سوپر لیگ ترکیه تعطیل شد! / جنجال در لیگ ترکیه و کتک زدن داور + عکس

فارک کوچا، رئیس باشگاه آنکارا گوچو، به داور بازی این تیم حمله ور شد و به صورت او مشت زد. با این مشت، سوپر لیگ ترکیه تعطیل شد. خبر این جنجال در سرتاسر رسانه‌های بزرگ دنیا بازتاب فراوانی داشته است.

سوپر لیگ ترکیه تعطیل شد!

به گزارش «ورزشی»، آنکارا گوچو شب گذشته در رقابت‌های لیگ ترکیه به مصاف ریزه‌اسپور رفت. بازی دو تیم در نهایت به تساوی 1-1 انجامید.

پس از سوت پایان بازی، رئیس باشگاه آنکارا گوچو در شرایطی که به شدت عصبانی بود وارد زمین شد و مشتی روانه‌ی چشم داور بازی کرد. این حرکت او نه تنها افراد داخل زمین بلکه رسانه‌ها را نیز شوکه کرد.

نیروهای امنیتی سریعاً وارد عمل شدند و داور را احاطه کردند تا از درگیری بیش‌تر جلوگیری کنند. با این حال وقتی داور روی زمین بود و به خود می‌پیچید، دو نفر دیگر نیز به اون لگد زدند.

سایر مدیران و افراد حاضر در زمین تلاش کردند رئیس باشگاه آنکارا گوچو را از صحنه دعوا دور کنند. داور بازی هم 10 دقیقه پس از درگیری و درمان در زمین، به رختکن منتقل شد و مداوای او آنجا ادامه پیدا کرد.

ظاهراً دلیل عصبانیت کوچا این بوده که یکی از بازیکنان تیمش را از زمین اخراج کرد. ریزه اسپور نیز توانست با این برتری عددی در دقایق پایانی گل تساوی را زد و از باخت فرار کرد.

طبق اعلام رسانه‌های ترکیه، حال کوچا هم پس از این اتفاقات خوب نیست و در بیمارستان بستری است.  قرار است تنبیه و جریمه‌‎ی جدی پس از مرخصی او از بیمارستان در نظر گرفته شود. دو نفر دیگر هم بعد از این اتفاقات بازداشت شدند.

تعطیلی لیگ ترکیه؟

تعطیلی لیگ ترکیه؟

این حادثه حتی واکنش رجب طیب اردوغان را هم به همراه داشت. او در این باره گفت: «حمله به داور بازی را محکوم می‌کنم و امیدوارم که او سریع‌تر بهبود یابد. ورزش نماد صلح و برادری است و رابطه‌ای با خشونت ندارد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم خشونت جایی در ورزش ترکیه پیدا کند.»

پس از این اتفاق، مدیران فدراسیون فوتبال ترکیه جلسه‌ای فوری برگزار کردند. محمت بویوککسی، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «کسانی که داوران را هدف قرار می‌دهند باید به اتفاقی که شب گذشته رخ داد توجه کنند. هواداران باید خوب فکر کنند. این در واقع مشتی به صورت فوتبال ترکیه بود. افراد دخیل در این ماجرا تاوان خواهند داد. دیگر مشت زدنی نخواهیم داشت. به ویژه برای داوران. من واقعا متاسف هستم.»

برخی از رسانه‌ها همچنین مدعی شده‌اند که داوران لیگ فوتبال ترکیه می‌خواهند در اعتراض به این اتفاق از حضور در مسابقات خودداری کنند.  این کار در حمایت از اتفاقی که برای این داور رخ داد انجام خواهد شد.

Pooria
12 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *