زندگی نامه و بیوگرافی یورگن لوکادیا بر خلاف چیزی که از ظاهرش می توان دید پر از روز های سخت و تلاش و کوشش برای بهتر شدن است. لوکادیا خانواده مرفهی نداشته و برای تمام چیزهایی که الان دارد با خون و دل خود زحمت کشیده است. هرچند که این بازیکن روز های خوشی را در باشگاه های به نام اروپایی و تیم ملی کشورش دیده اما روز های سخت در باشگاه های محلی و رفت و آمد با مترو را نیز کم در زندگی اش نداشته است. همین خود ساختگی و اراده است تا الان جان پناه لوکادیا بوده، به طوری که بعضی سر مربی های تیمش او را ماشین گلزنی خطاب کرده و برخی دیگر نیز او را به قیمت گران ترین بازیکن تیم خود هم می خواهند. در ادامه این مطلب ما بیشتر با بیوگرافی لوکادیا همراه شما خواهیم بود و به بررسی مختصری از علت خروج یورگن لوکادیا بازیکن ۲۹ ساله تیم باشگاهی کشورمان نیز خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید:

 

علت خروج لوکادیا از پرسپولیس، مشکل خانوادگی، پیشنهاد بهتر، وضعیت فیلترینگ یا موارد امنیتی؟

یورگن لئونارد لوکادیا فوتبالیستی هلندی و بازیکن سابق پرسپولیس بود. او که پیش تر حواشی زیادی راجب علت خروج ۴۸ ساعته اش از ایران را حول نام خود می دید، حالا به طور کل قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده و این گونه به شایعات پاسخ داده است. مدیر عامل باشگاه پرسپولیس راجب علت ترک تیم توسط این بازیکن اظهار کرده است که مشکل لوکادیا نه فوتبالی بود و نه مالی. این بیانات در کنار پست اخیر این بازیکن سابق پرسپولیس بسیاری از طرفداران را به سوی این باور سوق داده که شاید مشکل لوکادیا در واقع مشکلی خانوادگی بوده است! در ادامه عکس هایی از پست آخر لوکادیا در صفحه اینستاگرامش را می بینیم:

 

ترجمه: نیا، وقتی که خیلی دیر شده.

ترجمه: هیچ چیز من رو بیشتر از این عصبانی نمی کنه که کسی ازم بخواد با چیزی کنار بیام که اگر من انجامش می دادم اون باهاش کنار نمیومد!

البته در این میان به عنوان یکی از انگیزه های یورگن برای ترک باشگاه پرسپولیس باید به مصاحبه او پس از خروج از ایران نیز اشاره کرد. او در این مصاحبه خود، ایران را کشوری حقیر در مقابل اروپایی ها دانسته و آن را ۱۰۰ سال از دیگران عقب تر می داند. یورگن همچنین می گوید که به دلیل فیلترینگ نمی تواند با خانواده اش از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کند و چه و چه…

ناگفته نماند برخی از رسانه ها نیز علت خروج این بازیکن را موارد امنیتی و اخطار کشورش برای خروج از ایران تلقی می کنند. برخی ها هم پیشنهادی بهتر از تیمی اروپایی را عامل خروج لوکادیا دانسته و انگیزه این سخن خود را نیز علاقه شدید او به فوتبال اروپا می دانند.

حال دیگر بهتر است که به پیشینه این بازیکن جوان سری بزنیم تا او را بهتر بشناسیم:

 

در کودکی یورگن چه گذشت؟

پدر یورگن در دو سالگی او خانواده شان را ترک کرد و همین شد که او از همان کودکی طعم پر زحمت تعهد را بکشد. هر چند که مادر لئونارد بیشتر خرج و مخارج خانواده را در می آورد اما او همیشه خود را نسبت به خواهر های کوچک ترش و مادرش مسئول می دانست و از این بابت کودکی شادی نداشت. یورگن به دلیل نداشتن ماشین خانوادگی با مترو خود را به تمرینات باشگاهی اش می رساند؛ او حالا پس از گذشت دو دهه از گذشته خود اینطور یاد می کند:

«ما خیلی ضعیف و تنگدست بودیم. من همیشه به یاد دارم که مادرم سختی‌های زیادی را بخاطر ما تحمل کرد. ما حتی گاهی گرسنگی می ‌کشیدیم. در کودکی اگر خانواده ات رنج ببرند تو به سرعت بزرگ می‌شوی. موضوع پدرم من را آزار می ‌داد و من به عنوان تنها مرد خانواده و بزرگ ‌تر از چهار نفر، نسبت به مادر و خواهرهایم احساس وظیفه می‌کردم و خودم را سرزنش می‌ کردم. اما حالا  دیگر خودم را برای آن زمان ها بخشیده‌ام.»

 

شروع حرفه فوتبال توسط یورگن لوکادیا

یورگن لوکادیا متولد سال ۱۹۹۳ در امنِ هلند است و اکنون با ۲۹ سال سن فرصت کمی برای بازی حرفه ای را در اختیار دارد. این بازیکن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ ملی پوش کشور خود بوده و در این سالها به ترتیب در تیم های جوانان زیر ۱۷ سال، زیر ۱۸ سال، زیر ۱۹ سال، زیر بیست سال و در آخر هم در تیم جوانان زیر ۲۱ سال توپ زده است. لوکادیا تا به حال برای کشور های آلمان، انگلیس، ایالت های متحده آمریکا و زادگاه مادری اش هلند بازی کرده اما تا قبل از پرسپولیس سابقه توپزنی در آسیا را نداشته است. یورگن از ۵ سالگی فوتبال را در باشگاهی محلی شروع کرده و از همان زمان ها در تیم های کوچک و بزرگ، ملی و محلی زیادی توپ می زده است.

 

همسر و خانواده یورگن لوکادیا

رایا مجتن همسر لوکادیا به عنوان یک مدلینگ در مجله ها فعالیت می کند و تا پیش از سفر به ایران دو پسر این بازیکن نیز در تیم پایه بوخوم مشغول یادگیری حرفه پدرشان بودند. جالب است بدانید که رایا همسر یورگن از وقتی به ایران آمده به طور کامل حجاب خود را رعایت کرده و در این باره نیز می گوید:

«از همه دنبالکنندگان جدید ایرانیام برای کلمات گرم و محبت آمیز شان ممنونم. من به شما و فرهنگ تان احترام میگذارم و تا وقتی که اینجا هستم با افتخار حجابم را رعایت میکنم. بیایید باهم مهربان باشیم

البته شاید رشد چند هزار نفری فالووئر های رایا نیز در این سخنان گرم و صمیمی او بی تاثیر واقع نشده باشد! در حقیقت او بلافاصله پس از آمدن به ایران رشد و چند برابر شدن فالووئر های خود را مشاهده کرده است که اکثر آنها ایرانی و هوادار تیم پرسپولیس بوده اند. اما ناگفته نماند که این کثرت فالووئر های ایرانی چندی بعد باعث آبرو ریزی بزرگ یورگن شدند؛ درست زمانی که او همسر خود را بیمار معرفی کرده و قصد خروج از تیم را داشت اما رایا در صحت و سلامت عکسی از خود را برای مخاطبان اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت!

 

تاریخچه و نقطه شروع لوکادیا و پرسپولیس

دلیل اینکه ما الان درحال مطالعه بیوگرافی یورگن لوکادیا هستیم همین حضور کوتاه مدت او در باشگاه به نام کشورمان است؛ پس فکر بدی نیست اگر بخواهیم که به شروع همکاری او با پرسپولیس و آمدنش به ایران نیز نگاهی بی اندازیم؛ همان طور که خودتان نیز می دانید یورگن لوکادیا در تابستان ۱۴۰۱ به پرسپولیس آمد و قرار داد یک ساله ای برای توپزنی در این باشگاه محبوب کشورمان را امضا کرد. یورگن در ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس بازی کرد و توانست در دقیقه هشتم نخستین گل خود را برای این تیم به ثمر برساند. در کنار این یورگن در چندین بازی نخست خود نیز مقابل تیم های فجر سپاسی، آلومینیوم اراک و نفت آبادان توانست خودی نشان داده و این گونه پرسپولیس را از خرید خود راضی کند. یورگن قبلا خیلی دوست داشتنی و مورد علاقه هوادارن بود اما حالا بعد از رفتن بی دلیلش از تیم، او هم مدیر عاملان تیم را به شکایت از خود وادار کرده و هم قلب هوادارن را شکسته است! پس از خروج ناگهانی او در همین چند روز اخیر بررسی علت خروج لوکادیا از پرسپولیس تیتر خیل عظیمی از سایت ها شده و همین موضوع نیز مردم را به مطالعه بیوگرافی لوکادیا، این بازیکن مرموز مشتاق کرده است.

raha36
16 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *