غیر قابل دسترسی فدراسیون فوتبال ایران انجام می‌دهد. که به دنبال اقتصادی‌ترین قرارداد برای جذب کردن سرمربی خارجی بعدی تیم ملی ایران است.

البته به غیر از مبلغ اولیه، دستمزد خود برانکو ایوانکوویچ هم نکته بسیار مهمی است. و این سرمربی کروات و از کار موفقی که در کشور عمان انجام داد، بسیار بعید است. که حاضر باشد با مبلغ ارزان و زیر یک میلیون دلار به کشور ایران بیاید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *