حامد لک دروازه بان ایرانی متولد 3 آذر 1369 است. این بازیکن بزرگ شده باقرشهر شهرری است و جزو دروازه بانان خوب فوتبال ایران به شمار می‌رود. این بازیکن فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1384 وقتی 15 ساله بود در همان نزدیکی محل زندگی و به دنیا آمدن خود شروع کرد. اولین مربی او قنبر حسن زاده بوده است که فعالیت حرفه‌ای خود را زیر نظر او شروع کرده است. اما اینکه حامد لک در دوران حرفه‌ای خود چه کارهایی انجام داده است؟ برای کدام تیم‌ها بازی کرده است؟ وضعیت تحصیل و خانواده او چطور است؟ همه این موارد را امروز در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کودکی و نوجوانی حامد لک

طبق گفته خود حامد لک، 11 سال ابتدایی زندگی او در باقر شهر نزدیک بهشت زهرا گذرانده شده است و سپس 4 سال در شهرری و 4 سال بعدی را نیز در دولت آباد شهرری گذرانده است. یکی از خصوصیات حامد لک، کار کردن او از همان دوران کودکی است. حامد لک در دوران مدرسه و در تابستان‌ها، سرکار می‌رفته است و در کنار فوتبال بازی کردن، زندگی خود را از این طریق نیز تامین می‌کرده است.

فوتبال حرفه ای برای حامد لک از چه زمانی شروع شد؟

یکی از مهمترین مواردی که در بیوگرافی حامد لک مورد بررسی قرار می‌گیرد، شروع فوتبال حرفه‌ای او است. حامد لک از زمانی که وارد دولت آباد شد، به صورت جدی تر فوتبال را آغاز کرد. در آن زمان از طریق دوستی به نام سپهر ابراهیمی که زیر نظر یعقوب حاصلی تمری‌ های خود را انجام می‌داد، فوتبال و گلری را به صورت جسته و گریخته آغاز کرد. بعد از مدتی که گلری را تا حدی پیش برد، به تست جوانان صبا رفت تا مسیر حرفه‌ای فوتبال خود را آغاز کند.

حامد لک در سال 1386 بعد از انجام مراحل تست در تیم جوانان صبا، فوتبال خود را به صورت حرفه‌ای در سن 17 سالگی شروع کرد. سپس در سال 1389 به تیم بزرگسالان صبا پیوست و در این تیم مسیر فوتبالی خود را آغاز نمود. دوست داران فوتبال اگر به یاد داشته باشن، حامد لک از همان زمان صبا بود که شناخته‌تر شد و در مرحله بعدی و با ورود به تراکتور، این محبوبیت و شهرت افزایش یافت.

دوران حرفه ای در تراکتورسازی

حامد لک در سال 1392 به تراکتوسازی پیوست به عنوان بازیکن سرباز زیر 23 سال مشغول به بازی شد. این بازیکن در طی دو سالی که در اختیار تراکتورسازی بود، توانست به همراه این تیم در سال 92-93 به قهرمانی لیگ برتر برسد. با این حال در انتهای فصل به دلیل برخی عملکردهای ضعیفی که داشت، مورد انتقاد هواداران قرار گرفت.

یکی از مهمترین رویدادهایی که در همان سال‌ها برای حامد لک اتفاق افتاد، حضور او کنار علی دایی در تیم تراکتورسازی بود. یکی از نقل قول‌هایی که از حامد لک هنگام پیوستن به تراکتور گفته بود را در ادامه برای شما نقل می‌کنیم.

وقتی قرار شد با تراکتورسازی قرارداد ببندم، بهم گفتن علی کریمی هم قراره بیاد تراکتور؛ خیلی خوشحال  شدم. اشک در چشمانم حلقه زد؛ من از بچگی داشتم علی آقا رو از نزدیک ببینم. همیشه وقنی بازی می‌کرد، دعا می‌کردم بهترین بازی خودش رو انجام بده. وقتی علی آقا آمد با خودک گفتم ببین از کجا به کجا رسیدی حامد. حتی اگر بهترین گلر دنیا بشم و بوفون هم بشوم، این را همیشه خواهم گفت که عاشق علی کریمی هستم.

بعد از تراکتور چه شد؟

بعد از بازی‌هایی که برای تراکتور انجام داد، یکسال دوباره به صبا برگشت و سپس مدتی در سایپا بازی کرد و مدتی نیز در تیم فولاد خوزستان مشغول به بازی بود. تا اینکه در سال 97 – 98 به نساجی مازندران رفت و مشغول بازی در آن تیم شد. سپس در سال 98 به تبریز برگشت و در تیم ماشین سازی مشغول به بازی شد.

شروع بازی در پرسپولیس

می‌توان نقطه نهایی بازیکنی فوتبال حامد لک را در سال 1399 و ورود به تیم پرسپولیس دانست. او در 11 شهریور سال 1399 با قراردادی دوساله به تیم پرسپولیس تهران پیوست و جایگزین علیرضا بیرانوند شد. یکی از اتفاقات جالبی که افتاد، درخواست پیراهن شماره 81 از باشگاه بود؛ او به دلیل علاقه بسیار زیادی به علی کریمی داشت و می‌خواست پیراهنی شبیه به او داشته باشد، پیراهن شماره 81 را بر تن می‌کرد.

طبق گفته خودش، او از 18 سالگی منتظر ورود به باشگاه پرسپولیس بوده است و برای آن لحظه شماری می‌کرده است. قرارداد حامد لک در تاریخ 4 خرداد 1401 با پرسپولیس به پایان رسید و او اکنون در تیم مس رفسنجان مشغول بازی است. البته طی این سال‌ها طی چندین قرارداد، او با پرسپولیس قرارداد خود را تمدید کرده است.

فوتبال در زمین‌های خاکی و آسفالت

حامد لک هم در زمین ‌های خاکی و هم در زمین‌های آسفالت بازی کرده است. طبق گفته خودش، زمانی که زمین خاکی با سنگ‌های ریز پیدا می‌شد، خیلی خوشحال می‌شدم. چرا که اگر زمینی با سنگ‌های بزرگ وجود داشت، تمام پهلوهایم در اثر شیرجه زخمی می‌شد. زمین‌های خاکی کمتر سنگ داشت و کمتر اذیت می‌شدم  و می‌توانستم شب را بدون زخم و درد بخوابم.

حضور حامد لک در تیم ملی فوتبال

حامد لک اولین حضور خود را در سال 2012 زیر نظر کارلوس کیروش در تیم ملی انجام داد. در آن بازی که از سری مسابقات فوتبال غرب آسیا بود، در مقابل یمن برگزار شد و در آن مسابقه حامد خوش درخشید. نتیجه بازی ایران یمن در آن بازی 2 -1 به نفع ایران به پایان رسید. تا مدتها دوباره خبری از حضور حامد لک در تیم ملی نبود تا در سال 2017 مجددا کارلوس کیروش به او بازی داد.

الگوی حامد لک کیست؟

ظبق گفته خود حامد، یکی از مهمترین انگیزه‌هایی که او داشت، پدرش بود. پدر حامد لک نیز دروازه بان بود اما او بازی در محلات را بیشتر از فوتبال حرفه‌ای دوست داشت. به همین دلیل خیلی علاقه‌ای به انجام فوتبال در تیم‌های حرفه‌ای نداشت و پس از مدتی که در راه آهن بازی کرد، فوتبال را رها کرد.

طبق گفته خود حامد لک، در بازی‌های محلات، همیشه علاقه او به پست دروازه بانی بود و خیلی تمایلی نداشت به پست‌های دیگر برود و در آن‌جا بازی کند. همین هم باعث شده بود از همان دوران کوچکی و سن 7 – 8 سالگی در بازی بین محلات و کوچه‌ها در پست دروازه بانی قرار بگیرد.

حواشی حامد لک

حامد لک جزو آن دسته از بازیکنانی است که خیلی حاشیه برای خودش درست می‌کند و همیشه جزو افرادی است که اسمش در تیتر خبرها هست. مهمترین حاشیه‌ای هم که داشته است، بحث کنار گذاشته شدنش از تیم تراکتورسازی تبریز در آن زمان‌ها است که خطبیی مربی تیم بوده است.

تحصیلات آکادمیک حامد لک چیست؟

حامد لک بعد از دوران دیپلم تحصیلات خود را ادامه نداده است. دیپلم حامد لک در رشته صنایع فلز شاخه جوشکاری است که در هنرستان گلشنی تحصیلات خود را پشت سر گذاشته است.

حامد لک پول خود را در چه زمینه‌هایی مصرف می‌کند؟

حامد لک گفته است خیلی در قید و بند خرید ماشین لوکس و ساعت‌های گرون قیمت نیستم و سعی می‌کنم بیشتر سرمایه‌ای که دارم را در زمینه خرید ملک و زمین هزینه کنم و به صرفه اقتصادی هزینه بسیار توجه می‌کنم.

آیا حامد لک مجرد است؟

طبق آخرین اخبار اطلاعات دقیقی از همسر و یا فرزندان حامد لک، در دسترس نیست. با توجه به اینکه چیزی از این موضوع در جایی صحبت نشده است، احتمالا حامد لک مجرد باشد.

sajadjafari
19 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *