اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی

اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی ، قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در روز یکشنبه در تمرینات تیم حاضر شد. در ادامه امیر قلعه نویی درباره عدم دعوت مهدی قائدی، غیبت آزمون و قدوس صحبت هایی را انجام داد. در ادامه سایت ورزشی همراه ما باشید.

 

امیر قلعه نویی در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران:

به گزارش ورزشی اولین تمرینات تیم ملی فوتبال با سرمربیگری امیر قلعه نویی در عصر روز یکشنبه شروع شد. سرمربی تیم ملی قبل از آغاز تمرین در جمع خبرنگاران حاضر در کمپ تیم ملی افزوده شد و برنامه های خود را شرح داده است. او گفت: پیشاپیش عید نوروز را تبریک عرض می کنم. من از تمام اهالی فوتبال و مردم و باشگاه ها تشکر می کنم که این وظیفه را به من محول کردند و من واقعا یک سرباز در تیم هستم. باید از کی روش و اسکوچیج نیز بابت زحمات فوتبالی تشکر نمایم.

قلعه نویی در ادامه بیان داشت: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و برنامه ما عالی پیش برود. مردم از فوتبال بازی کردن ما لذت خواهند برد. فوتبال یک بازی جذاب است. گل هایی که رد و بدل می شود و اخلاق نیز در زمین فوتبال بسیار حائز اهمیت است. با بازیکنان و فوتبالیست هایم صحبت نمودم و این مسائل باید رعایت شود. من عاشق فوتبال خوب هستم. در گل گهر 35 گل زده بودیم و دومین تیم برتر نیز از این حیث به حساب می آییم. فوتبال هجومی با برنامه و دفاع مناسب را دوست دارم.

امیر قلعه نویی در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی

کادر فنی ما هنوز تکمیل نشده است

کادر ما هنوز کامل نشده است. قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان با بنده صحبت نمودند. ما درگیر دو مسابقه بودیم و سپس یک لیست دادیم. هر انتخابی حرف هایی پشتش است. ما تاکید داریم که فوتبال هجومی و خوب داشته باشیم. از تمام عزیزان خواهشمندیم که قدردان باشند. شما باید به ما کمک زیادی کنید. حتی انتقادهای شما برای مردم است.

صحبت های سرمربی تیم ملی درباره دو بازی تدارکاتی:

امیر قلعه نویی درباره دو بازی تدارکاتی عنوان کرد: این دو بازی با روسیه و کنیا خیلی خوب جور شد. واقعا محک خوبی برای بازیکنان ما است و قرار است از تمام افکار و ایده های جدید استفاده شود. من از مسئولان تشکر می کنم.

قلعه نویی درباره شرایط تیم ملی در قهرمانی آسیا و نحوه برخورد با بی نظمی ها گفت: ما باید بازیکن سالاری داشته باشیم. بازیکن شما باید سالار باشد تا روی نیمکت راحت باشید. باید با بازیکن محوری برخورد شود. هرچقدر کار بلدتر باشید به عنوان مربی تا کنار خط است. خوشبختانه در هر تیمی قرار داشتم از لحاظ رفتار چارچوب ها و صداقت مشخص بوده است. ما باید به یک تیم خوب تبدیل شویم. به خاطر همه مردم ایران باید یک تیم خوب باشیم.

من مطمئنم که باید هدف های خود را تعیین کنیم. بازیکن سالاری خوب است اما بازیکن محوری اصلا جالب نیست. انشالله که بازیکن محوری نخواهیم داشت. من به گذشته اصلا کاری ندارم. من می گویم هرکسی که با من کار کرده می داند هم رفیقشان هستم و هم اصولی و قوانینی باید رعایت شود.

صحبت های سرمربی تیم ملی درباره دو بازی تدارکاتی

مدت زمان قرارداد امیرخان با تیم ملی!

قلعه نویی درباره سوالاتی مبنی بر مدت زمان قرارداد با تیم ملی و اینکه چرا این قرارداد به صورت 4 ساله نیست. بیان داشت: معمولا سرمربی یک تیم ملی از یک جام جهانی به جام جهانی دیگر میب اشد. تا ماه دی و جام ملت های آسیا هشت تا نه ماه زمان داریم. تغییرات رفتاری و نگرشی و نوع بازی به مدت زمان خاص نیاز دارد. انشالله در یک فرصت با رئیس فدراسیون و  هئیت رییسه صحبت می نمایم.

 

دعوت از لژیونرها و بازیکنان:

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره لژیونرها و توجهات به لیگ برتر ایران گفت: ما یک تیم داریم بنام تیم ملی فوتبال ایران که لژیونر و لیگ یکی می باشند. هر شخصی که بهتر و عملکرد و افکار تاکتیکی داشته باشد، دعوت خواهد شد. لژیونرهای ما بازیکنان فوق العاده بزرگی هستند و باید لیگ را هم مشاهده کنیم. لژیونرها از لیگ ایران به فوتبال اروپا رفتند. سامان قدوس درگیری خانوادگی داشت و گفت که می خواهد در کنار باشگاه خودش باشد. سردار آزمون هم گفت مشکلی برای همسرش دارد. ما بازیکنان خوب زیاد داریم که می توانید دو تیم ملی خوب داشته باشیم. هر شخصی با تمام وجود در خدمت مردم ایران باشد ما از آنها استقبال می کنیم. شرایط آنها را درک می کنیم. سامان شرایط خاصی داشت که ما درک کردیم. سردار نیز فعلا مشکلات خاص خودش را دارد. فعلا افرادی دیگر جایگزین هستند تا بعدا از این نیروها نیز کمک بگیریم.

 

امیر قلعه نویی و مهدی قایدی:

قلعه نویی در این اردو از مهدی قایدی دعوت به عمل نیاورده است. او در این باره نیز صحبت کرد: هر لیست صحبت های خاص خودش را دارد. مهدی در هفت بازی قبل کیفیت خوبی داشت. در اردهای بعدی تلاش بیشتری کند. بعضی بازیکنان شاید لایق بودند ولی این لیست به افکار ما نزدیکتر است. شاید در لیست های بعدی جابجایی شوند. نفرات شایسته تر نیز دعوت گردند. تا خرداد فرصت زیادی داریم. بازیکنان دیگریهم بودند. در تیم ملی باید 20 نفر دعوت شوند که بر اساس اولویت تاکتیکی می باشد.

تیم ملی ما پتانسیل قهرمانی خوبی در جام ملت های آسی دارد. نسل طلایی فوتبال را در اختیار داریم و همه چیز و شرایط در فوتبال عالی است. هیچ چیزی در فوتبال مشخص نیست. برزیل در جام جهانی 7 گل خورد. ما امسال بازیکنان خوبی داریم و اگر اتفاق بدی پیش نیاید ما می توانیم قهرمان شویم.

اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی

اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی

سرمربی تیم ملی درباره سوالی از خبرنگار که چرا ابتدا هدایت تیم را قبول نکردی؟ بعد از آن تصمیم خود را تغییر دادی؟ آیا دلیل خاصی داشت؟ گزینه های زیادی در کنار اسمتان بود شما را ناراحت کرد؟ امیر خان گفت: نه ناراحت نبودم و تصمیم اول نیز دلیل خاصی نداشته است. من در آن زمان تشخیص دادم که باید اینکار را انجام دهم. عزیزان مربیان خوبی هستند. بعدا باز هم از سمت فدراسیون پیشنهاد شد. یک وقتی در کمیته فنی فدراسیون بودم. ما در روسیه بازی کردیم و همزمان سرمربی سپاهان بودم. کفاشیان به بنده گفت این بازی را به عنوان سرمربی برو که نرفتم و منصوریان رفت. در یک بازه زمانی در سپاهان بودم. بهاروند و کشوری نیز آمده بودند و برای تیم ملی صحبت کردند که متاسفانه نشد.

ما باید در تیم سرباز باشیم. مردم ما بسیار مهربان هستند و نعمت به حساب می آیند. ما باید در اختیار مردم باشیم. وظیفه برعهده ما می باشد. ما اصلا ادعا نمی کنیم. ار رسانه ها می خواهیم به ما کمک کنند تا نسل طلای فوتبال با نتایج خوب و با فوتبال زیبا باشیم.

 

سخنان سرمربی درباره تغییرات تیم ملی نسبت به سالهای قبل:

ما در فوتبال تجربیات زیادی بدست آورده ایم. به قول معروف موی خود را در اینکار سفید کردیم. اشتباهات زیاد داشتیم و من در این سالها تغییرات مختلفی کردم. بسیار پخته شدم و مسائل زیادی را برای خودم حل کردم. تیم ملی در سال 2006 با آن شرایط به جام جهانی رفت. بعد اختلاف هایی ایجاد شد و دادکان نیز از فدراسیون رفت. فدراسیون سرپرست داشت و به من مسئولیت سرمربیگری داد. من اولش قبول نکردم. با یک برنامه ریزی مناسب 2.11 امتیاز گرفتم. 10 برد از هفده مسابقه و شش مساوی یک باخت داشته ایم. واقعا در آن زمان به ما ظلم شد. در آن زمان یکسری مسائل پیش آمد و البته کسی نیز به دادگاه نرفت. من اصلا دوست ندارم به دوران قدیم برگردم. به فکر آینده و برنامه های جدید هستم.

سخنان سرمربی درباره تغییرات تیم ملی

اردوی تیم ملی در فروردین ماه:

تیم ملی فوتبال ایران از روز یکشنبه اردوی خودش را برای مسابقات روسیه و کنیا شروع نمود. قلعه نویی بعد از 16 سال هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. اولین تمرین تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 16:30 یکشنبه با حضور تمام بازیکنان شاغل در لیگ برتر برگزار شد. البته بازیکنانی همانند شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و احمد نوراللهی حضور داشتند. تمرینی که با حضور تمام اعضای هیئت رئیسه غیر از مهدی تاج شروع شد تا بازیکنان در زمان ورود به چمن شماره 2 مرکز فوتبال باهم خوش و بش نمایند. نظرتان را درباره اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی در بخش کامنت ها درج نمایید.

 

اردوی تیم ملی در فروردین ماه

mohamadnd
21 مارس 2023

3 دیدگاه در “اولین مصاحبه قلعه نویی در تیم ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *