بیوگرافی ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا یک تنیس باز بازنشسته اهل روسیه است. او یکی از موفق ترین تنیسورهای نسل خود بود که بیش از 19 سال فعالیت حرفه ای داشت. دستاوردهای او در دادگاه او را به یک نام آشنا و الهام بخش برای میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل کرده است. ماریا شاراپوا در کنار شهرت خود دارای ثروت بسیاری می باشد. در این مفاله به بیوگرافی ماریا شاراپووا می پردازیم.

 

بیوگرافی ماریا شاراپووا

ماریا یوریونا شاراپووا در 19 آوریل 1987 در نیاگان روسیه به دنیا آمد. والدین او، یوری و یلنا، هر دو ورزشکار بودند و ماریا و برادر کوچکترش دیمیتری را تشویق کردند تا در سنین جوانی ورزش کنند. ماریا خیلی زود به تنیس علاقه نشان داد و از زمانی که فقط چهار سال داشت شروع به بازی کرد. ماریا شاراپووا در دانشگاه هاروارد آمریکا در رشته تجارت تحصیل کرد. او دارای قد 188 سانتی متر و وزن 59 کیلوگرم است.

بیوگرافی ماریا شاراپووا
بیوگرافی ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا در چهار سالگی از دوست پدر خود با نام اکساندر کافلنیک که قهرمان دو دور گرند اسلم و تنیسور بود یک راکت تنیسی از او هدیه دریافت کرد. وی با گرفتن این هدیه انگیزه ای برای شروع تمرین تنیس با پدر خود پیدا کرد. ماریا شاراپوا برای اینکه در این حرفه آموزش ببیند نزد یک مربی قدیمی تنیس رفت و آموزش را شروع کرد. هنگامی که ماریا شش ساله بود، خانواده اش به سوچی نقل مکان کردند، جایی که او تمرینات خود را در یک آکادمی تنیس محلی آغاز کرد. استعداد او به سرعت شناسایی شد و به زودی در آکادمی تنیس معتبر نیک بولتیر در فلوریدا، ایالات متحده آمریکا پذیرفته شد.

حرفه

ماریا در سال 2001 در سن 14 سالگی حرفه ای شد. او به سرعت رتبه ها را طی کرد و اولین عنوان WTA خود را در سال 2003 در سن 16 سالگی به دست آورد. سپس اولین قهرمانی گرند اسلم خود را در ویمبلدون در سال 2004 به دست آورد و سرنا ویلیامز را شکست داد. در نهایت.

موفقیت ماریا در طول چند سال بعد ادامه یافت. او در سال 2006 اوپن آمریکا و در سال 2008 اوپن استرالیا را به دست آورد و سومین زنی در تاریخ شد که تا سن 22 سالگی هر چهار عنوان گرند اسلم را به دست آورد. او همچنین مدال نقره المپیک 2012 لندن را به دست آورد.

با این حال، حرفه ماریا بدون بحث نبود. در سال 2016، او در تست مواد مخدر در مسابقات آزاد استرالیا مردود شد و پس از آن به مدت 15 ماه از ورزش تنیس محروم شد. او بعداً فاش کرد که چندین سال از دارویی به نام ملدونیوم استفاده می کرده است که به تازگی به لیست مواد ممنوعه اضافه شده است.

ماریا در سال 2017 به تنیس بازگشت و دو سال دیگر به بازی ادامه داد. او در سال 2020 از تنیس حرفه ای بازنشسته شد و دلیل آن جراحات مداوم شانه و تمایل به تمرکز بر سایر زمینه های زندگی اش بود.

بیوگرافی ماریا شاراپووا
بیوگرافی ماریا شاراپووا

خارج از دادگاه

ماریا در خارج از دادگاه به یک تاجر موفق تبدیل شده است. او خط تولید آب نبات خود را به نام Sugarpova دارد و همچنین در چندین همکاری مد نیز شرکت داشته است. او همچنین سفیر برنامه توسعه سازمان ملل بوده و در پروژه های بشردوستانه مختلف کار کرده است.

زندگی شخصی

ماریا در طول زندگی حرفه‌ای خود با چندین رابطه پرمخاطب از جمله تنیسور همکار گریگور دیمیتروف و بسکتبالیست ساشا وویاچیچ مرتبط بوده است. او در سال 2018 در یک مراسم خصوصی در انگلیس با تاجر انگلیسی الکساندر گیلکز ازدواج کرد.

دوران حرفه ای ماریا شاراپووا

دوران حرفه ای ماریا شاراپووا یکی از موفق ترین حرفه های تاریخ تنیس بود. استعداد، فداکاری و سخت کوشی او را به یک قهرمان واقعی در زمین تبدیل کرد و موفقیت او در خارج از زمین او را به الگو و الهام بخش بسیاری تبدیل کرد. علیرغم جنجال‌ها و ناکامی‌هایی که در طول زندگی حرفه‌ای‌اش با آن مواجه شد.

بیوگرافی ماریا
بیوگرافی ماریا

ماریا تا پایان یک رقیب سرسخت و یک حرفه‌ای واقعی باقی ماند. میراث او بدون شک الهام بخش نسل های ورزشکار و کارآفرین در سراسر جهان خواهد بود.

ماریا شاراپووا علاوه بر موفقیت‌های حرفه‌ای، در ورزش بانوان نیز پیشگام بوده است. او یک مدافع سرسخت برای برابری جنسیتی بوده است و از پلتفرم خود برای افزایش آگاهی در مورد مسائلی که ورزشکاران زن با آن مواجه هستند، استفاده کرده است.

حتما بخوانید: زندگینامه یورگن کلوپ

قدرت زنان

ماریا شاراپووا علاوه بر موفقیت‌های حرفه‌ای، در ورزش بانوان نیز پیشگام بوده است. او یک مدافع سرسخت برای برابری جنسیتی بوده است و از پلتفرم خود برای افزایش آگاهی در مورد مسائلی که ورزشکاران زن با آن مواجه هستند، استفاده کرده است.

بیوگرافی ماریا شاراپووا
بیوگرافی ماریا شاراپووا

 

در سال 2017، ماریا مقاله ای با عنوان «قدرت زنان» برای The Players’ Tribune نوشت که در آن اهمیت حمایت زنان از یکدیگر و شکستن موانع در ورزش و در کل جامعه را مورد بحث قرار داد. او همچنین در ابتکارات مختلفی با هدف ترویج ورزش زنان، از جمله کمپین “قوی زیباست” انجمن تنیس زنان شرکت داشته است.

ماریا علیرغم موفقیت های فراوانش، در طول زندگی حرفه ای خود با انتقادات و جنجال هایی نیز مواجه بوده است. علاوه بر رسوایی مواد مخدر، او به دلیل رفتار خود در دادگاه مورد انتقاد قرار گرفته و در برخی مواقع به رفتار بیش از حد تهاجمی و غیرورزشی متهم شده است.

با این حال، ماریا همیشه به خود و ارزش هایش وفادار مانده است. او در مورد مبارزات خود باز بوده و از بستر خود برای افزایش آگاهی در مورد مسائل مهم استفاده کرده است. عزم، انعطاف پذیری و لطف او در مواجهه با ناملایمات، او را به الهام بخش واقعی میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل کرده است.

نتیجه

در پایان، میراث ماریا شاراپووا در جهان تنیس و ورزش زنان در کل میراث قدرتمندی است. دستاوردهای او در دادگاه و حمایت او در خارج از دادگاه، او را به الگو و الهام بخش نسل های ورزشکاران و طرفداران تبدیل کرده است. در حالی که دوران حرفه‌ای تنیس او ممکن است به پایان رسیده باشد، تأثیر او بر دنیای ورزش و فراتر از آن بدون شک برای سال‌های آینده محسوس خواهد بود.

Hesam
27 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *