حسرت بزرگ امید نورافکن؛ استعدادی که جایش خالی است

شرکت در یک تورنمنت اصلی، با پیراهن تیم ملی هم چنان حسرت بزرگ نورافکن، هافبک پرشور و با استعداد سپاهان و سابق استقلال است.

حسرت بزرگ نورافکن

به گزارش «ورزشی»، یکی از بزرگترین نام‌های غایب تیم ملی امید نورافکن است. هافبک سپاهان می‌توانست در فهرست 26 نفره تیم ملی باشد. یا حتی در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد. اما مصدومیت بدموقع، دوباره شانس حضور در تیم ملی را از او گرفت.

او در پستی بازی می‌کند که رقابت شدید در تیم ملی برای آن وجود دارد. سرمربی تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی ترکیب‌های مختلفی را برای زوج میانه میدان امتحان کرد. او در آخرین اردو علی کریمی و امید ابراهیمی 36 ساله را نیز به تیم فرا خواند. در نهایت انتخاب قلعه‌نویی، ابراهیمی باتجربه‌تر بود و هافبک کایسری‌اسپور خط خورد.

سرمربی تیم ملی برای زوج میانه میدان، عزت‌اللهی و قدوس استفاده می‌کند، ولی برعکس درخشش بازیکن برنتفورد، عزت‌اللهی نمایش قانع کننده‌ای نداشته و در بازی اول روی گل فلسطین هم مقصر بود. البته قلعه‌نویی روزبه چشمی را هم برای این پست در اختیار دارد. از سوی دیگر، ابراهیمی به دلیل سن بالا نمی‌تواند برای تمام بازی‌های پرفشار تورنمنت گزینه خوبی باشد. اگر امیدنورافکن مصدوم نمیشد، بهترین گزینه برای پرکردن خلا یک هافبک خلاق و پرانرژی است.

مورد توجه اسکوچیچ و ویلموتس

مورد توجه اسکوچیچ و ویلموتس

نورافکن که بازیساز خلاق‌تری نسبت به عزت‌اللهی است، تجربه بازی در هافبک دفاعی را نیز دارد. اما نورافکن به عنوان هافبک تهاجمی هم می‌تواند بازی کند و حتی جایگزین خوبی می‌توانست برای قدوس باشد. بازیکن سپاهان حتی در دفاع چپ و میانی نیز باز کرده است. وجود چنین بازیکن همه‌کاره‌ای، برای یک مربی نعمت بزرگی است.

نورافکن یکی از با استعدادترین بازیکنان نسل اخیر فوتبال است. او در تیم امید بازوبند کاپیتانی را هم به دست آورد و یکی از بهترین‌های نسل خودش بود. با این حال نورافکن در تیم ملی با بدشانسی نتونسته به جایگاه حقیقی‌اش دست پیدا کند.

او اولین بار در سال 2018 به تیم ملی دعوت شد اما در ترافیک خط میانی تیم ملی فرصتی برای حضور در ترکیب اصلی را نیافت. نورافکن در جام ملت‌های آسیا 2019 هم مثل جام جهانی 2018 غایب بود. اما در دوره ویلموتس و اسکوچیچ توانست خودش را به ترکیب اصلی برساند. مربی کروات علاقه زیادی به این بازیکن داشت و جالب اینکه از او، جلوتر از حاج‌صفی و میلاد محمدی به عنوان دفاع چپ استفاده کرد.

تصمیم عجیب کی‌روش

تصمیم عجیب کی‌روش

برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش بدترین خبر ممکن برای نورافکن بود. مربی پرتغالی که زمان کمی برای آماده‌سازی داشت سراغ بازیکنانی رفت که قبلاً با آنها کار کرده بو. نورافکن در اردوهای منتهی به جام جهانی 2022 حاضر بود، ولی در نهایت در ترکیب اصلی قرار نگرفت.

کی‌روش برای این تورنمنت تصمیمات عجیبی گرفت، از جمله اینکه با 4 دروازه‌بان به قطر رفت و فهرستش را با 25 نفر بست. ولی با این حال، باز هم نورافکن را نبرد. اما نورافکن موضعی حرفه‌ای گرفت و تأکید کرد که با وجود خط خوردن خودش را مدیون کی‌روش می‌داند. قلعه‌نویی که سرمربی سپاهان بوده بر خلاف کی‌روش باور زیادی به نورافکن دارد، به دلیل مصدومیت او را از دست داده است. امید در 26 سالگی همچنان در حسرت یک تورمنت بزرگ ملی است.

او روز گذشته درباره شرایط تیم ملی در رقابت‌های آسیا گفت: «من به افراد و اشخاص اصلاً کاری ندارم. آرزو می‌کنم تیم ملی بتواند به حق خودش برسد. و حقش چیزی جز قهرمانی نیست. با بچه‌ها صحبت کردم و مطمئنم که یک پای فینال هستیم. شرایط تیم ملی واقعاً خیلی خوب است و باید از آقای قلعه‌نویی کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *