فوت ورزشکاران جوان ایرانی

فوت ورزشکاران جوان ایرانی ، ورزشکاران و فوتبالیست های زیادی را تا به این لحظه از دست داده ایم. در این لیست به 10 ورزشکاری که در جوانی جان خود را از دست دادند و از ادامه ورزش ناکام ماندند اشاره خواهیم کرد.

فوت ورزشکاران جوان ایرانی

به گزارش سایت “ورزشی” در این مطلب تصمیم گرفتیم در سال های اخیر افرادی که به علت ایست قلبی، سکته و تصادف جان خود را از دست دادند و از ادامه رقابت های ورزشی باز ماندند اشاره کنیم. ورزشکارهایی نظیر هادی نوروزی، مهرداد اولادی، مجید غلام نژاد و … که نام آنها را هر فوتبال دوست ایرانی شنیده است. قطعا اسم آنها در یادها برای همیشه باقی خواهد ماند.

مرگ 10 ورزشکار ایرانی که در جوانی رخ داد

مجید غلام نژاد (فوتبالیست)
مجید غلام نژاد (فوتبالیست)

1. مجید غلام نژاد (فوتبالیست)

دفاع راست سابق تیم ملی کشورمان بود که سال های زیادی از دوران فوتبالش را در استقلال و سایپا گذراند. این بازیکن که توسط علی دایی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 دعوت شد. علام نژاد در جمعه 23 شهریور 97 زمانی که برای تفریح با خانواده اش به بیرون از شهر بندرعباس در یک منطقه سیاهو رفت. رودخانه و غرق شدن او را به کام مرگ کشاند.

2. مهرداد اولادی (فوتبالیست)

مهرداد اهل قائم شهر بود که فوتبالیست تکنیکی و حرفه ای بود. او بازیکنی است که توسط مردم با علی کریمی مقایسه می شد. اولادی 12 سال را در یک سطح حرفه ای فوتبال بازی می کرد. او سابقه حضور در تیم های مطرح پرسپولیس، استقلال، الشباب، نفت تهران و ملوان را دارد. البته این بازیکن آخرین گل حرفه ای دوران خودش را در دروازه نیلسون کوریا(دروازه بان پرسپولیس تیم محبوب خودش) زد.

این مهاجم از اینکه به تیم خرز اسپانیا پاسخ منفی داد و این تیم باشگاهی آن زمان در لالیگا حضور داشت و از این تصمیم خودش به عنوان اشتباه بزرگ یاد کرد. مهرداد سر انجام در آخرین روز فروردین 1395 به علت ایست قلبی جان باخت. سازمان پزشکی قانونی علت مرگ او را مصرف مشروبات الکلی و همزمان داروهای مخدر اعلام کرد.

مهرداد اولادی و هادی نوروزی
مهرداد اولادی و هادی نوروزی

3. هادی نوروزی (فوتبالیست)

نوروزی کاپیتان محبوب تیم پرسپولیس تهران بود که در 1 تیر 1364 در روستای کپورچال بابل متولد شد. این بازیکن فوتبالش را از تیم جوانان پرسپولیس شروع کرد. سرانجام در همین تیم نیز فوتبالش به پایان رسید. نوروزی با پیراهن پرسپولیس 152 بازی کرد و موفق به زدن 26 گل شد. آخرین گل هادی نوروزی نیز برای پرسپولیس در اولین بازی این تیم در فصل 94-95 در مقابل پدیده شد. این گل به عنوان زیباترین گل فصل انتخاب شد. بعد از گذشت سه سال از مرگ هادی نوروزی ، هوادارهای این تیم وقتی بازی به دقیقه 24 می رسید. به یاد کاپیتان نوروزی او را تشویق می کردند.

مسئولات پرسپولیس نیز در زمان بعد از مرگ هادی نوروزی، از پسرش هانی نوروزی در قهرمانی لیگ برتر تقدیر کردند. هادی در 9 مهر 1394 به علت ایست قلبی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال+ عکس با همسر

4. سیروس قایقران (فوتبالیست)

سیروس قایقران بازیکن فوتبالیست اهل استان گیلان بود. او که در تاریخ 1 بهمن 1340 در شهر بندرانزلی به دنیا آمد. سیروس فوتبال خودش را از باشگاه استقلال انزلی آغاز نمود. به دلیل مرگ در جوانی فوتبالش در ملوان نیمه تمام باقی ماند. افتخارات زیادی را در زمان حضورش در فوتبال ایران در اختیار داشت و توانست 43 بار پیراهن تیم ملی ایران را برتن کند. حتی او در تیم ملی 6 گل زده است. در ابتدای سال 1377 نیز  با خانواده اش در عید نوروز به انزلی رفت. در راه بازگشت به تهران با یک کامیون تصادف کرد و در اتومبیل همسرش و فرزندان و برادر خانمش حضور داشتند. متاسفانه در این تصادف سیروس قایقران و فرزندش فوت شدند.

سیروس قایقران (فوتبالیست)
سیروس قایقران (فوتبالیست)

5. آیدین نیکخواه بهرامی (بسکتبالیت)

آیدین نیکخواه بهرامی بسکتبالیست حرفه ای ایرانی که با سن کم خودش توانست سه بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شود و جام را بالای سر ببرد. او در سن 24 سالگی توانست یکی از بهترین پلیرهای ایرانی شود. جوان قد بلند بسکتبال ایران با صمد برادر کوچکترش سهم زیادی را در قهرمانی تیم بسکتبال در رقابت های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک 2008 پکن داشت. هنوز حرکت جذاب آیدین را بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی به یاد دارند که تور سبد بسکتبال را به عنوان یادگاری قیچی نمود را به یاد دارند. این بازیکن جوان بسکتبالیست در 7 دی 1386 بر اثر تصادف رانندگی فوت کرد.

6. روح‌الله داداشی (پرورش اندام)

روح الله داداشی یکی از ورزشکاران در رشته پرورش اندام بود که همه ما با او در مسابقه مردان آهنین خاطره داریم. حتما او را در قالب تلویزیون در نوروز مشاهده کردید. متاسفانه روح الله داداشی در یک نزاع و دعوای خیابانی توسط یک جوان 18 ساله به قتل رسید. این رخداد که در سال 1390 در تاریخ 26 تیر در کرج اتفاق افتاد. روح الله به عنوان یکی از قوی ترین مردان ایران انتخاب شد.

بیت‌الله عباسپور (پرورش اندام)
بیت‌الله عباسپور (پرورش اندام)

7. بیت‌الله عباسپور (پرورش اندام)

بیتو یا بیت الله عباسپور ۲۰ اسفند ۱۳۵۸ – ۳ شهریور ۱۳۹۴ورزشکار و مربی در رشته پرورش اندام بود. او نخستین بار رد 2013 وارد مسابقات مستر المپیا شد. عباسپور در این رشته بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می کرد و افتخارات زیادی را نیز کسب کرد. بیتو دچار بیماری التهاب رگ شد و در تاریخ 3 شهریور 1394 درگذشت. بعد از مرگ وی بسیاری از ورزشکارهای پرورش اندام دنیا از جمله آرنولد شوارتزنگر (قهرمان سرشناس پرورش اندام) تسلیت گفتند.

8. جواد رخ‌پور (جودو)

رخ پور جودوکار ایرانی اهل آبادان بود. جواد بعد از مسابقه از ناحیه سر دچار صدمه و آسیب شد. او بدون توجه به وضعیت خودش تا آخر مسابقه به رقابتش ادامه داد. جواد رخ پور بعد از این مسابقه به بیمارستان انتقال داده شد. پزشکان متاسفانه نتوانستند برای او کاری انجام دهند و او بر اثر ضربه مغزی از دنیا رفت. او یکی از غمناک ترین مرگ ورزشکاران به شمار می رود.

بهمن گلبارنژاد (دوچرخه سواری جانبازان)
بهمن گلبارنژاد (دوچرخه سواری جانبازان)

9. بهمن گلبارنژاد (دوچرخه سواری جانبازان)

بهمن گلبارنژاد از جانبازهای جنگ تحمیلی ایران و عراق بود که در دوران دفاع مقدس یکی از پاهای خود را از دست داد. دوچرخه سوار در آغاز دوران ورزشی اش به ورزش وزنه برداری روی آورد و در این رشته ورزشی نیز افتخارات زیادی کسب کرد. بهمن در یک مسابقه در بازی های پار المپیک ریو 2016 در شیب تند دچار حادثه شد. در این حادثه شدت آسیب دیدگی اش باعث فوت او شد.

10. مجید پاشا مقدم (بسکتبال)

مجید پاشا مقدم یک بسکتبالیست ایرانی در دهه 60 بود. این بازیکن حرفه ای و فنی و با کیفیت که توان مناسبی در بازی بسکتبال داشت. کیفیت او بسیار بالا بود و توانست در تیم منتخب آسیبا قرار بگیرد. در زمان تمرین در 11 اسفند 1362 بر اثر عارضه مغزی دچار حادثه شد و دار فانی را وداع گفت.

فوت ورزشکاران جوان ایرانی

فوت ورزشکاران جوان ایرانی همیشه داغ تازه ای بر روی ورزش کشورمان خواهد داشت. بسیاری از مردم از خبر شوک آنها در ورزش شوکه شدند. روح همه این درگذشتگان شاد.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
22 دسامبر 2022

1 دیدگاه در “فوت ورزشکاران جوان ایرانی | ده ورزشکار ایرانی که در جوانی فوت کردند.

  1. نام صحیح جودوکار جواد رخ زیور است که بر اثر خونریزی مغزی و نبود پزشک و آمبولانس در محل برگزاری مسابقات فوت نمود و در سال ۹۸ رای محکومیت برگزار کنندگان مسابقه صادر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *