ستارگان اصلی قهرمانی بایرلورکوزن را بشناسید

در این پست نگاهی به ستارگان اصلی قهرمانی بایرلورکوزن و پایان‌دهندگان به سلطه‌ی بیش از یک دهه‌ای بایرن به بوندسلیگا خواهیم انداخت. به زودی قرار است با پایان طلسم عدم قهرمانی، بایرلورکوزن نخستین قهرمانی لیگ را تجربه کند. ولی در این مسیر، ۴ ستاره نقش بسیار مهمی داشتند.

ستارگان اصلی قهرمانی بایرلورکوزن

 به گزارش وب سایت “ورزشی“، این فصل بوندسلیگا بسیار متفاوت بوده‌است. بایر لورکوزن با حضور ژابی آلونسو به سلطنت بایرن‌مونیخ در این لیگ پایان بخشیده‌است. آن‌ها تنها باید به ایجاد اختلاف بیش‌تر به بایرن فکر کنند. بجز این، چیزی به یک قهرمانی تاریخی در بوندسلیگا باقی نمانده‌است.

بایرلورکوزن پس از یک فصل فوق‌العاده که در 42 مسابقه طعم باخت را نچشیده‌است.  یک تساوی یا شکست برای بایرن مونیخ کافی بود تا لورکوزن اولین قهرمانی در تاریخ لیگ را بچشد.

با وجود اینکه ژابی آلونسو نقش اصلی را در این رویداد تاریخ ایفا می‌کند؛ اما روشن است که در تاکتیک‌های این مرد اسپانیایی چند ستاره، علت اصلی قهرمانی بودند. در ادامه این بازیکنان را بهتر خواهیم شناخت.

فلوریان ویرتز

فلوریان ویرتز

ویرتز علی‌رغم مصدومیت‌های فصول اخیرش، حالا به شرایطی آرمانی دست پیدا کرده است. او توانسته از لحاظ آمار بیشترین اثرگذاری در بین بازیکنان زیر 23 سال در گل‌های تیمش را داشته باشد. او اگر چه ۲۰ سال سن دارد، اما همانند یک ستاره‌ی تراز اول باتجربه عمل می‌کند. ثبت ۱۴ گل و ۱۸ پاس گل در تمامی رقابت‌های این فصل، گواهی بر نقش مهم این بازیکن است.

الکس گریمالدو

الکس گریمالدو

زمانی که به‌صورت رایگان از بنفیکا به لورکوزن پیوست، هواداران از نبود یک مدافع کناری درجه یک ناراحت بودند. اما حالا این مدافع بیشتر از هر نام دیگری در این فصل روی گل‌های تیمش اثرگذاری داشته‌است. با این آمار از هم‌اکنون ترس به تن حریفان اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ انداخته‌است.

گرانیت ژاکا

گرانیت ژاکا

او از نظر تهاجمی و هم از نظر دفاعی مهم‌ترین ستاره تیمش است بازیکن سابق آرسنال با تجربه‌ی بالایش، بایر را روی انگشتان خود می‌چرخاند. هافبک سوییسی لورکوزن مثل یک رهبر تمام عیار تیم هماهنگ می‌کند. همین موضوع به ارتقای سطح فنی او نیز کمک کرده‌است.

جاناتان تاه

جاناتان تاه

هر فصل با مرور نتایج و عملکرد تیم‌های دیگر بوندسلیگا، عملکرد خط دفاعی به‌خصوص فرم جاناتان تاه برای فوتبال‌دوستان و کارشناسان بسیار جالب توجه بوده‌است.

او در این فصل برای تیمش سنگ تمام گذاشت. درخشش او آرامشی متفاوت را به خط دفاعی تیمش اهدا کرده است. تاه در این نیم فصل می‌توانست با انتقالی پرسود به بایرن مونیخ بپیوندد. اما تاه به رسم ۶ سال گذشته با بایر و سال‌های پرتلاطم با این تیم، ترجیح داد باز هم با این تیم ادامه دهد. او می‌خواست طلسم قهرمان‌نشدن بایر در بوندسلیگا را از نزدیک تماشا کند.

Pooria
14 آوریل 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *