رکوردشکنی جدید رونالدو در عربستان

رونالدو امشب در بازی برابر الریاض به رکوردی ویژه خواهد رسید. در این پست از ورزشی، درباره‌ی رکوردشکنی جدید رونالدو در عربستان می‌خوانید. رکوردی که غیر از چهار دروازه‌بان، هیچ فوتبالیستی به آن نرسیده است.

رکوردشکنی جدید رونالدو در عربستان

به گزارش «ورزشی»، کریستیانو رونالدو امشب به نقطه عطف جدیدی در دوران طولانی فوتبال خود در عربستان سعودی خواهد رسید. همه چیز در ریاض برای میزبانی جشن بزرگ کریستیانو رونالدو آماده است. رکورد او هزار و دویستمین بازی او به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای است. رکوردی که برای تعداد کمی از فوتبالیست‌ها در دوران حرفه‌ای رقم می‌خورد.

در ورزشگاه خانگی النصر، همه چیز مهیا است تا اسطوره‌ی پرتغالی در پیراهن زرد این رکورد را جشن بگیرد. رقیب النصر در بازی امشب، الریاض است.

لوئیس کاسترو، به کریستیانو در دیدار برابر استقلال تاجیکستان استراحت داد. به این دلیل که این بازی جنبه تشریفاتی داشت.

بدین ترتیب رونالدو می‌تواند بازی 1200 دوران فوتبالش را در امشب حضور تماشاگران النصر تکمیل کند. انتظار می‌رود تا 25000 هوادار امروز ورزشگاه را پر کنند. رونالدو نیز قطعا انگیزه گلزنی در این بازی مهم را دارد.

کریستیانو رونالدو از 14 آگوست 2002 با پیراهن اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد، او اکنون 22 سال در بالاترین سطوح فوتبال درخشیده است.

او در این سال‌ها در لباس پنج تیم باشگاهی که برای آنها بازی کرده است، عناوین ورزش جمعی و انفرادی، بزرگی کسب کرده است. او با پیراهن اسپورتینگ پرتغال، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس، النصر و البته تیم ملی پرتغال افتخارات بسیاری کسب کرده است.

آمار کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ای

آمار کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ای

اسپورتینگ پرتغال: 31 بازی و 5 گل

منچستریونایتد: 346 بازی و 145 گل

رئال مادرید: 438 بازی و 450 گل

یوونتوس: 134 بازی و 101 گل

النصر: 45 بازی و 38 گل

پرتغال: 205 بازی و 129 گل

فوق ستاره حالا به گل شماره 900 خود نیز نزدیک است. اکنون در کارنامه رونالدو 868 گل دیده می‌شود. رونالدو قصد دارد در 38 سالگی به رکورد 900 گل برسد. او برای این کار حداقل تا تابستان 2025 زمان دارد.

پیتر شیلتون، دروازه‌بان انگلیسی (1375 بازی) و همچنین پل باستوک (1286) و برزیلی‌هایی چون روجریو سنی (1237) و فابیو (1212)، همگی دروازه‌بان، از نظر تعداد بازی بالاتر از رونالدو هستند. اما او می‌خواهد این رکورد را نیز از آن خود کند.

Pooria
8 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *