بیوگرافی جیانلوکا ویالی

بیوگرافی جیانلوکا ویالی (Gianluca Vialli) ، یکی از بازیکنان ستاره تیم ملی فوتبال ایتالیا که در باشگاه هایی نظیر سمپدوریا و یوونتوس و چلسی به عنوان بازیکن حضور داشته است. به مناسبت درگذشتش تصمیم گرفته ایم یک بیوگرافی کامل از این بازیکن قدیمی منتشر نماییم.

بیوگرافی جیانلوکا ویالی

جانلوکا ویالی به ایتالیایی: Gianluca Vialli که در 9 ژوئیه 1964 در کشور ایتالیا به دنیا آمد. در تیم های باشگاهی مطرحی نظیر سمپدوریا و یوونتوس و چلسی حضور داشته است.

فعالیت ورزشی

ویالی در تیم های چلسی و واتفورد نیز مربیگری کرده است. طلایی ترین دوران او در تیم سمپدوریا بوده است که در کنار مربی بزرگ دیگر بنام اسون گوران اریکسون و دیگر ستاره این تیم یعنی روبرتو مانچینی بوده است.

بیوگرافی جیانلوکا ویالی
بیوگرافی جیانلوکا ویالی

بیوگرافی جیانلوکا ویالی

گفته های جانلوکا ویالی درباره بیماری سرطان

جانلوکا ویالی از بازیکنان موثر تیم رویایی یوونتوس بود که در دهه 90 میلادی بازی می کرده است. چند ماه پیش او از بیماری سرطان خودش در خبرگزاری ها مطرح کرد. درباره شرایط و روحیه مبارزه اش نیز صحبت هایی را انجام داد.

ویالی بیان داشت که: این جمله برایم دشوار است اما سرطان باعث شده تا من تبدیل به انسان بهتری شوم. همه فکر می کنند که من با شجاعت با این مسائل روبرو می شوم. اما حقیقت این است که در اکثر اوقات خیلی ترسیده ام.

حتی دوست دارم درباره سرطان کتابی بنویسم. تلاش می کنم با این بیماری روحیه بگیرم و در دوران فوتبالی که حضور داشتم دوباره روحیه ام را بدست بیاورم. من اهداف کوتاه مدت و بلند مدت زیادی داشتم تا به من کمک کند با این بیماری مواجه شوم و فکر می کنم که به بنده هم کمک کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی پپ گواردیولا | زندگی شخصی+افتخارات+حواشی و ناگفته ها

حمایت همبازیان سابق پس از شنیدن ابتلای ویالی به سرطان

جوزپه ماروتا گفت با اینکه او دوست من است، واقعا انسان شجاع و قوی بوده است و یک الگو برای بنده می باشد.

همچنین یونتوس درباره این بازیکن قدیمی گفت: هترین ها را برای لوکا ویالی آرزو دارم. او نشان داد در خارج و داخل زمین یک جنگجو است. برای شکست سرطان نیاز به حریفی با شخصیت بزرگی است که ما معتقد هستیم ویالی از عهده آن بر می آید.

 جیانلوکا ویالی
جیانلوکا ویالی
باشگاه اینتر نوشت:

ما در اینتر برایت بهترین ها را آرزو خواهیم کرد. همه ما برای تو فریاد می زنیم و تو را تشویق می کنیم.

باشگاه چلسی نیز نوشت:

ما عاشقت هستیم پسر، بهترین آرزوها از طرف باشگاه چلسی برای ویالی. ما همه در فکرت هستیم.

زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا
زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا

دوران مبارزه با سرطان

هر شخصی که به فوتبال جیانلوکا ویالی علاقه داشت از وضعیت بیماری اش نیز آگاه بود. روبرتو مانچینی بعد از قهرمانی در اروپا در سال 2021 در ورزشگاه ویمبلی او را بغل کرد. تابستان 2021 دو دوست قدیمی به مکانی برگشته اند که با سامپدوریا در فینال لیگ اروپا شکست خورده بودند. با شکست انگلیس توانسته اند به قهرمانی یورو دست یابند. آنها زخم های ایتالیا در سال 1990 را مرحم بخشیدند. خبر دردناک اینکه ویالی به سرطان پانکراس پیشرفته مبتلا شده است.

البته به او گفته شد که سرطانش به طور کامل از بین رفت. اما ویالی خوب می دانست که بیماری مرگبار هر لحظه دوباره باز می گردد. متاسفانه در مدت زمان کوتاهی دوباره بازگشت. جیانلوکا ویالی در روز جمعه در سن 58 سالگی درگذشت. داستان زندگی یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ایتالیا و دنیا به پایان رسید. ویالی فوتبالیس حرفه ای و متعهد بود و سخت کوش و اخلاق مدار و مسئولیت پذیر بوده است. بازیکن قوی و دونده و تمام کننده بی نقص بوده است.

بیوگرافی جیانلوکا ویالی
بیوگرافی جیانلوکا ویالی

تسلط بر انگلیسی و بازی در باشگاه های مطرح اروپا

ویالی تنها 32 ساله بود که به زبان انگلیسی مسلط بود. او به شهر لندن آمد و بعد از چند روز از جام قهرمانی اروپا در سال 1996 با یوونتوس آن را بالای سر برد. ویالی تنها با 100 بازی برای چلسی به یک جایگاه افسانه ای در این تاریخ باشگاه رسید. او اولین سرمربی بازیکن تیم چلسی بوده است که در سال 1996 به چلسی پیوست. البته تیم بسیار قدرتمندی در آن سالها نبوده است و دو بازیکن ایتالیایی نیز بنام های روبرتو دی متئو و جیان فرانکو زولا داشته است.
در آن فصل اول زولا بهترین گلزن شد و تیم چلسی قهرمان FACUP شد. اولین جام چلسی در 25 سال گذشته محسوب می شده است.

فوتبال ایتالیا عزادار شیر شاه

فوتبال ایتالیا بعد از مرگ شیرشاه خود داغدار شد. مرگ یک بازیکن افسانه ای قدیمی بسیار تلخ و غم انگیز است. این بازیکن خوش اخلاق و حرفه ای که در دوران خودش جزو اسطوره ها بوده است. دوستی و علاقه او با مانچینی بسیار شدید بود و آنها از عشق و دوستی باهم می گفتند. ویالی همیشه لبخند بر لبانش می نشست و سرطان پانکراسش را نیز پنهان می کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی کاکا و همسران | زندگی شخصی+حقایق جالب

دوران حرفه ای ویالی

این بازیکن سابق ایتالیا در دوران حرفه ای خودش با برخی از بزرگترین فوتبالیست های تمام دوران بازی کرد. از باجو تا دل پیرو، از دزایی تا چیرو فرارا، میهایلوویچ تا پروتزی، از ویرچود تا کروزو که هرکدام از آنها بخش کوتاهی از زندگی شاد و الهام بخش او محسوب می شد.

ویالی دارای شروع سریع و هیجان انگیزی بوده است و هوش فوق العاده ای نیز داشت. او به عنوان یک فوتبالیست و یک مرد به همه دستاوردها رسید. او همه چیز خودش را با تیم یوونتوس بدست آورد. از تجربه بازی در خارج از ایتالیا لذت زیادی می برد.

جیانلوکا ویالی و همسر و فرزندانش

جیانلوکا ویالی و همسر و فرزندانش
جیانلوکا ویالی و همسر و فرزندانش

ویالی در سال 2003 با کاترین وایت کوپر ازدواج کرد. آنها صاحب دو دختر زیبا شدند. آخرین خواسته او با بیماری و مرگ تراژدیکش حاصل نشد. ویالی می خواست به فوتبال بازگردد و مدیریت تیم سمپدوریا را برعهده بگیرد. این تیم در کنار تیم های یونتوس و چلسی جزو تیم های محبوبش به شمار می رفت.

خانواده و زندگی شخصی

جیانلوکا کوچکترین فرزند در بین 5 فرزند بوده است. پدرش یک میلیونر خودساخته بود که صاحب یک شرکت ساخت و ساز بوده است. لوکای جوان در قلعه ای در کرمونا در لومباردی بزرگ شد. او از 16 سالگی برای تیم های محلی کرموننزه باز یکرده است. آن زمان در دسته سوم فوتبال ایتالیا حضور داشت. پسری با خانواده ثروتمند که همیشه تلاش سختی انجام می داد. هرگز نمی خواست کسی دیدگاه اش را در زمین فوتبال به چالش بکشد.

خانواده و زندگی شخصی جیانلوکا
خانواده و زندگی شخصی جیانلوکا

شروع فوتبالی اش

این بازیکن در سال 1984 به سمپدوریا پیوست و در آنجا در کنار ستاره سابق لیورپول گرام سونس باز یمی کرد. او در 327 بازی در هشت فصل برای سمپدوریا موفق به زدن 141 گل شده است. نقش مهمی در کسب عنوان یک قهرمانی سری آ، سه جام ایتالیا و جام قهرمانان یوفا برای تیمش داشته است. تیم سامپدوریا دومین تیم ویالی بعد از کرموننزه بود که بعد از 25 گل در 113 بازی در سال 1984 این تیم را به مقصد سمپدوریا ترک نمود. سومین تیم ویالی نیز تیم یونتوس بود.

زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا
زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا

حضور در فوتبال:

ویالی در سال 1992 با مبلغ 12.5 میلیون پوند از سمپدوریا به یوونتوس پیوست. آن زمان یک رکورد جهانی محسوب می شد. او در تورین قهرمان یوفا و لیگ اروپا نیز شد. قبل از اینکه به لندن بیاید. ویالی در 145 بازی برای یوونتوس موفق به 53 گل شده است. در 49 بازی ملی برای تیم ملی ایتالیا موفق به زدن 16 گل شد. ویالی در یک شرایطی که نوشیدن الکل در میان مربیان انگلیسی بسیار شایع بود. به کشیدن سیگار علاقه داشت. حتی بر روی نیمکت تیم هم اینکار را انجام می داد. با موفقیت در فصل اول و حضورش در تیم چلسی و نداشتن وقت بازی رابطه ویالی با رود گولیت سرمربی تیم بهم ریخت.

جوانی ویالی
جوانی ویالی

شرایطش در تیم چلسی:

چلیسی در سال 1998 در رتبه دوم جدول قرار داشت. تیم چلسی گولیت را اخراج کرد و ویالی را سرمربی تیم انتخاب کرد. او که 33 سال سن داشت و هنوز بازی می کرد. او اولین مربی ایتالیایی بود که در لیگ برتر هم بازی می کرد و هم مربی بود. برا قهرمانی در جام یوفا نیز تیم رئال مادرید را شکست داد. چلسی در آن سالها در لیگ سوم شد که بهترین جایگاه تیم آنها از سال 1970 بود.

در سال 2000 چلسی با رهبری ویالی قهرمان اف ای کاپ شد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز تا مرحله یک چهارم نهایی بالا رفت. بعد از مشکلی که با بازیکنان اصلی تیم پیدا کرد. چلسی در سپتامبر 2000 ویالی را اخراج کرد. ویالی در مجموع 88 بازی برای چلسی انجام داد و 40 گل زده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی پابلو گاوی و ماجرای رابطه او با پرنسس اسپانیا

حضور در واتفورد:

این بازیکن 1 سال بعد سرمربی واتفورد شد. ویالی با یک طراح دکوراسیون داخلی بنام کاترین ازدواج کرد. آنها در سال 2003 ازدواج کردند و صاحب دو دختر بنام های الیویا و سوفیا شدند. ویالی تنها یک فصل سرمربی واتفورد بود و اخراج شد. ویالی در لندن ماند و به عنوان کارشناس اسکای اسپورت ایتالیا فعالیتش را ادامه داد.

در نوامبر 2018 نیز همه مردم دنیا را شوکه کرد و فاش ساخت که بیش از یک سال است با بیماری سرطان پانکراس روبرو شده است. در ابتدا تلاش می کرد تا با پوشیدن لباس های زیاد کاهش وزن خودش را مخفی کند. هشت ماه شیمی درمانی و چندین بار رادیوتراپی را نیز تجربه کرده است.

زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا
زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا

زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا

او که می دانست روزهای سختی در انتظار است و همیشه بیماری خودش را از دیگران کتمان می کرد. او در این باره بیان داشت که می دانستم خیلی سخت است به دیگران درباره بیماری ام بگویم. حتی به خانواده ام این بیماری را بازگو کنم. بنابراین همیشه یک ژاکت می پوشیدم که دیگران متوجه لاغر شدن من نشوند. من همان ویالی هستم که می شناختید. تومور پانکراس او در مارس ۲۰۱۹ بازگشت و به ۹ ماه شیمی درمانی نیاز داشت، وقتی ویالی موهای ریش و ابروهایش را از دست داد.

سرطان دوباره در سال 2020:

سر انجام در سال 2020 دوباره ویالی فاش کرد که بعد از 17 ماه شیمی درمانی سرطان به طور کامل از بدن اش پاک شد اما در همان سال در 14 دسامبر سرطان تهاجمی به بدنش بازگشت و او مجبور شد از تمام سمت های خودش استعفا بدهد. ویالی در روز جمعه این هفته در بیمارستانی در لندن درگذشت. خانواده اش نیز در کنارش حضور داشتند.

زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا
زندگینامه جیانلوکا ویالی ستاره سابق ایتالیا

بیشتر در مورد بیوگرافی جیانلوکا ویالی بخوانیم

جانلوکا ویالی (به ایتالیایی: Gianluca Vialli؛ ۹ ژوئیهٔ ۱۹۶۴ – ۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳) در کشور ایتالیا به دنیا آمد. او سابقه بازی در تیم های مطرح اروپایی را داشت و همزمان هم به عنوان مربی و هم بازیکن بوده است. او به عنوان مدیر فنی به همراه تیم ملی ایتالیا در قهرمانی جام ملت های اروپا 2020 نیز حضور داشت.

وی در ۶ ژانویهٔ ۲۰۲۳ بر اثر سرطان پانکراس در بیمارستان رویال مارزدن لندن درگذشت.

مقاله بیوگرافی جیانلوکا ویالی در این بخش به پایان رسید اگر هر سوالی در این زمینه داشتید آن را در بخش کامنت ها مطرح نمایید.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

1 دیدگاه در “بیوگرافی جیانلوکا ویالی | زندگی شخصی + بیماری + عکس با همسر و فرزندان

  1. باعرض سلام وخسته نباشید.من ازبچه گی این بنده خدا وکاملا میشناسم ویلالی من علاقه شدیدی به تیم ملی ایتالیا دارم وامیدوارم باقهرمانی درجام جهانی 20026ارزوی این عزیزا دست رفته روبراورده کنندزنده بادایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *