ماشین‌های خارجی بازیکنان تیم ملی پلاک نمی‌شوند؛ کنعانی کار را خراب کرد!

مصاحبه جنجالی محمدحسین کنعانی‌زادگان، کار را برای ملی‌پوشان سخت کرد! تا اطلاع ثانوی  ماشین‌های خارجی بازیکنان تیم ملی پلاک نمی‌شوند. در این پست از ورزشی، مروری تازه بر حواشی خودروهای وارداتی تیم ملی می‌پردازیم.

 ماشین‌های خارجی بازیکنان تیم ملی پلاک نمی‌شوند

ملی‌پوشان فوتبال به علت صعود به جام جهانی حواله واردات خودروی خارجی هدیه گرفتند. بازیکنان تیم ملی ایران پس از حذف از مرحله گروهی جام جهانی قطر و به ویژه باخت سنگین برابر انگلیس که سنگین‌ترین باخت تاریخ ایران در تاریخ جام‌های جهانی بود، هر کدام حواله وارد کردن یک خودروی خارجی دریافت کردند. خبر آن، جنجال‌های زیادی برانگیخت. حواشی به ویژه زمانی بالا گرفت که محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم ملی و پرسپولیس طی یک مصاحبه اعلام کرد ارزش خودروی وارد شده‌ی او حدود ‌صد میلیارد تومان است.

صحبت‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره ماشین ۱۰۰میلیاردی‌اش که با مجوز جام جهانی وارد کرده بود، بازتاب‌ زیادی در فضای مجازی پیدا کرد. یکی از پرسروصداترین بازتاب‌ها، استوری امیرمحمد یزدانی آزادکار ایران بود. برنده‌ی ۲ مدال نقره جهان ویدیوی صحبت‌های پژمان درستکار درباره تبعیض در ورزش را بازنشر کرد و متنی شدیدالحن در رابطه با آن نوشت: «خوبه که ببازی و جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی ندارد. باز هم خدا را شکر که دنبال تیشرت کسی ندویدم. دم همگی گرم بابت حمایت‌تون»!

 استوری انتقادآمیز یزدانی، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت. این کشتی گیر جویباری به این نیز بسنده نکرده و در مراسم بزرگداشت پیشکسوتان و مدال‌آوران مسابقات جهانی صربستان گفت: «تیم ملی در جام جهانی چه دستاوردی داشت که بازیکنان جایزه و پاداش گرفتند؟»

دعوای امیرمحمد یزدانی و جواد کاظمیان

دعوای امیرمحمد یزدانی و جواد کاظمیان

در ادامه جواد کاظمیان بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی پس از حمایت از کنعانی‌زادگان علیه صحبت‌های امیرمحمد یزدانی موضع گرفت. درگیری لفظی در فضای مجازی بین کاظمیان و یزدانی بالا گرفت. بالاخره پژمان درستکار که ارتباط خوبی هم با فوتبالیست‌ها دارد، میانجی‌گری کرد و کاظمیان و یزدانی را آشتی داد. سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد برای حل و فصل مشاجره بین یزدانی و کاظمیان، آن‌ها را به صورت همزمان روی خط آورد و با صحبت با آنها تلاش کرد تا آرامش را بین این دو نفر و جامعه کشتی و فوتبال برقرار کند. در این ارتباط تلفنی جواد کاظمیان گفت که علاقه زیادی به کشتی دارد و بحث او فقط حفظ حرمت بزرگان بوده است. از سو ی دیگر یزدانی هم با تمجید از کاظمیان اعلام کرد با فوتبالیست‌ها مشکلی ندارد. هر چند، ماجرا به همینجا ختم نشد.

یک بازیکن ملی‌پوش و حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که تمایلی به افشای نام خودش نداشت گفت: متأسفانه مصاحبه کنعانی‌زادگان باعث شد که موقتاً خودروهای وارداتی یا مجوزهای صادره اعتباری نداشته باشند. این خودروها فعلا پلاک نمی‌شوند. این مسئله کار را برای اغلب ملی‌پوشان مشکل کرده است. در این میان سردار آزمون و بعضی دیگر از بازیکنان تیم ملی که مجوز یا خودروی وارداتی خود را فروختند خوش شانس بودند. اما دست سایرین در پوست گردو مانده است!

Pooria
10 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *