مهم ترین لژیونرهای آسیا / بازیکن تأثیرگذار آسیا را بشناسید

در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا لژیونرهای بسیار مهم و تاثیرگذاری حضور دارند. در این پست مهم ترین لژیونرهای آسیا را خواهید شناخت.

 بازیکن تأثیرگذار آسیا را بشناسید

به گزارش «ورزشی»، جام ملت های آسیا کمتر از دو هفته دیگر به میزبانی کشور قطر آغاز خواهد شد. مسابقاتی که لیست شرکت کنندگان هر روز کامل‌تر می‌شود. تیم های مدعی حاضر در این رقابت‌ها از جمله ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا و عربستان لیست 26 نفره خود را اعلام کردند. این دوره اولین دوره‌ای است در آن 26 بازیکن حضور خواهند داشت. سه بازیکن از روی سکوها در هر بازی تماشاگر عملکرد بازیکنان خواهند بود. با نظر مربی نام 23 بازیکن پیش از هر بازی در اختیار نماینده AFC قرار می‌گیرد. در این پست بزرگترین نام‌های لژیونر حاضر در این رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم.

مهم ترین لژیونرهای آسی

متئو رایان – استرالیا

متئو رایان - استرالیا

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی استرالیا این فصل با 6 کلین شیت دومین دروازه‌بان برتر لیگ هلند است. او پس از فتح جام 2015، می‌خواهد باز هم مرد شماره یک تیمش باشد.

هری سوتار – استرالیا

او در جام جهانی 2022 قطر تبدیل به یک چهره ویژه شد. اما اکنون نیمکت نشین لسترسیتی شده است. هرچند در بازی‌های اخیر نمایش خوبی از خود به جا گذاشته است.

جکسون اروین – استرالیا

هافبک مرکزی سن پائولی در بوندسلیگای دو که در این فصل تیمش بدون شکست در جایگاه دوم سطح دوم بوندسلیگا حضور دارد. به نظر کارشناسان، جکسون اروین بدون شک بهترین بازیکن این فصل سن پائولی است.

عبدالقدیر خوسانوف – ازبکستان

مدافع 19 ساله این فصل لانس فرانسه در 5 بازی این فصل خود عملکردی خوبی داشته و قرار است به زودی مدافع ثابت ترکیب تیم فرانسوی شود.

الدور شوموردوف – ازبکستان

الدور شوموردوف - ازبکستان

با حضور آزمون در رم، سران جالوروسی او را به کالیاری به صورت قرضی فرستادند. الدور علیرغم مصدومیت اخیرش می‌تواند تیم کشورش را همراه کند. البته او در 10 بازی برای کالیاری هیچ اثر گذاری خاصی نداشته است.

عبدی دباغ – فلسطین

مهاجم 25 ساله شارلوا  بهترین گلزن فصل این تیم بوده است. او اکنون به عنوان رقیب تیم ملی ایران باید برابر تیم ما همان درخشش را تکرار کند. اما آیا موفق خواهد شد یا خیر.

واتارو اندو – ژاپن

کاپیتان ژاپنی‌ها این فصل همراه با قرمزپوشان فصل خوبی را سپرس می‌کند.  هواداران لیورپول این روزها با نگاه به روند شکست ناپذیری خود با حضور اندو، نگران غیبت یک ماهه او هستند.

کائورو میتوما – ژاپن

با توجه به مصدومیت 4 هفته‌ای در لیست موریاسو قرار دارد. با 3 گل و 4 پاس گل در برایتون، پدیده این تیم بوده است. بعید نیست او را فصل بعد در تیم بزرگ تری ببینیم.

تاکومی آسانو – ژاپن

درخشش او در جام جهانی 2022 هنوز به یاد آلمان و اسپانیا باید باشد. ستاره تیم بوخوم که این فصل با 5 گل بهترین گلزن این تیم بوده است.

تاکفوسو کوبو – ژاپن

تاکفوسو کوبو - ژاپن

وینگر ریزنقش و تکنیکی سوسیداد در لالیگا با 6 گل و 3 پاس گل، به وضوح موجب ناراحتی هواداران بارسلونا و رئال مادرید شده است که چرا او را از دست داده‌اند.

تاکهیرو تومیاسو – ژاپن

دیگر لژیونر فوتبال ژاپن که در تیم آرسنال توپ می‌زند. او در جمع توپچی‌ها جایگاه ثابتی ندارد و به خاطر مصدومیت‌هایش معمولا یار تعویضی است. اما در هر بار حضورش با کیفیت بالای خود رضایت هواداران آرسنال را بدست آورده است.

علی الحمدی – عراق

او  در تیم ویمبلدون در لیگ دوی انگلیس بازی می‌کند. الحمدی با 23 سال و زدن 13 گل خودش را به یک چهره خاص در انگلیس بدل کرده است.

کیم مین جائه – کره جنوبی

تنها مدافع لژیونر کره جنوبی، مدافع سابق ناپولی و کنونی بایرن مونیخ خواهد بود. کلینزمن در مسائل دفاعی روی او حساب می‌کند. از هشت مدافع تیم ملی کره، 7 مدافع در لیگ کره مشغول بازی هستند.

سون هیونگ مین – کره جنوبی

سون هیونگ مین - کره جنوبی

بدون شک بهترین بازیکن تاریخ آسیا سون هیونگ مین انگیزه‌هایی که او برای پایان طلسم 63 ساله دارد. سون این فصل با خروج هری کین، بار تهاجمی تیمش را به دوش کشیده و با 11 گل بعد از هالند، صلاح و سولانکه چهارمین گلزن برتر فصل است.

هوانگ هی چان – کره جنوبی

سون در انگلیس تنها کره‌ای درخشان نیست. دیگر مهاجم کره‌ای لیگ برتر انگلیس برای ولورهمپتون 10 گل به ثمر رسانده است. او در کنار سون خطرناک‌ترین زوج این فصل آسیا را تشکیل می‌دهد

لی کانگ این – کره جنوبی

در زمان انتقالش از مایورکا به پاریس سن ژرمن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. اما او شرایط را در پایتخت فرانسه با توجه به اعتماد کامل انریکه تحت کنترل درآورده است.

موسی التماری – اردن

به عنوان مهاجم این فصل مون پلیه فرانسه زیر سایه آکور آدامز نیجریه‌ای قرار گرفته است. ولی 3 گل و 1 پاس گل، هواداران اردن را به وجد آورده است.

Pooria
4 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *