فوتبال بارسلونا ( بارسا ) در باشگاهی حرفه ای در اسپانیا می باشد که در شهر بارسلون قرار دارد .  این تیم ورزشی توسط هواداران خود اداره می شود و هیچ وقت به دسته های پایین تر سقوط نکرده است . در ادامه این مطلب به اسامی بازیکنان بارسلونا در سال 2021 می پردازیم . این تیم ورزشی در این فصل با مربیگری رونالدو کومان بازیکنان جدید را در لیست خود قرار داد .

فهرست بازیکنان تیم بارسا از قرار زیر است : مارک اندره تراشتگن  ، نتو ، جرارد پیکه ،  سرخیو روبرتو ، جوردی البا ، ساموئل اومیتیتی ، امرسون رویال ، کلمنت لنگت ، اریک گارسیا ، سرجینو دست ، رونالدو ارائوخو ، سرخیو بوسکتس ، فرانکی دیانگ ، ریکی پویگ ، متئو فرناندز ، پدری ، میرالم پیانچ ، فیلیپه کوتینیو ، ممفیس دیپای ، عثمان دمبله ، آنتوان گریزمان ، آنسو فاثی ،  مارتین بریثویت و سرخیو آگوئر

بیوگرافی بازیکنان مهم سال 2020-2021

بیوگرافی برخی از این افتخارآفرینان را در مقاله بررسی میکنیم . ما بازیکینانی را انتخاب کرده ایم که نقش بسیار مهم در پیروزی بارسلونا داشته اند. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که بازیکنان بارسلونا همگی افتخار آفرینانی بزرگ می باشند. که در ادامه به بررسی هریک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا شما را با این تیم جذاب آشنا کنیم.

بیوگرافی مارک اندره تراشتگن

این دروازه بان اهل المان متولد شهر مونشن گلادباخ می باشد . این ستاره زمانی که سه سال بیشتر نداشت به تیم فوتبال بروسیای گلادباخ پیوست . او به عنوان برترین دروازه بان چهان شناخته شده است . مارک اندره با قد ۱۸۷ سانتی متر و وزن ۸۵ کیلوگرم در باشگاه بارسلونا پیراهن شماره یک را به تن دارد . او پس از چندین بار مصدومیت در جایگاه حمله و گلزنی ، مشخص شد که استعدادش در زمینه دروازه بانی می باشد .

چهار فصل در دروازه بانی تیم اصلی مونشن بود و بعد از آن با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به تیم بارسا پیوست . او از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ در تیم ملی زیر ۱۶ سال المان ، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ در تیم ملی زیر ۱۷ سال المان ، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در تیم ملی زیر ۱۸ سال المان ، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ در تیم ملی زیر ۱۹ سال المان ، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در تیم ملی زیر ۲۱ سال المان و از سال ۲۰۱۲ تا کنون در تیم ملی فوتبال المان و بازیهای بین المللی حضور داشته است .

در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به همراه تیمش بارسلونا جام قهرمانان اروپا را بالا برد . او جز معدود کسانی می باشد که پنالتی مسی را دفع کرده است . مارک اندره در میان دروازه بان های جهان بیشترین حد پرش و ارسال دقیق را داراست .

 

زندگی خصوصی مارک اندره تراشتگن

مادرش رناته کائوسا ، پدرش اریش کاوس و تنها برادرش ژان مارسل نام دارند . مارک در سال ۲۰۱۱ با دانیلا ییله اشنا شد و در سال ۲۰۱۷ در توسکانی ایتالیا ازدواج کرد . شرط ازدواج دانیلا با مارک این بود که با مدرک تحصیلی عالی از دانشگاه فارغ التحصیل شود . تراشتگن علاوه بر زبان المانی  به انگلیسی ، اسپانیایی ، کاتالان ، فرانسه و ایتالیایی مسلط می باشد .

 

بیوگرافی نوربرتو مورارا نتو

این بازیکن در ۱۹ ژوئیه ۱۹۸۹ در آراکسای برزیل به دنیا امد . قد این بازیکن ۱۹۱ سانتی متر می باشد . او در باشگاه بارسلونا بعنوان ذخیره تراشتگن بازی می کند .

 

بیوگرافی جرارد پیکه

او در دوم فوریه در بارسلون ( اسپاینا ) بدنیا امد . جرارد در خانواده ای بسیار ثروتمند که پدرش مدیر و تاجر و وکیلی موفق ، مادرش مدیر یک بیمارستان ضایعات نخاعی در بارسلون بود کودکی را سپری کرد .

او از بچگی به فوتبال علاقمند بود . در ۱۷ ماهگی در حالی که در تراس خانه پدربزرگش در حال بازی با توپ بود به پایین پرتاپ شد اما خوشبختانه پس از دو روز از کما خارج شد ‌.   شد . او از سال ۲۰۱۱ با خواننده کلمبیایی ( شکیرا ) اشنا شد و پس از آن صاحب دو فرزند پسر به نامهای میلان پیکه و ساشا پیکه شدند . اما در نهایت این دو ستاره با حاشیه های بسیاراز هم جدا شدند.

بیوگرافی سرخیو آلبا راموس

این بازیکن فوتبال اسپانیایی در ۲۱ مارس ۱۹۸۹ در لوسپتالد بدنیا امد . قد او ۱۷۰ سانتی متر و پستش مدافع چپ و شماره پیراهنش ۱۸ می باشد . نام مادرش ماریا خوزه و پدرش آلبا میگل است . خانواده او در سال ۱۹۹۶ در هنگامی که ۷ سال سن داشت تصمیم گرفتند او را به عرصه فوتبال وارد کنند . او کودکی بسیار ضعیف با رشد کم بود اما این موضوع باعث از بین رفتن انگیزه و ادامه ندادن اون نشد .

اولین بازی حرفه ای او در فصل ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ و در جام جهانی ۲۰۱۰ بوده و عملکرد فوق العاده داشت . جوردی البا در زندگی شخصیش در ابتدا با ملسا موریلاس اشنا شد اما در نهایت پس از ۴ سال این رابطه تمام شد و پس از آن حاصل اشنایی و ازدواج او با روماری که اهل سویا بود فرزندی پسر به نام پیرو شد .

بیوگرافی ساموئل اومتیتی

این بازیکن اهل فرانسه در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۹۳ به دنیا آمد . قد او ۱۸۲ سانتی متر و وزنش ۷۵ کیلوگرم می باشد . او بعنوان مدافع میانی برای باشگاه بارسلونا بازی می کند و اولین بازی خود را برای این باشگاه در سال ۲۰۱۶ با نتیجه ۳-۰ به پیروزی رساند .

امرسون رویال

این بازیکن فوتبال متولد ۱۴ ژانویه ۱۹۹۹ در سائلوپائولو برزیل است . او با ۱۸۳ سانتی متر قد و شماره پیراهن ۱۲ در باشگاه بارسلونا در پست دفاع راست بازی میکند . امرسون اولین گل حرفه ای خود را در ۲ آوریل ۲۰۱۸ زده است .

 

بیوگرافی کلنت دورن لنگت

او در ۱۷ ژوئن در شمال شهر فرانسه به دنیا امد . او خانواده ای متوسط و مسیحی داشت . او در سال ۲۰۱۸ در پست دفاع مرکزی بارسلونا حضور پیدا کرد .

اریک گارسیا مرتنز

این بازیکن فوتبال اهل اسپانیا با قد ۱۸۲ سانتی متر و وزن ۷۶ کیلوگرم در پست مدافع میانی برای باشگاه بارسلونا بازی می کند . او متولد ۹ ژانویه ۲۰۰۱ است .

فرانکی دیانگ

متولد 12 می 1997 و اهل هلند است . در پست هافبک برای باشگاه بارسلونا بازی میکند .

 

بیوگرافی سرجینو دست

این بازیکن هلندی امریکا ، متولد ۳ نوامبر ۲۰۰۰ و مدافع راست می باشد . قد او ۱۷۰ و وزنش ۶۲ کیلوگرم است . پدر او امریکایی و مادرش هلندیست . او در ۹ سالگی وارد فوتبال شد ، در سال ۲۰۲۲ به آکادمی جوانان آژاکس رفت و اولین بازی حرفه ای خود را برای این تیم در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ انجام داد . سرجینو در سال ۲۰۲۰ با باشگاه بارسلونا عقد قرار داد بست .

 

رونالدو آرائوخو

این بازیکن اهل اروگوئه در 7 مارس سال 1999 به دنیا آمد. قد او 191 متر و وزنش 79 کیلو و در پست دفاع مرکزی بازی میکند. او عضو تیم ملی اروگوئه است و در سال 2019 به تیم اصلی بارسلونا پیوست و تاکنون 6 گل برای بارسا به ثمر رسانده است.

سرخیو بوسکتس

این بازیکن اهل اسپانیا در تاریخ 16 ژوئیه 1988 در سابادل به دنیا آمد . او هافبک دفاعی است و از 7 سالگی وارد عرصه فوتبال شد و در سن 17 سالگی به تیم بارسلونا پیوست . پدر او کارلوس دروازه بان سابق بارسا بوده است .

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم لیست اسامی بازیکنان حال حاضر و کمی از بیوگرافی هر کدام را به شما ارائه دهیم . امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد . لطفا نظرات خود در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید .

sajadjafari
23 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *