پپ گواردیولا بهترین مربی فیفا در سال 2023 انتخاب شد

شب گذشته مراسم بهترین‌ها (د بست) فیفا در حالی برگزار شد که پپ گواردیولا بهترین مربی فیفا در سال 2023 لقب گرفت.

خلاصه

گواردیولا برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود جایزه بهترین مربی مردان فیفا را دریافت کرد!

اسطوره کاتالان‌ها، منچسترسیتی را در فصل 2022/23 به سه گانه رساند.

او سیمونه اینزاگی و لوچیانو اسپالتی را شکست داد تا جایزه را از آن خود کند.

بهترین مربی فیفا در سال 2023: پپ گواردیولا

به گزارش ورزشی، پپ گواردیولا پس از اینکه فصل گذشته منچسترسیتی را به سه گانه حماسی خود رساند، جایزه بهترین مربی مردان فیفا 2023 را از آن خود کرد.

سرمربی سابق بارسلونا و بایرن مونیخ تیم فوق ستاره‌ای از جمله ارلینگ هالند و کوین دی بروینه را زیر نظر داشت. آن‌ها در سال گذشته، در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا موفق بودند.

گواردیولا در مقابل سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر و لوچیانو اسپالتی، قهرمان ناپولی، که اکنون هدایت تیم ملی مردان ایتالیا را برعهده دارد، رقابت کرد.

او همچنین اولین مربی‌ای شد که دو سه‌گانه اروپایی را به دست آورد و همه آن را در سال 2009 با بارسا به دست آورد.

ژاوی، سرمربی کنونی بلوگرانا، قبلاً قبل از انتخاب سه نفر نهایی در فهرست نهایی قرار گرفته بود، آنگه پستکوگلو نیز به خاطر کسب سه گانه داخلی با سلتیک قبل از پیوستن به تاتنهام در این لیست جای داشت.

برندگان قبلی جایزه بهترین مربی سال فیفا

برندگان قبلی جایزه بهترین مربی سال فیفا

گواردیولا در سال 2019 دوم شد و در هر دو سال 2021 و 2022 مقام سوم را کسب کرد. این اولین باری است که گواردیولا جایزه را به دست می آورد.

گواردیولا پس از یورگن کلوپ که سال‌های متوالی در سال‌های 2019 و 2020 برنده جایزه مربی مردان شده است، هفتمین مربی است. زین الدین زیدان، دیدیه دشان، کلودیو رانیری و توماس توخل دیگر مربیان موفق قبلی هستند.

از تیم من سیتی ، هالند در کنار کیلیان امباپه و لیونل مسی برای جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا در سه مرحله نهایی قرار گرفت، در حالی که دی بروینه، ایلکای گوندوگان – که اکنون در بارسا است – رودری و برناردو سیلوا نیز در فهرست نهایی قرار گرفتند. ادرسون همچنین نامزد بهترین دروازه بان مردان فیفا شد.

سیتی پس از دستاوردهای باورنکردنی خود در فصل 2022/23، فصل جاری را با استانداردهای خود با کندی آغاز کرد اما با خیال راحت به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رفت و تنها دو امتیاز با لیورپول در صدر جدول لیگ برتر فاصله داشت.

Pooria
16 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *