بیوگرافی مهدی ترابی

بیوگرافی مهدی ترابی هافبک تکنیکی تیم پرسپولیس تهران را در این مطلب از سایت ورزشی می خوانیم. همچنین به زندگی و حواشی این هافبک تیم پرسپولیس نیز خواهیم پرداخت.

بیوگرافی مهدی ترابی

مهدی ترابی در تاریخ 19 شهریور 1373 در شهر اشتهارد کرج به دنیا آمد. او که دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی پیام نور اشتهارد بود. فوتبال خودش را از پایگاه بسیج امام سجاد (ع) آغاز نمود. مهدی بازیکن ملی پوش فوتبال ایران که تجربه لژیونری هم دارد. همچنین در باشگاه فوتبال سایپا تهران در پست وینگر نیز بازی کرده است. مهدی ترابی اکنون در تیم پرسپولیس تهران می درخشد و روزهای خوبی را می گذراند.

بیوگرافی مهدی ترابی
بیوگرافی مهدی ترابی

خانواده فرهنگی سیاسی

پدر مهدی فرهنگی است و فرمانده فرمانده پایگاه بسیج امام سجاد (ع) شهر اشتهارد کرج می باشد. مهدی با حضور در فوتبال این پایگاه به میدان مسابقه پا گذاشت. مادر مهدی نیز خانه دار است.

این بازیکن تکنیکی پرسپولیس دبیرستان جزو بازیکنان متخب مدرسه بود و با درخشش خودش به تیم منتخب استان البرز راه پیدا کرد و در مسابقات کشوری در لرستان قهرمان شد.

مهدی در یک خانواده مذهبی متولد شد و اعتقادات خاص خودش را دارد. او که پیراهن 16 در پست هافبک دفاعی در تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند و مورد علاقه کارلوس کی روش سرمربی اسبق تیم ملی بود. او در لیست بازیکنان جام جهانی روسه قرار داشت و در جام جهانی قطر نیز در تیم ملی ایران قرار گرفت و حتی موفق به انجام بازی نیز شده بود.

مهدی در اولین بازی در مقابل ازبکستان اولین گل ملی خودش را ثبت کرد. بیوگرافی مهدی ترابی

حتما بخوانید: بیوگرافی فرهاد مجیدی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

ازدواج مهدی ترابی

مهدی ترابی اکنون 28 ساله است و متاهل است. او که به خانواده اهمیت زیادی می دهد و در اواقت فراغت تمام وقتش را صرف همسرش می کند و سعی می کند تمام نیازهای او را برآورده کند و هرچیزی که از او بخواهد برایش می خرد.

ترابی به پدر و مادرش نیز اهمیت زیادی می دهد و در روزهای تعطیل و بیکاری به آنها سر می زند.

زندگینامه مهدی ترابی هافبک تکنیکی پرسپولیس تهران
زندگینامه مهدی ترابی هافبک تکنیکی پرسپولیس تهران

از فوتسال تا فوتبال

در سال 1390 و در سن 17 سالگی توانست آقای گل مسابقات کشوری شود. از آنجا به تیم ملی فوتسال جوانان دعوت شد. چند روز مانده به حضورش در اردو با یکی از آشناها ترغیب شد که در تست باشگاه سایپا شرکت کند که در اوج نا امیدی برای جوانان این باشگاه قبول شد.

بازیکن حرفه ای در لیگ برتر

این بازیکن تکنیکی تیم ملی در سال 1391 با تیم بزرگسالان سایپا وارد لیگ برتر شد. به مدت شش سال وینگر چپ بود که در 118 بازی توانست 17 گل بزند.

حتما بخوانید: بیوگرافی امیر قلعه نویی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

شروع فوتسالی

مهدی فوتبال خودش را از تیم پایگاه بسیج شروع کرد و در دوران دبیرستان جزو منتخب فوتسال دانش آموزان شهرستان شد. توانست با درخشش بی نظیرش به تیم منتخب استان البرز راه پیدا نماید. در سال 90 در اوج کم سن و سالی آقای گل مسابقات کشوری شد. از آنجا نیز به تیم ملی فوتبال جوانان دعوت شد و قبل از اردو با سفارش یکی از دوستان در تست باشگاه سایپا شرکت می کند و با قبولی در این تست در کمتر از یک سال وارد تیم بزرگسالان و لیگ برتر ایران می شود.

مهدی ترابی در باشگاه های حرفه ای
مهدی ترابی در باشگاه های حرفه ای

حضور مهدی ترابی در باشگاه های حرفه ای

مهدی اولین بار در تیم نوجوانان سایپا شروع کرد و بعد از آن در سال 2012 به بزرگسالان سایپا به مربیگری مجتبی تقوی دعوت شد و عنوان بازیکن جایگزین در لیگ برتر به میدان رفت و در برابر تیم مس کرمان بازی کرد.

گلزنی مهدی ترابی در سایپا

مهدی ترابی اولین بار وقتی 19 ساله بود در سیزدهمین دوره رقابت لیگ برتر به میدان مسابقه رفت. در لیگ برتر 14 یکی از مهره های اصلی سایپا شد. دو فصل اول اما برای تیمش گل نزد و در چهاردهمین دوره لیگ برتر برای نخستین بار در رقابت های باشگاهی سایپا گلزنی کرده است. ترابی تا این فصل فقط در تیم سایپا حضور داشته است و در این تیم به میدان رفت. او زیر نظر مربیانی نظیر علی دایی، مجید جلالی، حسین فرکی و انگین فیرات بازی کرده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی محمد مایلی کهن | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

بهترین فصل فوتبالی ترابی در لیگ برتر

ترابی بهترین فصل فوتبالی خودش را در لیگ برتر هفدهم توانست بیش از دو برابر تمام فصل های خودش گل بزند و 10 گل برای تیمش زد. در این فصل بیشترین دقیقه های حضور خودش در طول یک فصل را داشت و 2400 دقیقه برای تیمش مسابقه انجام داد. ترابی در فصل های قبل 27 بازی برای سایپا زد و دو بازی هم به علت محرومیت نتوانست بازی کند.

مهدی ترابی در باشگاه های حرفه ای
مهدی ترابی در باشگاه های حرفه ای

حضور مهدی ترابی در تیم ملی

مهدی ترابی توسط نلو وینگادا به تیم ملی فوتبال امید دعوت شد. سپس مهدی ترابی در سال 2015 نخستین بازی ملی خودش را انجام داد. او در بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی در شش بازی به میدان رفت. اما در مرحله دوم تنها چند دقیقه در مقابل چین بازی کرد. تا الان 4 گل برای تیم ملی زده است. تنها یکی از گل های او در بازی های رسمی بوده است. ترابی به عنوان دومین بازیکن تاریخ باشگاه سایپا که تجربه حضور در جام جهانی را نیز پیدا کرده است.

در تیر راس باشگاه پرسپولیس

مهدی ترابی در تاریخ 10 تیر 1397 در سن 24 سالگی با قرارداد دو ساله به باشگاه پرسپولیس تهران پیوست. او به خاطرمحرومیت باشگاه در نقل و انتقالات نیم فصل راهی این تیم شد.

لژیونری و بازگشت

مهدی در سالهای 1397 تا 1399 در 40 بازی برای تیم پرسپولیس 12 گل زد. با توجه به اختلافاتی که با مسئولان باشگاه داشت در 18 مهر 1399 به تیم العربی قطر پیوست.

مهدی بعد از 9 بازی و دو گل در باشگاه العربی در نیم فصل از آنجا نیز جدا شد. در 18 بهمن 1399 نیز به تیم محبوب خودش یعنی پرسپولیس برگشت و تا الان در این تیم حضور دارد.

حتما بخوانید: بیوگرافی یحیی گل محمدی | زندگی شخصی+عکس با همسر و فرزندانش+حواشی

تیم مورد علاقه کودکی

او که علاقه زیادی به بازی در تیم پرسپولیس را دارد و از آن تحت عنوان آرزوی دوران بچگی اش یاد می کند و از خدا تشکر می کند که در سال های اول قهرمانی شیرین با این تیم خوشحال شدم.

مهدی ترابی در باشگاه پرسپولیس
مهدی ترابی در باشگاه پرسپولیس

تیم ملی

مهدی ترابی در سال 1394 به تیم ملی امید دعوت شد و در کوتاهی هم توسط کی روش برای حضور در تیم ملی بزرگسالان از وی دعوت به عمل آمد.

مهدی در اولین بازی خودش در برابر ازبکستان در بازی دوستانه خرداد 1394 اولین گل ملی خودش را زد تا الان نیز 30 بازی ملی در کارنامه اش دارد.

بازیکن پدیده لیگ

مهدی در فصل 95-94 جایزه پدیده سال را دریافت کرد و این جایزه را به خانواده شهدای مدافع حریم، شهید مهدی عسگری تقدیم کرد.

شماره شش

مهدی ترابی در تیم ملی آقای کلی روش پیراهن شماره 6 را برتن کرد و گفت که می داند چه بازیکنان بزرگی در طول تاریخ این پیراهن را برتن کرده اند. امیدوارم لیاقت آن را داشته باشم.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی کریمی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

اصلا باورم نمی شد اینجا برسم

مهدی ترابی گفت اصلا فکر نمی کردم که اینقدر زود به جایگاه کنونی برسم. از اشتهاد تا الان کسی وارد فوتبال حرفه ای نشده است.

مهدی ترابی تنها راه نجات کشور
مهدی ترابی تنها راه نجات کشور

علاقه به باشگاه رئال مادرید

مهدی علاقه زیادی به کریس رونالدو دارد و طرفدار باشگاه رئال مادرید اسپانیا است.

نقطه قوت

مهدی ترابی به دلیل گام های بلندی که دارد به راحتی مدافعان را جا می گذارد و استارت های ناگهانی او بسیار خطرناک است و واقعا بازیکن خوبی است.

ترابی با پای راست و چپ به صورت همزمان می تواند بازی کند و زمانی که از سمت چپ باز یمی کند با پای چپ هم می تواند به داخل محوطه جریمه نفوذ کند. البته مهدی راست پا است.

حضور مهدی ترابی در مراسم تشییع قاسم سلیمانی
حضور مهدی ترابی در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی

حضور در مراسم تشییع جنازه سردار شهید قاسم سلیمانی

مهدی ترابی با چهره کاملا ناشناس و پوشیده در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی نیز شرکت کرده بود.

ارادت به رهبری

مهدی ترابی در تاریخ 28 مهر ماه 1398 در یک بازی رسمی هفته هفتم لیگ با تیم پرسپولیس در برابر پیکان بعد از گلزنی زیرپیراهن خودش را نمایش داد. او که به زبان انگلیسی و فارسی بر روی پیراهن خودش درج شده بود تنها راه نجات کشور اطلاعت از رهبری است. که البته در داخل و خارج از کشور با انتقادات و واکنش های زیادی روبرو شد.

بسیاری از مردم کار او را تملق و چاپلوسی بیان کردند. اما مهدی خودش متذکر شد که اینکار غیر احساسی و کاملا دلی و عشقی به رهبر عزیزمان بود.

مهدی ترابی و تقدیم جایزه به شهید مدافع حرم

ترابی که بارها بسجی بودن خودش را عنوان کرده بود. حتی با یک عکس یادگاری در کنار جمله  “من عاشق مبارزه با صهیونیسم هستم”  و آن را در فضای مجازی منتشر کرد. او با این حرکت نشان داد که یک بازیکن و ورزشکار بسیجی است. یکی از کارهای انقلابی مهدی تابی که باعث خوشحالی امت اسلامی و حزب اللهی ها شد این بود که جایزه پدیده لیگ برتر فصل 94-95 خود را به خانواده شهید عسگری تقدیم کرد. او بار دیگر بر جوان و مومن و انقلابی خودش اشاره کرد و این حرکت را بر چارچوب انجام وظیفه اش عنوان کرد.

گفت و گو و مصاحبه با مهدی ترابی

استقلالی یا پرسپولیسی

بنده اعتقاد دارم که هر فردی در ایران از دوران بچگی به یکی از این دو تیم علاقه مند است. اصلا اینطور نیست که ما طرفدار استقلال یا پرسپولیس نیستیم. از بچگی طرفدار تیم دیگری بودیم. حالا نمی خواهم بگویم که طرفدار کدام تیم هستم اما قطعا اگر هر قراری باشد بین دو تیم سرخابی یک تیم را انتخاب کنم قطعا به تیمی خواهم رفت که از کودکی آرزویش را داشته ام و با موفقیتش بزرگ و خوشحال شده ام.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

علی دایی مسبب اصلی پیشرفت چشمگیرم شد

من قلی زاده پیشرفت اصلی مان در تیم ملی و حضور علی دایی در سایپا بوده است. فکر می کنم کل تیم نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته این. من زمان جلالی فوتبال ام رشد زیادی پیدا کرد. سال قبل متاسفانه با مصدومیت از درخشش دور شدم. درجا زدم. با حضور علی آقا و حسی که ایشان به بنده منتقل کرد عملکرد خوب گذشته را بدست آوردم. حتی از قبل هم بهتر که توانستم در لیست کارلوس کی روش قرار بگیرم.

مهدی ترابی در تیم ملی فوتبال ایران
مهدی ترابی در تیم ملی فوتبال ایران

زندگینامه مهدی ترابی

  • نام اصلی: مهدی ترابی
  • زمینه فعالیت: فوتبالیست
  • تولد: 19 شهریور 1373
  • زادگاه:اشتهارد، ایران
  • قد: 83*1 متر
  • پُست:هافبک
  • باشگاه : پرسپولیس
  • شماره پیراهن : 9

اولین گل ملی مهدی ترابی

اولین گل ملی او در بازی در مقابل ازبکستان زده است .

گل های بین المللی مهدی ترابی

1 . 21 خرداد 1394 ورزشگاه بنیادکار، تاشکند ازبکستان 1 – 0 1 – 0 بازی دوستانه

2 . 12 شهریور 1394 ورزشگاه آزادی، تهران گوآم 6 – 0 6 – 0 مقدماتی جام جهانی 2018

3 . 21 مهر 1394 ورزشگاه آزادی، تهران ژاپن 1 – 0 1 – 1 بازی دوستانه

ترابی و طارمی در کنار همدیگر در جام جهانی 2022 قطر
ترابی و طارمی در کنار همدیگر در جام جهانی 2022 قطر

پایان مقاله بیوگرافی مهدی ترابی

در این بخش بیوگرافی مهدی ترابی تمام شد که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. در پایان اگر هر سوالی در این زمینه داشتید در بخش بیوگرافی مهدی ترابی آن را کامنت نمایید.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *