طرز نوشتن بارسلونا به انگلیسی

طرز نوشتن بارسلونا به انگلیسی ، در این مطلب از سایت ورزشی به نام های بارسلونا در اسپانیا به زبان انگلیسی و لاتین می پردازیم. قطعا شاید شما یکی از طرفدران تیم باشگاهی بارسلونا هستید و می خواهید بدانید که لفظ بارسلونا به چه معنا است؟ به زبان انگلیسی و اسپانیایی چگونه نوشته می شود؟

 

طرز صحیح نوشتن نام باشگاه بارسلونا به انگلیسی

بارسلونا یا بارسلون که یکی از شهرهای پرجمعیت و خودمختار بخش کاتالونیا در اسپانیا می باشد. بعد از شهر مادرید این شهر به عنوان پرجمعیت ترین شهر به حساب می آید. یکی از مهم ترین بنادر اسپانیا نیز به حساب می آید. نام انگلیسی آن Barcelona و به اسپانیایی Barcelona و به فرانسوی نیز Barcelone می باشد. جمعیت این شهر تقریبا 1 میلیون و 620 هزار نفر است. بارسلونا ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا محسوب می شود و یکی از بزرگترین کلانشهرهای اروپایی در کنار دریای مدیترانه است.

بندر بارسلون از لحاظ تجاری، رسانه ، مالی، سرگرمی ، هنر و آموزش و گردشگری در دنیا نمونه است. شهر بارسلونا در زمینه ورزش نیز در دنیا پیشتاز است. مهم ترین باشگاه فوتبالی دنیا بنام باشگاه بارسلونا نیز متعلق به این شهر است.

اطلاعات درباره کشور بارسلونا

اطلاعات درباره کشور بارسلونا

به دلیل اینکه شهر بارسلونا بسیار بزرگ و پیشرفته است و در یک منطقه خودمختار کاتالان قرار دارد، حتی زمزمه هایی نیز برای جداسازی این شهر از اسپانیا مطرح شده است. یعنی کاتالان یا بارسلونا به عنوان یک کشور مستقل به فعالیتش ادامه دهد. البته این قانون هنوز تصویب نشده است. بارسا یکی از شهر هایی که در دوره روم باستان تاسیس شد. بعدها پایتخت کنت های بارسلون به شمار می رفت. بعد از پیوستن این شهر به پادشاهی آراگون جزو امپراطوری مهم او محسوب می شد. شهر بارسلونا در طول تاریخ بارها مورد تصرف قرار گرفته است. بارسلونا که حتی در مواردی به عنوان یک کشور مستقل مطرح می شود جزو مقاصد اصلی گردشگران و توریست ها در دنیا است.

بارسا دارای مراکز فرهنگی و هنری بسیاری است و دارای بناهای معماری نظیر آنتونی گائودی و لوییز دومانچه ای مونتانر نیز می باشد که در یونسکو به ثبت رسیده اند. بارسلونا همچنین مقر اصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز محسوب می شود.

بارسلونا به عنوان پایتخت کاتالونیا مقر اصلی دولت کاتالونیا می باشد. پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارد. بارسلونا مرکز استان بارسلونا و بارسلونس کومارکا است. بنابراین خود منطقه بارسلونا را می توانیم به عنوان یک کشور یا منطقه جداگانه بدانیم.

 

نام قدیمی بارسلونای اسپانیا:

نام بارسلونا از زبان های فنیقی های ساکن ایبری که آن را بارکنو می خوانده اند، گرفته شده است. حتی بر اساس یک سکه قدیمی که روی آن به خط ایبری نام بارکنو یا Barkeno in Levantine Iberian script نوشته شده است. و این موضوع را می توانید تایید کرد. در متن های یونان باستان که آن را بارکینون و در لاتین آن را بارسیلونوم نیز نوشته اند. در قرون وسطا این شهر به اشکال مختلفی و بنام های بارچینونا، بارسالونا، بارچلونا و بارچنونا شناخته می‌شده‌است. همچنین در برخی از نوشته ها نام این شهر به جنران کارتاژ ، همیلکار بارسا نیز دانسته شده است.

نام قدیمی بارسلونای اسپانیا

متون انگلیسی مرتبط با بارسلونا:

طرز نوشتن بارسلونا به انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است، به واسطه فوتبال و فرهنگ ورزشی که در این کشور وجود دارد. بازیکنان انگلیسی زبان یا خارجی زبان از کشورهای مختلف به آنجا می روند. بنابراین باید علاوه بر زبان اسپانیایی به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند. در این بخش برخی از واژه های مهم مرتبط با باشگاه یا شهر بارسلونا قرار گرفته است.

اطلاعاتی درباره شهر بارسلونا

 

آخرين باري که توي بارسلونا بودي کي بود ؟

When was the last time you were in Barcelona?

موزه ي بارسلونا و کازا د لا کارتات توي يک منطقه قرار دارند
his barcelona museum stands in the same area as casa de la caritat
من برا چند سال تو بارسلونا درس خوندم
I studied for a year in Barcelona.
باشگاه فوتبال بارسلونا اسپانیا برای اولین بار در رقابتهای اروپایی در سال ۱۹۱۰ شرکت کرد و از ۱۹۵۵ به بعد در هر فصل در یک یا چند مسابقات اروپایی حضور داشت.
The club first participated in a European competition in 1910, and from 1955 onwards spent every season in one or more European competitions.
پدر و مادرش مربی تیم جوانان بارسلونا، انریکه اریزاولا را میشناختند، و او آنها را متقاعد ساخت تا اینیستا را به آکادمی جوانان بارسلونا بفرستند.
His parents knew Barcelona’s youth team coach, Enrique Orizaola, and he persuaded them to consider sending Iniesta to the Barcelona youth academy.
بارسلونا شروع موفقیت آمیزی در مسابقات ملی و منطقهای نظیر مسابقات فوتبال کاتالونیا و کوپا دل ری داشت.
FC Barcelona had a successful start in regional and national cups, competing in the Campionat de Catalunya and the Copa del Rey.
بالاترین مجموع پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا نیمه نهایی: ۷–۰ (۴–۰ و ۳–۰) مقابل بارسلونا (۲۰۱۳).
Highest aggregate win in the UEFA Champions League semi-final: 7–0 (4–0 and 3–0) against Barcelona (2013).
  • بندر بارسلون (بارسلونا – اسپانیا)
    barcelona
  • افسی بارسلونا
  • FC Barcelona

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *