رکورد سریع‌ترین گل تاریخ بازی‌های ملی شکسته شد + عکس

با گلزنی ثانیه ۶ کریستوف بومگارتنر، بازیکن تیم ملی اتریش، رکورد سریع‌ترین گل تاریخ بازی‌های ملی شکسته شد. رکورد پیش از این دست آلمانی‌ها بود.

رکورد سریع‌تر گل تاریخ بازی‌های ملی شکسته شد

به گزارش وب سایت «ورزشی»، شاید رقابت دوستانه اسلواکی مقابل اتریش، چندان برای هواداران فوتبال بازی مهمی نباشد. آن هم در شبی که مسابقات مانند آلمان-فرانسه و انگلیس-برزیل برگزار می‌شوند.

با این وجود بومگارتنر، مهاجم اتریش، در همان ثانیه ۶ بازی، کار بسیار بزرگی انجام داد. کاری که نه تنها در بازی، بلکه در تاریخ فوتبال نام او را ماندگار کرد.

بلافاصله پس از سوت آغاز، مایکل گرگوریچ، توپ را در میانه زمین به بومگارتنر پاس داد. این پاس یکی از راحت‌ترین پاس گل‌های فوتبال شد. یک پاس گل تاریخی برای یک گل تاریخی.

شرح گل تاریخی بومگارتنر

شرح گل تاریخی بومگارتنر

بومگارتنر حرکتش را از همان لحظه دریافت پاس شروع کرد. او بعد از دریبل از سه بازیکن مختلف و عبور از خط هافبک حریف، به پشت محوطه رسید. مهاجم لایپزیش سپس از فاصله ۲۳ متری اقدام به شوت‌زنی کرد. همین کافی بود تا ضربه زمینی او به گوشه سمت چپ دروازه برود. دروازه‌بان نیوکسل هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد. بخاطر شوت عالی ستاره اتریش و به هم ریختگی در چند ثانیه اول، توپ به راحتی وارد دروازه شد.

این گل بومگارتنر رکورد گل لوکاس پودولسکی در سال ۲۰۱۳ و در ثانیه ۷ بازی آلمان مقابل اکوادور را شکست.

بومگارتنر در تابستان گذشته پس از عملکرد خوب در هوفنهایم به لایپزیش پیوست. او در فصل جاری فقط ۴ گل به ثمر رسانده است. حالا او امیدوار است با این گل تاریخی برای افزایش آمادگی در ادامه بوندسلیگا و سپس درخشش در یورو ۲۰۲۴ تجدید روحیه کند.

به روزرسانی رکورد سریع‌ترین گل تاریخ باشگاه‌های ملی

در حال که چند ساعت از رکوردشکنی بومگارتنر گذشته است، دقایقی پیش، آلمانی‌ها دوباره برای بازپس‌گیری این رکورد تلاش کردند. در بازی دوستانه آلمان و فرانسه، فلورین وریتز در ثانیه 7 موفق به گلزنی شد. اما یک ثانیه برای رکوردشکنی مجدد کم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *