پدیده 17 ساله بارسلونا | امباپه در جیب کوبارسی!

 کوبارسی ۱۷ ساله با عملکردی چشم‌نواز، کیلیان امباپه را در پارک دو پرنس مهار کرد. پدیده 17 ساله بارسلونا، پائو کوبارسی!

پدیده 17 ساله بارسلونا، مامور مهار امباپه

به گزارش وب سایت ورزشی، دیدار شب پیش پاریس سن ژرمن و بارسلونا با یک سورپرایز همراه بود. ژاوی تصمیم گرفت پائو کوبارسی ۱۷ ساله را مامور مهار کیلیان ستاره پاریسی‌ها کند.

تصمیم ریسکی مربی آبی اناری‌ها موجب واکنش هواداران بارسلونا در فضای مجازی شد. با اینکه مدافع نوجوان در بازی‌های اخیر درخشان ظاهر شده بود. اما بسیاری از آنها معتقدند که بازی به کوبارسی در این بازی حساس و آن هم برابر امباپه ریسک بزرگی است. تصمیمی که شاید برای بارسایی‌ها خوش‌یمن نباشد.

در هر صورت، کوبارسی در ترکیب اصلی قرار گرفت. او با حضور ثابت در مقابل پی‌اس‌جی به رکوردی خارق‌العاده دست پیدا کرد. کوبارسی جوان‌ترین مدافع تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که در یک بازی در مرحله‌ی یک چهارم، در ترکیب ثابت بوده است.

با اینکه بازی در لیگ قهرمانان برای بازیکنی ۱۷ ساله افتخار محسوب می‌شود. ولی کوبارسی در این بازی کاری کرد که این رکورد به چشم نیاید. بازی درخشان او، از این رکورد حتی ارزشمندتر بود.

پائو کوبارسی، جانشینی برای پیکه و پویول!

پائو کوبارسی، جانشینی برای پیکه و پویول!

او در نیمه اول به کیلیان امباپه فرصت خودنمایی نداد. ستاره فرانسوی در ۴۵ دقیقه اول فقط یک شوت و یک دریبل موفق داشت. پاریسی‌ها در نیمه دوم هجومی‌تر ظاهر شدند. آنها علاوه ‌بر دو گل، موقعیت‌های بسیاری نیز داشتند. اما امباپه هیچ سهمی در این موقعیت‌ها نداشت. و دلیل آن کسی نبود جز پائو کوبارسی.

شوت درون چارچوب، پیروزی در ۳ دوئل از ۱۲ دوئل مقابل کوبارسی و انجام فقط ۱ دریبل موفق از ۴ تلاش برای دریبل، آماری است که از کسی مانند امباپه دور از انتظار است.

خود کوبارسی نیز آمار عالی ۹۳ درصد دقت پاس، ۳۳ لمس توپ، ۳ بازپس‌گیری توپ، ۱ بلاک شوت امباپه را نشان داد. در پیروزی بارسلونا، بی شک کوبارسی یک از نقش‌های مهم را ایفا کرد.

کوبارسی پیش از این در مرحله قبل مقابل اوسیمن در بازی برابر ناپولی قرار گرفت. اتفاقا در آن بازی نیز موفق ظاهر شد. در نهایت نیز بهترین بازیکن زمین نام گرفت. او دیشب با تکرار عملکرد فوق‌العاده‌اش نشان داد درخشش او اتفاقی نیست. ستاره‌ی بزرگ دیگری باز هم از بارسلونا در حال ظهور است.

Pooria
12 آوریل 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *