ساعات وحشتناک بازیکنان ایرانی بعد از زمین لرزه ترکیه

ساعات وحشتناک بازیکنان ایرانی بعد از زمین لرزه ترکیه ، دوشنبه زلزله ای با شدت 7.4 ریشتر جنوب شرق ترکیه و سوریه را لرزاند. در این زمین لرزه که میزان خسارات و خرابی ها بسیار زیاد بود. و بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ ترکیه نیز در این مناطق قرار داشتند و نگرانی هایی را به وجود آورد. در ادامه با سایت ورزشی همراه ما باشید.

زمین لرزه وحشتناک در ترکیه:

به گزارش سایت ورزشی ، زلزله ای در چند شب قبل در کشور ترکیه جان هزاران نفر را گرفت. این بزرگترین زلزله تاریخ این منطقه به حساب می آید. این زلزله که باعث بروز خرابی ها و از بین رفتن مکان های مسکونی و تاریخی شده است. همچنین مساجد زیادی را نیز نابود کرد. مسجدی که در تاریخ 1894 با زلزله فرو ریخت و دوباره با کمک سلطان عثمانی بازسازی شد و حالا با این زمین لرزه در مرز ترکیه و سوریه تخریب شد.

ورزش ترکیه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است و مشخص نیست که چه زمانی باید ببینیم شرایط عادی می شود.

وزیر ورزش ترکیه تمام مسابقات ورزشی را لغو کرد. با تعطیلی سوپر لیگ کشور ترکیه فعلا سه بازیکن در این باشگاه مشغول بازی هستند. قلی زاده و حسینی و کریمی از جمله بازیکنانی هستند که در کاسیم پاشا و کایسری اسپور توپ می زنند.

 

تعطیلی لیگ ترکیه

زلزله شدیدی که باعث شد در کشورها و شهرهای اطراف نیز حس شود. استانبول با اینکه 400 کیلومتر از این شهر زلزله خیز فاصله داشته است، اما در آنجا نیز زمین لرزه احساس شد ولی هیچ خبری از خرابی نبوده است. تیم کاسیم پاشا در شهر هاتای قرار دارد و علی قلی زاده در مرکز این زلزله قرار دارد.

زمین لرزه ای که اردوهای تیم کاسیم پاشا را نیز تحت تاثیر خودش قرار داد و زمانی که این بازیکنان خواب بودند با یک زلزله بد و خطرناک روبرو شدند. آنها از هتل محل قامت فرار کردن و با یک پرواز اختصاصی نیز به استانبول برگشتند.

فاصله شهر استانبول با کایسری محل زمین لرزه باعث شد تا این شهر کمتر آسیب ببیند و با وجود احساس لرزه در آن اما هیچ خسارتی متوجه این شهر نشده است.

ساعات وحشتناک بازیکنان ایرانی بعد از زمین لرزه ترکیه

ساعات وحشتناک بازیکنان ایرانی بعد از زمین لرزه ترکیه

سعید عزت اللهی با اینکه چند روز را در کمپ تمرینی آنتالیا با تیم ویله حضور داشت. در همان دقیقه های اولیه این زمین لرزه این بازیکن ایرانی با دیگر بازیکنان تیمش ترکیه را به مقصد دانمارک ترک نمود و به طرز معجزه آسانی از این قائله نجات یافت. در شبکه های اجتماعی نیز عکس هایی از ورزشکارهای ایرانی انتشار پیدا کرد. که از مردم کمک خواستند و در این بین یک ویدیو وایرال انتشار یافت که مرتبط با ولکان دیمرل دروازه بان قبلی تیم ترکیه است که با گریه و زاری و چشمهای اشکبار از همگان درخواست کمک کرد و گفت وضعیت اصلا خوب نیست. مدارس ترکیه نیز یک هفته تعطیل شدند و وزیر کشور تاکید کرد که فعلا هیچ مسابقه ورزشی در ترکیه نباید برگزار شود تا وضعیت به حالت عادی بازگردد. وضعیت سه بازیکن ایرانی نیز فعلا در هایه ابهام قرار گرفته است.

mohamadnd
8 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *