سر جیم رتکلیف

مالکان یونایتد، خانواده گلیزر، در ماه نوامبر گفتند که در حال بررسی فروش باشگاه هستند. آنها “جایگزین های استراتژیک” را بررسی می کنند. اینئوس گفت به سرکردگی سر جیم رتکلیف که این شرکت “به طور رسمی خود را وارد این فرآیند کرده است”.

سر جیم رتکلیف خریدار بی قرار منچستر یونایتد

رتکلیف سال گذشته پس از اینکه مالک، رومن آبراموویچ، باشگاه لندنی را به فروش رساند، پیشنهاد ناموفق 4.25 میلیارد پوندی برای خرید چلسی ارائه کرد.

راتکلیف که فرزند یک نجار در فیلوورث، در منچستر بزرگ به دنیا آمد. او یکی از طرفداران یونایتد و یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا است.

او گفت که پس از ناکامی در تصاحب چلسی، برای خرید تیم اولدترافورد تلاش می کرد. اما پس از ملاقات با برادران جوئل و اورام گلیزر، اظهار داشت که آنها نمی خواهند بفروشند.

با این حال، از آن زمان گلیزرها موضع خود را تغییر دادند و او اکنون به روند مناقصه پیوسته است.

گروه اینئوس مالک نیس در فرانسه و باشگاه سوئیسی لوزان است.

یونایتد از سال 2005 تحت مالکیت خانواده گلیزر است.

شرکت سرمایه گذاری آمریکایی Raine Group که فروش 4.25 میلیارد پوندی چلسی را در ماه می انجام داد، منحصراً به یونایتد مشاوره می دهد. کنسرسیومی به رهبری تاد بوهلی 2.5 میلیارد پوند برای سهام باشگاه استمفورد بریج پرداخت کرد. همچنین اعلام کرد 1.75 میلیارد پوند برای سرمایه گذاری در باشگاه لیگ برتر ارائه می کند.

اعتراضات علیه خانواده ی گلیزر

در سال‌های اخیر اعتراض‌های متعددی علیه مالکیت گلیزرها صورت گرفته است. از جمله اعتراضات در ماه می 2021 که باعث شد بازی خانگی یونایتد مقابل لیورپول به تعویق بیفتد.

هزاران نفر از هواداران قبل از بازی مشابه در این فصل، در ماه آگوست، در اعتراض به اولدترافورد راهپیمایی کردند.

یونایتد بخشی از پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپا بود که به سرعت در آوریل 2021 سقوط کرد. جوئل گلیزر، رئیس مشترک منچستریونایتد بعداً به خاطر ناآرامی هایی که ایجاد شد عذرخواهی کرد.

او بعداً در پی ناآرامی‌های هواداران در فروم هواداران شرکت کرد و متعهد شد که سهام را در اختیار پیروان باشگاه قرار دهد.

از آن زمان، بیانیه ای از یونایتد در ماه نوامبر اعلام کرد که هیئت مدیره “همه جایگزین های استراتژیک، از جمله سرمایه گذاری جدید در باشگاه، فروش، یا سایر معاملات مربوط به شرکت را در نظر خواهد گرفت.”

گلیزر ها منفور منچستر یونایتد
گلیزر ها منفور هواداران منچستر یونایتد

تحلیل و بررسی فرایند خرید منچستر یونایتد

راتکلیف، هوادار همیشگی یونایتد، در راستای تایید علاقه خود به خرید منچستریونایتد، توجه خود را در یک ماه آینده تضمین کرده است.

گروه راین، که فرآیند فروش را مدیریت می‌کند، متعهد شده است که در ماه فوریه تعداد مناقصه‌گران را با هدف تکمیل هر معامله در ماه مارس محدود کند.

بی‌بی‌سی اسپورت می‌داند که همه گزینه‌ها باز هستند. از جمله خانواده گلیزر که به عنوان مالک باقی بمانند اما نوعی سرمایه‌گذاری خارجی را می‌پذیرند.

منابع یونایتد، سفر این هفته ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی و آوی گلیزر، رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد در داووس را کم اهمیت جلوه داده اند.

با این حال، حضور آن‌ها فرصت‌هایی را برای بحث در مورد باشگاه، یا حداقل، در مورد بودجه بازسازی ورزشگاه ایجاد می‌کند.

این هزینه حدود 2 میلیارد پوند خواهد بود. با بازسازی اولدترافورد به سطح مورد نیاز، احتمالاً هزینه ای کمتر از ساخت یک زمین جدید از ابتدا نخواهد داشت.

بدیهی است که این هزینه هنگفت که به آنچه گلیزرها برای باشگاه می خواهند اضافه شده است. به این معنی که هر خریداری باید بیش از 4.25 میلیارد پوند از کنسرسیوم بوهلی برای چلسی در سال گذشته سرمایه گذاری کند.

و این بدان معناست که این کار به یک فرد یا گروهی با جیب های بسیار عمیق نیاز دارد.

امید است که «انحصار» داشتن یکی از برندهای ورزشی بزرگ جهانی، بازاری سالم ایجاد کند و به عنوان فرصتی تکرار نشدنی گرفته شود.

تاکتیک‌های راتکلیف با بررسی زودهنگام حساب‌های چلسی، سپس پیشنهاد واقعی خود را به پایان مهلت پیشنهادات واگذار کرد.

این بار او زود رفته است. دیدن اینکه چند هفته آینده چگونه پیش می‌رود بسیار جذاب خواهد بود.

Pooria
18 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *