خبر شوکه کننده؛ گواردیولا در 2024 خداحافظی می‌کند؟

پپ گواردیولا برنامه‌های شوکه کننده بازنشستگی خود را در میان مشکلات منچسترسیتی فاش کرد. گواردیولا در 2024 خداحافظی می‌کند؟ در این پست از ورزشی به مصاحبه‌ی گواردیولا درباره‌ی خداحافظی‌اش از منچسترسیتی می‌پردازیم.

خلاصه

پپ گواردیولا به بازنشستگی ناگهانی شوکه کننده در سال 2024 اشاره کرده است.

من سیتی پس از پیروزی های فصل گذشته، دومین سه گانه متوالی را دنبال می‌کند.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر چهار بازی داخلی بدون برد است.

گواردیولا در 2024 خداحافظی می‌کند؟

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی مدعی شده است که اگر تیمش با موفقیت از سه گانه فصل گذشته لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا دفاع کند، تا چند ماه آینده بازنشسته خواهد شد.

گواردیولا تا سال 2025 در ورزشگاه اتحاد قرارداد دارد. اما در کمال تعجب پیش از شکست چهارشنبه شب لیگ برتر مقابل استون ویلا اعلام کرد که اگر سیتی برای دومین فصل متوالی سه گانه را به دست آورد، در پایان فصل به طور کامل کنار خواهد رفت.

این بازیکن اسپانیایی به پرایم ویدئو گفت: “اگر در این فصل سه گانه را ببریم، بازنشسته خواهم شد. این را قول می‌هم. می‌دانم که خیلی سخت است. چند تیم باورنکردنی در انگلیس حضور داشته‌اند و فقط یک تیم با سر الکس فرگوسن این کار را انجام داده است. و ما در فصل گذشته این کار را انجام داده‌ایم.»

منچسترسیتی در بحران

منچسترسیتی در بحران

پس از چندین سال تسلط در لیگ برتر، سیتی سرانجام فصل گذشته برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید. همچنین دومین قهرمانی گواردیولا در جام حذفی را در بین دیگر موفقیت‌های خود به خوبی ثبت کرد.

سیتی تنها دومین باشگاه انگلیسی بود که این موفقیت را کسب کرد. تیم منچستریونایتد اولین تیمی بود که در فصل 1998/99 به این مهم دست یافت. گواردیولا قبلاً در اولین فصل خود به عنوان سرمربی در سطح بزرگسالان سه گانه را با بارسلونا به دست آورده بود. در حالی که اینتر، سلتیک، آژاکس و بایرن مونیخ در طول دهه‌های گذشته این کار را انجام داده‌اند.

اما موفقیت پایدار در فوتبال انگلیس بسیار دشوار است. سیتی در حال حاضر به دنبال چهارمین عنوان قهرمانی متوالی در لیگ است. چیزی که هرگز در 135 سال گذشته به دست نیامده است. مسلما موفقیت بزرگتری برای گواردیولا و تیمش خواهد بود که در فصل 2023/24 دوباره سه گانه را کسب کنند.

هیچ تیمی، چه در انگلیس و چه در خارج از کشور، هرگز موفق به کسب سه گانه در فصل‌های متوالی نشده است. از میان آنهایی که حداقل دو بار موفق به کسب این موفقیت شده‌اند، سه گانه دوم حتی در عرض پنج سال از اولی هم کسب نشده است.

دفاع از عناوین قهرمانی

سیتی در حال حاضر در تلاش است تا با برتری قبلی خود در لیگ برتر برابری کند. اما مدافع عنوان قهرمانی تنها سه بازی از 9 بازی اخیر خود را برده است. این تیم در حال حاضر چهار بازی بدون برد در پی شکست این هفته مقابل استون ویلا است.

سیتی هنوز دفاع خود را از جام حذفی آغاز نکرده است. اما اوایل ماه آینده در دور سوم با هادرزفیلد تاون برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهد رفت.

در مورد لیگ قهرمانان ، آنها به همراه رئال مادرید یکی از تنها دو تیم حاضر در این رقابت هستند که در پنج بازی ابتدایی گروه خود پیروز شده‌اند و مطمئناً در قرعه کشی مرحله یک شانزدهم نهایی آینده در اواخر این ماه و قبل از بازی نهایی حضور خواهند داشت. باید صبر کرد و دید که آیا سیتی می‌تواند این شرایط منفی را برگرداند؟

Pooria
8 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *